Avatar billede d_pro Nybegynder
05. februar 2003 - 22:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bios Flash

Hvorfor kan jeg ikke flashe min bios på mit K7S5A bundkort?? Jeg har den nyeste Flash bios, men når jeg prøver at flashe kommer den med denne besked:
Error 20: Unable to flash bios disalbe USB...
Jeg har prøvet at disable den men det hjælper ikke!
Avatar billede qrede Nybegynder
05. februar 2003 - 22:08 #1
Skift Comp..
Avatar billede d_pro Nybegynder
05. februar 2003 - 22:11 #2
Du er sjov hva?? Det er det jeg lige har gjort!!
Men bare fordi man ikke kan flashe sin bios får man bare et latterligt svar:
"skift comp"!!
Avatar billede hub Nybegynder
05. februar 2003 - 22:33 #3
Har du prøvet at disable USB samt lave en reset af CMOS via jumper før du prøver at flashe?
Avatar billede naim7 Nybegynder
06. februar 2003 - 03:48 #4
Prøv at se inde i selve BIOS opsætningen om du har "Flash BIOS" sat til "disable", det sker det smutter og den så kommer med en mærkelig fejl. Jeg kunne ikke finde detaljerne på dit moderboard, men på nogle motherboards sidder der stadig en jumper der bestemmer om "Flash BIOS" er "enable" eller "disable", i så fald skal du finde den og checke og altså sætte den til "enable".
Avatar billede d_pro Nybegynder
06. februar 2003 - 14:24 #5
Der sidder igen jumper der hedder "Flash Bios" :(
Avatar billede zenze Nybegynder
06. februar 2003 - 18:45 #6
Der kan også være en indstilling i BIOS, hvor du enabler eller disabler.
Avatar billede naim7 Nybegynder
06. februar 2003 - 23:02 #7
Ok, ingen jumper. Jeg har checket specifikationerne til dit motherboard og der er ingen "BIOS Flash" enable/disable, sagt med andre ord skulle du kunne flashe din BIOS uden de store problemer.

Jeg ville også lave en "reset" af CMOS som hub skriver, der sidder en jumper på boarded som du kan gøre dette med, kan du ikke finde den kan du evt. tage batteriet ud af dit motherboard og lad det være ude i et kort øjeblik, prøv derefter at flashe din BIOS. Husk hvis du tager bateriet ud: 1. hiv netstikket (220V) fra først og 2. pas på ikke at knække den lille metal-ting der holder batteriet på plads (her antaget at det ikke er loddet på :-)) ).

Du kan finde specifikationer på dit board her: http://www.ecsusa.com/downloads/manual_k7s.html
Avatar billede naim7 Nybegynder
06. februar 2003 - 23:02 #8
og husk at sætte batteriet tilbage inden du flasher.
Avatar billede troels54 Nybegynder
07. februar 2003 - 11:11 #9
Har 2 af det samme MB. som du har, så derfor spårger jeg hvorfor vil du flashe BIOS'en??
Avatar billede d_pro Nybegynder
25. juni 2004 - 11:01 #10
Jeg har selv f[et fixet det.
Avatar billede joe-a Nybegynder
18. november 2004 - 13:16 #11
Hejsa d pro. Jeg sidder med samme problem som dig, så kunne du ikke tænke dig at fortælle mig. Hvordan du løste problemet, for den eneste måde jeg kan knække nøden på er ved at købe nyt bundkort ;-( Hvis du hjælper mig skal jeg oprette et spørgsmål som du kan besvare. Og så er der 60 point til dig.