Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 16:41 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

www.mobilkabler.dk

Hej.

Jeg har både hørt at man ikke kan unlocke folks mobiler med et almindeligt datakabel, og hørt man kan. For hvis man ikke kan, lyver mobilkabler.dk så ? ( se http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Datakabler%20Nokia&id=59 )

Hvis det er rigtig hvad mobilkabler siger, er denne pakke: http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Kabelpakker&id=5 så god? Jeg skal bruge det til at unlocke andres folks mobiler... Og når mobilkabler skriver hvilke telefoner sættet (se link ovenfor) kan unlocke, f.eks. Nokia 6x10, mener de så kun dem der starter med 6, og slutter med 10, i de gamle mobiler, der er udgået, eller også i dem der stadig væk er der, (f.eks. Nokia 6610)...

på forhånd tak :-)

MVH
Anders
Avatar billede avlund Nybegynder
10. februar 2003 - 16:45 #1
Jeg ved at 6610 bruger en anden type kabel end. f.eks. 6310. Det er nemlig et andet stik der sidder i telefonen. Så der kommer nok til at være et problem dér.
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 16:47 #2
x'et betyder et hvilket somhelst tal mellem 0 og 9, jeg vil mene at med det rigtige software kan det lade sig gøre at unlocke mobilosne med et alm. data kabel
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 16:47 #3
ok, så det der sæt, er udelukkende kun beregnet til mobiler i den gamle serei ?? For hvis det er det, er der jo ikke så meget ved at unlocke dem...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 16:49 #4
broops ->> Er der så ikke riciko for at man kan ødelægge telefonen ? Det er jo andre folks telefoner...
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 16:51 #5
ikke hvad jeg ved af jeg har ikke haft problemer de gange jeg har fået det gjort og har gjiort det for andre, men det problem der kan være er at softwaren i telefonen låser men ha jeg ikke oplevet endnu
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 16:56 #6
okay, men tror du at der hvor der f.eks. står nokia 61xx, tror du at nokia 6100 er inkluderet der?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 16:57 #7
ja som skrevet før er x et hvilket somhelst tal mellem 0 og 9 begge gange
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 16:59 #8
brops har du ikke en mail eller sådan noget? kunne godt tænke mig noget info om unlocking...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 16:59 #9
men det ku' jo godt være at de havde skrevet det på hjemmesiden, før 6100 kom ;-)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 17:01 #10
taaher-kongen ->> Kan i ikke bare skrive her på hjemmesiden, for jeg vil nemlig osse gerne vide lidt mere om det :)
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 17:01 #11
jeg vil heller henvise til, http://www.mobiludstyr.dk/services/forum/
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 17:02 #12
jeg kan ikke fortælle så meget om det selv har fået det gjort andet sted hver gang men eller søg på google
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 17:27 #13
men der er måske noget mere jeg kan hjælpe, jeg skal se hvormeget jeg kan svare på!!!!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 17:27 #14
ok
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 17:37 #15
Men er den kabelpakke jeg skrev, almindelige datakabler, eller specielle, der er beregnet til unlock?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 17:50 #16
vis du kun skal bruge det til unlock så vil jeg foreslå du tage en pakke du ved kan bruges, sidst jeg fik en fon unlocked brugte vi datakabler men det er fandme bøvlet, skal bruge noget helt specielt software, jeg vil foreslå du køber kombipakken eller flash kablet det er det nemmeste, den første link du nævner er jo kun til 6610/7210.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 18:03 #17
Hvad så med denne her pakke: http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Kabelpakker&id=5 er det også bare normale datakabler?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:13 #18
jo derfor sys jeg for en nemheds skyld at du skal købe http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Kabelpakker&id=7
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:20 #19
undskyld jeg spørger med hvad er flash-kabel?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:23 #20
tja en form for overførselskabel, er lidt tricky at forklare men fungere noget ligende et flash cart, dvs den aflæser og omformer data til noget andet, nærmeste jeg kan af forklaring
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:24 #21
men hvorfor bruger man flash istedet for flash? og hvad for nogen telefoner irker flash til?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:26 #22
????+ flash virker til så godt som alle foner jeg har ikke oplevet de modsatte endnu men kræver du har stikket til den type fon samt noget soft der kan læse det???
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:29 #23
er det det, de kalder en Adapter?
Hvis jeg forstår det rigtigt skal man købe flash-kabelet også købe det rigtige Adapter? eller?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:30 #24
ja og ja, *SS*
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:34 #25
alle sidste (tror jeg) hvis det er iordent:
hvad er Dejan Dongle til Nokia og hvilke dct gruppe hører en 3650 og 7650 til?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:39 #26
dejan dongle, er ikke sikke men en form for multipakke som kan det hele.

DCT, tja tjek nokia for at være sikker kan ikke huske det.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 18:40 #27
taager-kongen ->> Der står jo at det er til upload af sprogpakker :-) Altså hvis man har købt en mobbi i udlandet, der er engelsk sproget, kan man få dansk...
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:41 #28
ja men den kan også alt det andet *S*
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:41 #29
kan man det på deres side?
men nu jeg helt forvirret:
http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Kabelpakker&id=4

fundet det flash kabel her og der står man ikke kan unlocke med det! Har jeg misforstådet noget her?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:41 #30
Snuseren.dk har du fået de svar du skulle bruge???
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 18:41 #31
brops ->> Sorry, så kun det første.
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:43 #32
Snuseren.dk-> ????

taage-kongen-> fordi det er en anden type kabler
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 18:43 #33
brops ->> Ja selfølgelig. Jeg vil bare lige se om der kom nogle flere... Men du får pointsne!
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:44 #34
behøves ikke dem alle, især hvis jeg ikke har svret på det hele,*SSS*
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:45 #35
http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Datakabler%20Nokia&id=52
det vil sige dette kan?
bropsdu vil også lige få nogen points af mig... hvor mange vil du have?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:46 #36
må jeg være ærlig og sige jeg ikke kan svare 100% sikkert på men vil tro det, med adaptere og software vil jeg mene det er det samme som er med i kompipakken
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:48 #37
ok... mærkeligt :) men det ene kabel kan da ikke... hvor mange points vil du have?
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:48 #38
mht pointene hvor mange vil du af med, jeg behøves ingen.
Avatar billede brops Nybegynder
10. februar 2003 - 18:48 #39
men takker snuseren.dk for de point håber han kunne bruge svarene
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:52 #40
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
10. februar 2003 - 18:59 #41
taager-kongen ->> Der er mange spm. omkring unlocking, her på eksperten, se: http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=unlock+af+mobil+telefoner