Avatar billede chriscross Nybegynder
12. februar 2003 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Problemer efter opdatering/installation af OE6.0

Hej
Jeg har lige opdateret til IE6.0 via microsoft.com, for at få opdateret IE/OE fra en 5.0 version. Jeg kører win98. Opdateringen gik tilsyneladende fint, og alle mine indstillinger + mails mm. er bibeholdt.

Problemet er at OE nu ikke kan sende/hente mails, jeg får fejlen: "Der opstod fejl under forsøget på at oprette Netværk vis modem-forbindelsen 'get2net'"

Hvis jeg opretter forbindelse til Internet via IE først, og derefter beder OE om at sende/hente, går det fint !

Det jeg mangler er den boks der popper op (opkaldsforbindelse hedder den vist) og spørger mig om jeg vil etablere forbindelse til Internet - den kommer aldrig i OE, det gør den i IE.

Hvad er der galt, og hvad gør jeg ved det ?

MVH
Chriscoss
Avatar billede cboxoak Nybegynder
13. februar 2003 - 15:16 #1
Prøv at check flg.:

I OE under "funktioner" -> "Konti" -> "Egenskaber" for din E-mail-konto. -> Klik på Fanebladet "Forbindelse" og sørg for at der er flueben i "Opret altid forbindelse til denne konto med:" -og vælg så den forbindelse til den Internet-udbyder (ISP) du bruger der fremgår af fald-ned-menuen.

Måske er det det der er galt...!?

Hvis du derefter får at vide at der ikke kan oprettes forbindelse til serveren men du kan høre/se modemmet ringer op kan det være fordi at nogle ISP'ere uddeler forskellige adgangskoder til hhv. Internet og mail.....

Det er min erfaring at "opkaldsforbindelsen" i Win98 ikke altid kan skille disse to ting ad.....

Cboxoak
Avatar billede chriscross Nybegynder
13. februar 2003 - 15:39 #2
Hej
Jo den var markeret som den hele tiden har været, men den forsøger slet ikke at kalde op, jeg er vant til fra 5.0 at jeg får boksen med "opkaldsforbindelse" op der spørger mig om jeg vil oprette en netværk via modem forbindelse. Og det har jeg det fint med, da OE ikke skal kalde op uden min medvirken ( jeg får ex. reklameemails der bevirker at denne boks popper op når jeg står på dem )
Hvis jeg nu slår den fra i stedet, så kommer boksen frem da den jo ikke ved hvilken konto den skal bruge....
Til gengæld kan den ikke afbryde automatisk mere....

Chriscross
Avatar billede cboxoak Nybegynder
13. februar 2003 - 17:17 #3
Kan du ikke prøve at mail'e nogle "screen-dump's af dine indstillinger i OE til mig, måske kan jeg se noget ud fra det.....!?

Oak, egebjerg@edb.dk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. februar 2003 - 22:37 #4
Du skal have oprette en forbindelse til at hente mail. Gå i kontrolpanelet - netværksforbindelser - og tilføj forbindelse. Brug dine oplysninger fra Get2net for at oprette den korrekt. Kald forbindelsen f.eks. Get2net (det er valgfrit at navngive sin forbindelse). Gå i OE - funktioner - konti - fanebladet post. Marker din postforbindelse og gå i egenskaber. Gå i fanebladet forbindelse - sæt en vinge i opret altid forbindelse med - vælg den forbindelse som du lige har oprettet ved at klikke på pilen nedad.
Det der med at afbryde automatisk, er en indstilling som standard altid er slået fra. Du skal i funktioner - indstillinger - fanebladet forbindelse sætte en vinge ud for - afbryd efter hentning af post.
Avatar billede chriscross Nybegynder
14. februar 2003 - 08:09 #5
Jeg har en forbindelse - den har fungeret korrekt i de sidste tre år, og OE er ligeledes sat til at afbryde automatisk. Mine indstillinger er IKKE ændret efter opdateringen - programmet fungerer bare ikke rigtigt længere. Og den vil jo godt hente post til mig hvis jeg selv sørger for at lave en forbindelse på forhånd..
>> cboxoak: Jo det kan jeg da godt gøre, men det bliver først i løbet af weekenden -  skal jeg zippe dem ?
Chriscross
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. februar 2003 - 11:24 #6
Hvis jeg var dig, vile jeg tage backup af alle mine konti post mm. Det kan du gøre med dette program som er free for 30 dage http://www.outlook-express-backup.com/ Det laver backup at post konti adressekartotek. Derefter ville jeg lave en total afinstallation af OE og geninstallere.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;270670 Her kan du få hjælp på Microsofts hjemmeside til at back up og recover dit Outlook Express
Avatar billede cboxoak Nybegynder
14. februar 2003 - 15:00 #7
Prøv først lige aover's forslag inden du mail'er til mig.....
Held & lykke, God weekend!

Oak
Avatar billede perav Nybegynder
18. februar 2003 - 17:55 #8
Prøv at højreklikke på IE (eks. på skrivebordet) og vælge egenskaber, i næste box vælger du fanebladet "forbindelse", et stykke nede skal du være opmærksom på at prikken er sat til "altid benytte standardforbindelse", så skulle du få en opkaldsbox, næste gang du åbner IE