Avatar billede willsonn Nybegynder
14. februar 2003 - 22:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD'en på CD-rom drevet vil ikke køre

Et nyt problem... Godt vi har eksperten.

Jeg har et kombineret CD-rom/DVD drev i min PC, men nu hvor jeg for en gangs skyld knalder en skive, som angiveligt er en DVD i drevet, så sker der ikke noget. Jeg mente, at den burde starte af sig selv, men det er ikke tilfældet.

Jeg har forsøgt at med "Kør d:", men så åbner der sig bare et vindue med to mapper i. Inde i videomappen ligger filer med endelser som .bup , .vob og .ifo Hvad er det for filer? DVD-filer??

Er der nogen der kan hjælpe, så mit drev til at afspille DVD'ere igen

Willsonn
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 22:43 #1
Har du instaleret noget software alá PowerDVD?
Avatar billede willsonn Nybegynder
14. februar 2003 - 22:45 #2
Jeg har på et tidspunkt opgrderet fra WIN98 til ME versionen, hvor harddisken jo så er formateret. Måske er softwaren gået tabt dér. Kan det være derfor? Jeg mener også at jeg tidlige kunne åbne et "DVD-program" fra startmenuen...den lå vistnok under tilbehør.
Avatar billede willsonn Nybegynder
14. februar 2003 - 23:03 #3
Kære venner...

Problemet er løst. Jeg downloadede en DVD-player ved navn BlazeDVD v 1.5 fra download.com og så kom der gang i skidtet.

Geforce3 du får pointene fordi du ledte mig på rette vej. Giv lige et svar. Takker for hjælpen!

Willsonn
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 23:04 #4
okai:o)
Avatar billede willsonn Nybegynder
14. februar 2003 - 23:04 #5
et svar, tak!
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 23:06 #6
hæhæ tænker ikke så langt efter klokken 11;o)
Avatar billede willsonn Nybegynder
14. februar 2003 - 23:06 #7
Nej, det er i orden med mig...her har du de 30!
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. februar 2003 - 23:08 #8
mange takker:o)