Avatar billede ms-o Nybegynder
15. februar 2003 - 18:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bærbar

Jeg har lige købt en ny fujitsu bærbar computer
MEN jeg har nogle småproblemer.

For det første er der ingen genvejstaster til lydstyrken, men kun til lysstyrken. det er skide irriterende. er der noget jeg har overset, eller kan man selv gå ind og definere nogle genvejstaster??

Det andet er lidt større. For på en eller anden måde er min "fn"-tast aktiveret hele tiden og det er endnu mere skide irriternde, da man så skal holde den nede for et bruge de bogstaver som har en under-funktion, der aktiveres af fn-tasten. Kan det være hardvare-fejl, eller har jeg igen overset noget..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 03:13 #1
Fra Windows hjælp kopi:
Sådan angives genvejstaster til bestemte programmer
Inden du begynder denne procedure, bør du læse den tilhørende produktdokumentation for at kontrollere, at der er installeret en genvej.

Åbn Denne computer.
Find programfilen (.exe) eller programmets genvejsikon. Højreklik på programfilen eller genvejen til programmet, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Program for et MS-DOS-program eller på fanen Genvej for et Windows-program.
Anbring markøren i boksen Genvejstast, og vælg den genvejstast, du vil bruge sammen med CTRL+ALT. Genvejstaster starter automatisk med CTRL+ALT. Boksen Genvejstast viser Ingen, indtil du vælger en tast, hvorefter boksen indeholder Ctrl+Alt+den valgte tast. Du kan ikke benytte tasterne ESC, ENTER, TAB, MELLEMRUM, PRINT SCR eller TILBAGE.

Det skulle så også være muligt for dig at definere din fn tast om så den virker korrekt. Det lyder dog som om at der er noget galt med din pc, jeg ville klage hvis det var min, det skal jo være i orden når man køber den.
Avatar billede ms-o Nybegynder
16. februar 2003 - 19:41 #2
Tak for dit svar. Det med fn-tasten gik i orden af sig selv - ved ik hvordan.. Men ved du hvordan jeg f.eks. kan definere pgUp tasten til at skrue op for volumenen??
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:06 #3
Hvilken fujitsu bærbar er det du har købt..?? model osv sov..
Avatar billede llbn86 Nybegynder
26. april 2003 - 17:34 #4
Hej.
Jeg har det samme problem med min bærbare og det er også en Fujitsu... Altså med fn-tasten. Det er en Amilo A6600.
Avatar billede ms-o Nybegynder
17. august 2003 - 11:47 #5
Jeg har stadig problemer med volumen.. Jeg har en Amillo A6600
Avatar billede ms-o Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:10 #6
Amilo er noget lort
Avatar billede keet Nybegynder
30. juni 2005 - 11:06 #7
I skal blot trykke Fn F11 (Numeric keypad On/Off)

Tryk Fn F1 for en liste over alle hot keys.