Avatar billede kimwonderboy Nybegynder
21. februar 2003 - 15:55 Der er 14 kommentarer

Åbning af port på Speedstream 5781

Hej jeg er den uheldige "låner" af en pro@cces router fra TDC og jeg HADER den...Nu har jeg i et års tid fundet mig i at jeg ikke kan tale med IP-telefoni og sende filder med Messenger osv. Jeg vil gerne have åbnet en port..Men hvordan??? Har læst alle de andre posts om emnet...Men fatter ikke brik...Er der nogen der kan hjælpe mig med at "HACKE" lortet på en pædagogisk måde??

Hilsen
  K!
Avatar billede kimwonderboy Nybegynder
21. februar 2003 - 15:57 #1
PS. Jeg ved den er prekonfigureret og låst og at det er ulovligt og at det koster 950,-+moms at pille....Men jeg er ligeglad..man kan vel bare konfigurer den tilbage når den afleveres?
Avatar billede zapster Nybegynder
22. februar 2003 - 05:45 #2
Smid konsolkablet i din komport og i routern. tryk på den lille reset knap. Log ind med routerens serie nummer: og wupti... du er inde.

Jeg kan ikke lige huske kommandoerne til hvordan man åbner for porte.: mener at det er noget med:
system add "et-eller-andet"
Avatar billede zapster Nybegynder
22. februar 2003 - 05:45 #3
Øøøø, ja. Det skulle have været et svar
Avatar billede kimwonderboy Nybegynder
22. februar 2003 - 22:22 #4
Tjo hvordan ser så sådan et konsol kabel ud? Og hvor finder jeg kommandoerne?
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
23. februar 2003 - 16:40 #5
Et konsolkabel er - som regel - et lyseblåt kabel, med et 9-pins serielt stik i den ene ende og et RJ45 stik (det samme type stik som der sidder på netværkskabler). i den anden ende.
Avatar billede kimwonderboy Nybegynder
23. februar 2003 - 18:28 #6
Hvor skaffer jeg et sådan? Skal jeg selv lave det eller kan det købes i butikekrne?
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
24. februar 2003 - 10:30 #7
Det kan både købes, og laves selv. Men jeg vil nok anbefale at du køber et, så er du 100% sikker på at det er lavet korrekt. Ellers hvis du ellers har kontakt til nogen der arbejder med netværk / routere, så er der STOR sandsynlighed for at de ligger inde med et sådan et kabel. Så slipper du for at investere i sådan et! :-)
Avatar billede dj_d Nybegynder
24. februar 2003 - 17:26 #8
Hej.

Her er et link hvor du kan se hvordan kablet skal se ud:

http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html

Når du så har lavet kablet og fået koblet det mellem din pc og din router, skal du anvende eksempelvis Hyperterminal (standard telnet program i windows).
Det første du gør når du er koblet til routeren er at trykke på <enter>. Dernæst indtaster du ganske rigtigt routerens serienr som password, og så er du inde.

Du skal nu blot bruge følgende kommando:

System addserver <ip-addr> <tcp> <port>

hvor <tcp> er den type port du vil have åbnet og <port> er nummeret på porten.

Husk så derefter at afslutte med:

Save All

og

Reboot

Med Venlig Hilsen

Dan Bering
Avatar billede kimwonderboy Nybegynder
24. februar 2003 - 19:03 #9
Hvad så når den skal tilbage konfigureres lad os sige den skal leveres tilbage igen. Hvilke port typer ER der egentligt??
Avatar billede dj_d Nybegynder
25. februar 2003 - 21:48 #10
du kan sagtens ændre konf. tilbage:

du skal blot skrive

system delserver <ip-addr> <tcp> <port>

så er den klaret, hvis du vel og mærke gør det med alle de porte du har åbnet.

Der er TCP og UDP..

Med Venlig Hilsen

Dan Bering
Avatar billede zapster Nybegynder
27. februar 2003 - 21:12 #11
Hmm.. sorry - glemte at smide indlæget ind som svar =)
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. marts 2004 - 19:18 #12
Er der ikke noget med at konfigurationsændringerne bliver sendt til tdc pr. automatik?
Avatar billede vigggen Nybegynder
08. april 2004 - 22:47 #13
Please help. Nu har jeg prøvet at reset mit password på min speedstream 5781. Jeg syns at jeg føljer instruktionerne på de forskellige sider.

Men når jeg kommer så langt at der står:

Speedstream 5781 Dual-Ethernet Router (120-5781-001) v5.1.0 Ready
Login:

Hvis jeg trykker på reset knappen i 3 sec så skriver den:

Recovery Mod Timer :600s

Herefter har jeg prøvet at taste routerns serienr som password men det sker ikke noget. Det er som at jeg ikke kan sende nogle
karaktærer over til routern. Man kan ikke taste nogle karakter ind på nogle tidspunkt heller ikke når der står login:

I det hele taget kan jeg ikke skrive til routern.

Mvh Johan

Ps Please help
Avatar billede schmidt Nybegynder
10. august 2004 - 20:21 #14
For 1 år siden, var jeg via HyperTerminal ind og ændre lidt i min Speedstream 5781 uden problemer. Nu har jeg igen brug for at ændre noget. Jeg har rodet i flere timer og er ved at blive vanvittig. Jeg oplever nøjagtigt de samme mystiske problemer som Johan.

HEEELLLP LASIE, HEEELP!!