Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 20:01 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Hvem kan tracke en fra KaZaA?

Jeg har fået at vide at det kun er TDC kunder der kan blive opdaget mens de downloader fra KaZaA. Er det rigtigt? Jeg har StofaNet - Kabelnet. Og kan de se HVAD man downloader? For hvis man nu downloader en guide til brugen af havemøbler er det jo ikke forbudt.

Nogen der ved noget?
Avatar billede melange Nybegynder
28. februar 2003 - 20:07 #1
nej nej nej.
Måde som APG fandt folk på Kazaa var at de søgte efter fx "Saybia", som er et danskt band.
Da det nok kun er danskere som så kommer frem, fandt de sig nogle "ofre", lave en liste over ulovlige filer i deres "My Shared Folder".
Så valgt de at downloade en fil fra personen, og da programmet er p2p kunne de finde personens IP ved hjælp af at skrive 'netstat' i en DOS-promt.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2003 - 20:08 #2
Er meget interesseret i de der havemøbler !
Avatar billede mal_t Nybegynder
28. februar 2003 - 20:15 #3
kimz - er du også det? Havemøbler er BARE en god ting!
Især hvis de er gratis? Hvad snakker du li om? *GG*

/MaL_T
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 21:08 #4
Og det er kun dem der DELER filer de går efter
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 21:25 #5
Hvordan kan man undgå at dele filer? Og er det ikke kun folk med det der firewall der bliver taget?!

Hvordan kan man gardere sig mod det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 21:27 #6
bikerbirk> da du installerede kazaa angav du en mappe du ville dele med andre brugere - et eller andet sted kan du angive at du ikke vil dele filer med nogen....
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 21:28 #7
det er IKKE kun folk med firewall der bliver taget - det er ALLE der deler filer de kan snuppe - men de gør det vist ikke så meget mere...
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 21:30 #8
Hvor ved i alt dette fra?! Og hvad kan jeg undgå at blive nappet? Kun ved ikke at dele filer?! Hvad hvis det er forkert?! :(( Man vil jo nødigt blive snuppet =D
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 21:32 #9
Den eneste sikre måde hvorpå du kan undgå at blive nappet, er ved at lade være med at bruge det. Jeg gør f.eks. ikke :)
Avatar billede mal_t Nybegynder
28. februar 2003 - 21:36 #10
Man kan bare lade være med at ha nogen Shared Files!
Så kan de ikke downloade fra dig, og dermed ikke se dig!
Diskussion afsluttet!

____________________________________________________

/MaL_T
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 21:37 #11
John_stigers > Hvad skal man så bruge?! Jeg bruger fx eMule men det kører MEGET langsomt.. Der er KaZaA bedre! Nu er det specielt musik jeg går efter.. Og der er Blubster ideelt! Men jeg har en switch som åbenbart ikke kan køre det.. Noget skidt, da man som regelt er færdig med at downloade en sang efter 5 minutter højest!

Kender i andre downloadprogrammer? (eMule er også eDonkey og overnet)
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 21:39 #12
MaL_T > Ja, men det betyder at jeg skal til at overføre dem til en anden mappe eller lade være med at downloade.. Og ellers gøre som John siger, men John, hvor har du læst det henne?! Er ikke sikker på at den er sikker!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 22:03 #13
Jeg bruger ikke fildeling overhovedet.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
28. februar 2003 - 22:52 #14
Det skal lige siges til denne snak at kun din udbyder kan spore din ip helt til din hoveddør og det kræver en dommerkendelse for APG at nå så langt.
Måden man løser det på er at slå sharing fra i Kazaa så kan de ikke få din ip.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
28. februar 2003 - 23:45 #15
master d 100 % sikker? Hvor har du fået det at vide henne??
Avatar billede melange Nybegynder
28. februar 2003 - 23:57 #16
bikerbirk << det er rigtigt hvad "-master-d-" siger. Men APG har ind til nu ikke haft problemmer med at få en dommerkendelse.
Tænk dig selv om. Hvor nemt er det ikke at finde folk med ulovlige filer på kazaa. Hvis nogle kom og viste dig et screenshot af en masse ulovlige filer, vile du så tro det var snadt eller at de havde brugt timer på at forfalske det ?

Når de så har en dommerkendelse kan de bare gå op til TDC og få udleveret din adresse.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. marts 2003 - 08:43 #17
Troede Kazaa var pisse ulovligt. Og at man ikke fik hjælp herinde til den slags
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
01. marts 2003 - 11:56 #18
Okay, melange har fattet at der er en risiko, men hvad giver du master-d ret i?! Alt det han skriver eller kun det første?!

lrd: Tja, jeg ville da også have hjulpet hvis en anden havde spurgt om dette! Hvis jeg kendte noget til det, sæ'fø'li :))
Avatar billede lrd Nybegynder
01. marts 2003 - 12:04 #19
gør det jo ikke mere lovligt
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2003 - 13:31 #20
lrd> kazaa er ikke ulovligt at have installeret - det er derimod ulovligt at dele og hente filer med copyright :)

kazaa i sig selv er ikke ulovligt - endnu ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2003 - 15:47 #21
man kan heller ikke forbyde kazaa da det er fuld lovelogt at dele lovlige filer med andre man kan jo bare lade være med at downloade ulovlige ting.

og så er det altså KUN politiet der kan få dommerkendesler så det betyder at pladefirmaet skal få politiet til at opspore dig alt andet er ulovligt fra pladefirmaets side så hvis de kommer og banker på din dør har de begået noget ulovligt
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2003 - 15:52 #22
så når i siger at agp har fået dommerkendelser kan det ikke passe de kan som sagt kun udskrives til politiet
Avatar billede Noone Nybegynder
03. marts 2003 - 04:37 #23
gruf > APG kan få hjælp af fogedretten ifølge en eller anden ny lov.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
03. marts 2003 - 18:08 #24
Et sidste spg: Hvor stor er chancen for at blive nakket af APG?? :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2003 - 12:14 #25
hvilken lov skulle det være ifølge en jurist jeg kender er de eneste der kan få dommerkendelser politiet