Avatar billede obmm Nybegynder
25. marts 2003 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RAM fejl

Hvorfor skriver min PC sommetider dette (på blå skærm) ved opstart, og jeg kan kun komme vidre ved at genstarte!!

Call your hardware vendor
for support
NMI: Parity check/Memory parity error.
The system has halted.
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 18:36 #1
Da der som selv skriver, der er fejl på din ram!
Avatar billede obmm Nybegynder
25. marts 2003 - 19:04 #2
Hvordan kommer der fejl på RAM, kan det evt.være fordi de ikke sidder rigtigt i deres "holder".??
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 19:06 #3
ja det kan være flere forskellige ting, f.eks. at som du selv skriver at de ikke sidder rigtigt, eller at de har fået statisk elektricitet.

Men ram kan gå i stykker som så meget andet. har du haft byttet rundt på dem!
Avatar billede obmm Nybegynder
25. marts 2003 - 19:34 #4
Ja, jeg har byttet med nogle fra en anden PC, hvor de virkede i.!
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 20:35 #5
ja, men var du afskærmet, så du ikke gav statisk elektricitet!

Men det kan også være at den computer du har sat dem hen i ikke vil accepter den helt og holdent, der har compaq og fijutsu ihvertfald været plaget af tidligere
Avatar billede obmm Nybegynder
26. april 2003 - 12:03 #6
Hermed lukket!!!