Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 11:06 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Aprilia Rally AC Begrænsninger

Jeg har den ovenstående scooter. jeg har pillet begrænsnings skiven ud i variomatoren... men den vil ikke smide remmen helt op på remskiverne.. mangler ca 1 cm,. det er ikke fordi den ikke har mototkraft nok til at slynge den derud for den kører med fulde omdrejninger.

Koblings fjedderen ser ud til at kunne gå helt i bund. men der kan sidde en skive før fjedderen, hvis i forstår.

Så kommer spørgsmålene:
1: Sidder der en skive i koblingen en Rally? (Svar kun hvis du er 100% sikker på det)
2: hvor sidder skiven henne, evt. med ilustrationer af det.
Hvis et Svar kan givet idag er der 150 point.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 11:54 #1
Der sidder nogle bøsninger i koblingen, de skal også skiftes, ligeledes skal fjedrene skiftes.
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 12:29 #2
Øhhh... er der ikke en grund til, at den begrænserting sidder der?
Er det lovligt, det du har gang i?
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 12:44 #3
Det er en form for tuning, og er kun tilladt med store nummerplader og kort til MC
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 12:53 #4
Ok, så blev jeg det klogere.
Kunne være, jeg bare skulle holde mig på pc området fremover *s*
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 13:30 #5
jeg skal ikke skifte fjedder eller voldtune den.... men importøren sætter jo nogle begrænsninger i og det er dem der skal væk... ikke noget med ny fjedder eller bøsninger.
Jeg ved sq godt det ikke er helt lovligt men ALLE der har scooter gør det!!
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 13:31 #6
Hvis du ikke ændrer bøsninger og fjedre, får du det ikke til, at virke uden begrænsningen.
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 13:43 #7
chaoz>> Har du stor nummerplade og kørekort til MC?
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 14:15 #8
det burde da ikke skulle nye bøsninger eller fjedder i .... eller hvorfor skal der der det?!?! skiven er vist nok ikke ret stor
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 15:18 #9
I tyskland sælger de komplette koblingssæt, det består af begrænser-bøsninger og fjedre, hvis du ændrer begrænser, ændrer du hele systemet, spørg evt. en Apriliaforhandler af.
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 15:34 #10
Som daglig billist, ser jeg desværre alt for mange scooterkører, der kører alt for stærkt på selv meget trafikerede cykelstier. Så derfor vil jeg meget gerne, om du kunne svare på det stillede spm., mht til de krav der skal til, for at det erlovligt, det du foretager dig.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 15:38 #11
Det er ikke lovligt, at lave den slags konstruktive ændringer på 30 eller 45 modeller, medmindre den ikke bliver brugt på offentlig vej.
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 15:44 #12
peet49>> Nej, det tror jeg gerne. Tænker bare på, at selvom fx en knallert 45 kun må køre de 45 km/t, så render de da mageligt 50-60 stykker ud ad lige vej, uden at der er blevet pillet ved dem.
Men hvad skulle men næsten også med en tunet scooter, når ikke den må køre på offentlig vej?
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 15:54 #13
jaja med alt det bøvl fra, sikkert gamle mænd der sidder og bander og svovler i deres biler. det er sq ikke jer der ikke må rende mere end 30 km/t. ´Det er sq ligefør man ikke kan holde balancen. og ang. billister er det jo også de færreste der holder fartgrænserne.. så lad vær med at tud mere over det.... jeg var så sent som idag 3 cm fra at have fået en bildør i hovedet fordi en billist skulle køre helt op på fortorvet og klappe døren op... så i er sq ikke bedre selv!!!
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2003 - 16:02 #14
Du svarer _ikke_ på mit spm.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:05 #15
robotten>Der behøver han vel ikke svare på, det er privat sag, hvad han bruger den til. Det er jo ikke ulovligt, at tune en scooter, kun ulovligt, at køre den på offentlig vej.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 16:17 #16
Jeg har da måske i tankerne at køre på offentlig vej !!!
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:26 #17
Bøden starter ved kr. 5000, hvis du bliver taget, og scooteren ryger direkte til synshallen.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 16:32 #18
jeg har sq fået bøde for at køre 60 km/t og jeg fik 800 kr... så det passer ikke
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:33 #19
Ikke på en ulovlig scooter.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:34 #20
Så snart du ændrer på den er det sidestillet med, at køre motorcykel uden kørekort.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 16:35 #21
nej...  det er det ikke ...jeg har prøvet det selv
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 16:36 #22
jeg har prøvet det selv. og det er konstruktiv ændring
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:37 #23
Så har du været heldig, der er ikke normalen- er det ikke snart lukketid?
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 16:38 #24
nej... jeg kender sq da 100 der har fået 1500 i bøde... man får 1000 for konstruktiv ændring. og 500 for at køre for stærkt
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 21:21 #25
lukket!!!!
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 21:39 #26
Hvorfor afviser du mit svar og accepterer dit eget.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 22:22 #27
Kommer du ikke med en kommentar, bliver du anmeldt.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 22:25 #28
fordi...jeg har hørt fra så mange at der ikke skal fjernes bøsninger...jeg er i mellemtiden kommet i tanke om at det er alt for bøvlet at gøre så jeg må leve med at det er lovligt!!

Iøvrigt... anmeldt til hvem!!
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 22:34 #29
Det er måden, du reagerer her på eksperten, opretter et spørgsmål, får svar, finder på, at du vil noget andet, og derefter accepterer dit eget svar. Og hvis du ændrer på begrænsningen, skal der andre bøsninger i, mener der er fem.
Det jeg mener med anmeldelse, er til en coadmin, der er lige blevet lukket en konto i dag.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 22:35 #30
Du er jo ikke ligefrem ny her på eksperten, så du burde kende reglerne.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 22:39 #31
Forøvrigt sidder den største begrænsning i udstødningen (forrøret skal skiftes)
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 22:47 #32
Du får muligheden til i morgen, så anmelder jeg dig.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 22:55 #33
jaja... men du går da for meget op i dit lort mand...slap da af...de bøsninger er der slet ikke så... hvad er det for noget du snakker om mand... hvis du kan finde noget dokumentation om det. jeg har hørt andre kilder, og de siger noget modsat.
Jeg giver dig ikke point for at sige noget forkert... im sorry.
Jeg har være glad for at komme her... i lang tid. og hvis en coadmin vil slette mit account pga dette så må jeg jo finde andre græsveje..
Men du andmælder da bare makker.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:04 #34
De bøsninger (ruller) er der 100 procent, ellers kan koblingen ikke slynge ud.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:05 #35
det har jo ikke noget med den skive der sidder i forlængelse af fjedderen
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:09 #36
De sidder inde bag skiven.
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:10 #37
Men hvorfor lave et så stort arbejde, når det kan klares med et nyt forrør til kr. 15o
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:11 #38
det kan det heller ikke... remmen mangler jo 1 cm for at være i top på varioen
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:14 #39
Det er det rullerne klarer de kan købes i forskellige størrelser alle målt i gram.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:15 #40
ja men hvis fjedderen ikke kan give mere kan du ikke få remmen til at gå længere op??? og ondrejningerne er høje nok i forvejen... så hvis jeg køber et nyt forrør får den jo bare flere omdrejninger...
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:19 #41
Og ca. dobbelt så mange HK
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:21 #42
ja men det nytter jo ikke når den ikke er ordenligt gearet..
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:22 #43
Jeg bakker ud her, det fører ikke til noget.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:24 #44
men takker da for en masse diskution!! :)
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 23:25 #45
I lige måde, og god nat.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. april 2003 - 23:26 #46
nat