Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 20:29 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Kiss DP-500 eller Kiss DP-600?

Jeg står og skal købe mig en ny DVD Afspiller, som understøtter DivX, Jpeg,DVD, CD-R, CD-RW, osv.. lige som Kiss DP-500

men jeg har hørt lidt rygter om Kiss er igang med DP-600 som er ligesom DP-500 men med en 80Gb HDD indbygget..

Er der nogen der ved hvornår DP-600 udkommer i DK?

Er det værd at vente på DP-600? eller skal jeg bare købe DP-500?
Avatar billede boxe Nybegynder
07. april 2003 - 21:00 #1
Kiss er jo et dansk mærke, så du skal nok regne med at vi er de første som har den...  Jeg har selv 550'eren med net-port og det hele...  Jeg er meget tilfreds med den...

Boxe :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 21:02 #2
550? hvad kan den mere end 500?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 21:07 #3
hvor har du købt den 550'er?
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. april 2003 - 21:10 #4
http://www.northq.com/

Et muligt alternativ til Kiss
Avatar billede boxe Nybegynder
07. april 2003 - 21:11 #5
http://www.kissnordic.dk/

Kig lidt her...
Hmm..  Sjovt at de ikke engang har 550'eren på deres hjemmeside...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 21:13 #6
boxe => hvor har du købte den?

og hvad kan den mere end 500'eren?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 22:18 #7
jeg kan ikke finde nogen Kiss DP-550

er du sikker på at den hedder Kiss DP-550, og ikke DP-500?

kan du ikke skriver hvor du har købt den og lidt info om den..

Jeg vender tilbage senere på uge..
Avatar billede perj Nybegynder
07. april 2003 - 22:36 #8
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. april 2003 - 22:42 #9
450 har IKKE net-port/adgang

og hvis man søger på Kisss DP-550. så finder man nogle få links omkring DP-550, men ikke særlige meget info
Avatar billede perj Nybegynder
07. april 2003 - 22:43 #10
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. april 2003 - 05:47 #11
perj => og du oversætter Tak ;o) *det er sgu flere år siden jeg sidst har haft noget tysk*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. april 2003 - 17:45 #12
boxe => hvor har du købt den 550'er?????????
Avatar billede perj Nybegynder
08. april 2003 - 17:54 #13
Det var jo ikke med i "prisen" at jeg skulle oversætte ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. april 2003 - 17:58 #14
perj => nævn en pris så *jeg stå og skal købe denne DVD idenne uge*

men hvad jeg sådan kan få ud af det link, så er det noget med at DP-600 skulle komme i Januar 2003?

"Ab wann und für wie viel Geld der KiSS DVD-Player DP-600 verfügbar ist, gaben KiSS Technology bzw. dessen deutscher Vertriebspartner Robert Ross Audiophile noch nicht an. Vermutlich wird das Gerät erst etwas nach dem DP-500 auf den Markt kommen, das bis auf die Festplatte von seinen Fähigkeiten dem DP-600 entsprechende Gerät wurde für Januar 2003 und einen Preis von 700,- Euro angekündigt. Der DP-450 (ohne Ethernet) ist bereits seit Ende 2002 für 499,- Euro erhältlich. "
Avatar billede boxe Nybegynder
08. april 2003 - 21:06 #15
Sorry jeg først vender tilbage nu...  Har lidt småtravlt for tiden.

Jeg fik en af mine venner til at bestille den hjem til mig. Han arbejder i Elektronik afdelingen i Bilka, og han kunne kun få den hjem via Bilka's indkøb... Jeg fik den for 2800kr. for ca. 1 måned siden. For at være helt ærlig ved jeg ikke hvad forskellen på 500'eren og 550'eren. Bilka solgte bare 500, og så snakkede jeg lidt med min ven der arbejder der, og han sagde at han kunne få fat på en model der var nyere. Og jeg er typen der bare skal have det nyeste :o) Vidste bare ikke på det tidspunkt at der var en 600...

Boxe
Avatar billede perj Nybegynder
08. april 2003 - 22:41 #16
Ikke givet at denne model bliver markedsført i Danmark - og da slet ikke på Born....:-). Du kan bare være helt sikker på, at når du køber stopper udviklingen ikke. Der er sikkert allerede en ny model på tegnebordet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. april 2003 - 18:39 #17
perj => At jeg bor på Bornholm, har ikke stoppet mig før.. Du ved jo internettet er opfundet ikke? og da jeg ikke kan få denne DP-500 på Bornholm, så bliver det alligevel via nettet.

Og det var mere hvis DP-600 kommer her i Maj, så ville det måske være lidt dumt at give 3000kr for DP-500 nu ik'?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. april 2003 - 19:05 #18
Jeg har bestilt en Kiss DP-500 nu ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. april 2003 - 10:32 #19
hvis nogen vil have pointz, så svar lige ;o)
Avatar billede boxe Nybegynder
13. april 2003 - 10:46 #20
Du er da ganske velkommen til at give mig nogen...

Boxe :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. april 2003 - 20:48 #21
lukker så ;o)
Avatar billede logiq Nybegynder
15. juni 2003 - 14:09 #22
Ok så, her er lidt info om Kiss DVD-afspillere:

Kiss har mange nye produkter på vej, herunder DP-508, DP-470, DP-1000, DP-550, DP-558 og DP-600, samt en 42" plasmaskærm med indbygget DP-500

Hele herligheden er planlagt til 2003...

DP-508 er en DP-500 med indbygget 80GB harddisk
DP-470 er en DP-470 med indbygget digital surround forstærker samt FM/AM radio
DP-1000 er en DP-450 i miniformat (fylder ca. som et a4 ark, og kun ca. 8 cm høj)
DP-550 er en DP-500 med indbygget tv-tuner og DVD-brænder (+R/+RW)
DP-558 er en DP-550 med indbygget 80GB harddisk
DP-600  er der ingen info på endnu, men det kommer nok snart, hvorefter jeg poster info her.
Avatar billede playmaster Nybegynder
15. juni 2003 - 21:15 #23
Lyder MEGA nice!!
Ved man noget om hvornår de kommer og prisen???
Avatar billede logiq Nybegynder
16. juni 2003 - 08:03 #24
42" plasmaskærmen skulle komme til august, pris endnu ukendt
DP-550 har en en vejledende udsalgspris på 4.999,00, og blev fremvist til et arrangement i fredags, så den er nok lige på trapperne...

Jeg afventer svar fra Kiss i denne uge, hvorefter jeg skulle kunne komme med lidt mere info
Avatar billede seadog01 Nybegynder
01. juli 2003 - 20:52 #25
Der er info på begge de nye modeller her:
http://www.3dlogistics.ie/kissprod/kissdvd.pdf

Og den kan bl.a. allerede nu købes i Polen:
http://www.kissdivx.pl/prod.php?nid=83&PHPSESSID=a546c5a7c3f08f06ef5d62c30d27b21c
Avatar billede thides Nybegynder
05. juli 2003 - 08:50 #26
Jeg har fundet yderligere info vedr. priser på denne tyske side www.alternate.de:
DP-1000 (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe)      -      209.00 EUR          DP-450  (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe) Dolby Digital  199.00 EUR      DP-470  (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe)      -      434.00 EUR          DP-500  (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe) Dolby Digital  299.00 EUR          DP-508  (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe) Dolby Digital  499.00 EUR      DP-550  (unterstützt DivX und MPEG-4-Wiedergabe)      -      549.00 EUR

Der er desværre ikke nogen info vedr. 558 som jo nok er den der har de mest tiltalende specs.
Avatar billede thides Nybegynder
05. juli 2003 - 08:53 #27
Ups det ser vist lidt rodet ud. Her er det lidt mere overskueligt:

DP-1000 - 209.00 EUR
DP-450 - 199.00 EUR
DP-470 - 434.00 EUR
DP-500 - 299.00 EUR
DP-508 - 499.00 EUR
DP-550 - 549.00 EUR
Avatar billede blueon Nybegynder
25. juli 2003 - 23:48 #28
vis man kun køb KISS DP 550 (10/100, 80GB HD, TV-tuner and DVD burner)
hjem fra polen vil man så kun sætte den til at køre med dansk menu ?
Avatar billede logiq Nybegynder
26. juli 2003 - 12:31 #29
Den skal hedde KISS DP 558 hvis der skal være 80GB HDD i....
8-tallet i enden af modelnavnet betyder 80GB
Avatar billede blueon Nybegynder
26. juli 2003 - 12:43 #30
ok jeg tog og copy fra webside som var der op der står den som en dp550
http://www.kissdivx.pl/prod.php?nid=83&PHPSESSID=a546c5a7c3f08f06ef5d62c30d27b21c
men den kan jo godt kom til at hedder noget andet i danmark
Avatar billede logiq Nybegynder
26. juli 2003 - 13:51 #31
tja...jeg skal ikke kunne sige om modelnumrene er anderledes i andre lande, men at DP-558 har jeg fra den rigtigste kilde, nemlig Lars Hartburg som er Area Sales Manager hos Kiss Technology A/S.

Det skal dertil siges at KiSS DP-600 bliver med samme konfiguration som DP-508 men med en nyere chip i, som vil give helt andre muligheder for KiSS's videre udvikling af produktet.

Som det er nu kan man kun få DP-450 og DP-500...DP-550 kommer på hylderne i midten af september.

Maskinerne bliver produceret i Danmark, hvorfor det skulle undre mig hvis de allerede havde dem klare til salg i andre lande, men endnu engang jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der sker i andre lande.
Avatar billede blueon Nybegynder
26. juli 2003 - 14:23 #32
jeg tror nu også jeg vent til den kom til danmark den som jeg gerne vil have
er den med harddisk og dvdbrænder i
DP-550 med indbygget tv-tuner og DVD-brænder (+R/+RW)

mon der bli mulighed for at optaget i divx format på kiss
Avatar billede sblar Nybegynder
13. august 2003 - 20:52 #33
Avatar billede blueon Nybegynder
13. august 2003 - 21:50 #34
ja jeg håber snart  DP-558 kom til danmark og man kan købe den  :)
jeg tror den bliv rigtigt cool
Avatar billede valentin Nybegynder
15. august 2003 - 10:49 #35
Check evt.: http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/popup.php?i=11&playerOS=WIN&playerVersion=6&playerV2=0&playerV3=79&popup=no
Søg efter: "KISS" ved Exhibitorname øverst til højre.
Vælg derefter den DVD du vil se info på.
Avatar billede sblar Nybegynder
15. august 2003 - 18:28 #36
Er der nogen der kan gennemskue om DP-558 har både HD og brænder. Alternativt om Ethernetforbindelsen til PC'en fungerer begge veje så man evt. kunne brænde på PC'en?
Avatar billede logiq Nybegynder
16. august 2003 - 20:34 #37
Som jeg har skrevet tidligere....

DP-500 er maskinen med netværk
DP-550 er maskinen med netværk og DVD-brænder
DP-508 er maskinen med netværk og 80GB harddisk
DP-558 er maskinen med netværk, DVD-brænder og harddisk

det første femtal er altså modellen med netværk. Hvis det det næste ta i modelbetegnelsen er er et 5 har den DVD-brænder, og hvis det sidste tal er 8 så har den også harddisk

Modellen med DVD-brænder har desuden også en tuner indbygget
Avatar billede sblar Nybegynder
17. august 2003 - 16:16 #38
logig> Jeg har set hvad du tidligere skrev, men de oplysninger findes bare ikke på IFA siderne som valentin henviste til. Hvor har du dine oplysninger fra?
Avatar billede blueon Nybegynder
17. august 2003 - 20:22 #39
DP-558 er maskinen med netværk, DVD-brænder og harddisk
er der også tvtuner indbygget i den ?
Avatar billede sblar Nybegynder
17. august 2003 - 22:01 #40
Det er der ja. Se linket fra valentin
Avatar billede logiq Nybegynder
18. august 2003 - 07:48 #41
Jeg har oplysningerne fra Lars Hartburg, som er "Area Sales Manager" hos KiSS Technology A/S.

Boston Distribution er blevet nordisk distributør af KiSS DVD-afspillere, og der er DP-450 og DP-500 de eneste der er til salg, og DP-550 forventes 12/9-2003 til en vejlende udalgspris på 4.999,00 kr.

Mit firma forhandler KiSS produkter, og køber produkter fra både KiSS og Boston, hvilket er grunden til mine kilder.
Avatar billede sblar Nybegynder
18. august 2003 - 19:31 #42
Undskyld hvis jeg er lidt mistroisk logig, men på Kiss' officielle side http://www.kiss-technology.com/templates/visnyhed.asp?subm=&pid=332&id=79&hl1=
kan jeg altså ikke se at der er brænder i DP-558
Avatar billede logiq Nybegynder
18. august 2003 - 22:13 #43
Det er helt ok....de var heller ikke helt sikre på navngivning selv, til den produktfremvisning jeg var til. Senere blev ovennævnte dog bekræftet.

558 er med både 80G harddisk og med DVD-brænder

den version "kun" med harddisken har desuden ingen tuner, hvorfor den ikke optage på denne.
Avatar billede smeisner Nybegynder
20. august 2003 - 18:12 #44
Jeg ved godt at spørgsmålet måske er lidt tidligt ude - MEN, er der nogle her, som allerede har en DP-500, der leger med tanken om at modificere den med en HD?
Med lidt held er det måske nok med ny firmware og nyt IDE-kabel ?!?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 18:14 #45
smeisner => se evt http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/
overvejer det selv senere ;o)

hvad jeg har læst så skulle der være huller til en extra IDE device
Avatar billede logiq Nybegynder
20. august 2003 - 19:23 #46
Det lyder yderst interessant. Er der nogen der har lavet modificeringen?
Hvor er der egentlig en 80G harddisk, og ikke f.eks. en harddiskskuffe på bagsiden, således at let kan skifte den ud med en større?

F.eks. Maxtors nye 300GB harddisk...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 19:36 #47
kan ikke vente til næste firmware ;o)
http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=672
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 19:42 #48
Avatar billede studsgaard Nybegynder
27. august 2003 - 15:42 #49
Det er efter hvad jeg har hørt ikke rigtigt at DP-558 også er med DVD-brænder.

Se evt. Link to forum på Divx.com
http://forums.divx.com/viewtopic.php?forum=21&topic=53166

"TSO KISS skulle efter alt sansynlighed være en Kiss medarbejder"
Avatar billede studsgaard Nybegynder
27. august 2003 - 15:46 #50
Til dem der har interesse, så er der rigtig mange gode oplysninger om nuværende og kommende Kiss produkter på forumet "Divx hardware" på www.divx.com.

Bjørn
Avatar billede logiq Nybegynder
27. august 2003 - 16:10 #51
Hej allesammen...

Beskeden fra KiSS d.d. er at intet er 100% fastlagt mht. navngivningen af de kommende produkter. Det viser sig også at specs'ene heller ikke er helt sikre. Det var et helt soleklart svar jeg fik da jeg spurgte til modellernes specs, men det lader til at der måske kommer en ændring i dem.

ét er sikker, der kommer en model med harddisk, en med DVD-brænder, og en med surround-forstærker. Derudover kommer der også kombinationer af disse, og digital tv-tuner er også implementeret i nogle af dem.

Vi må vente og se hvad de helt præcist finder på. Når de nye afspillere bliver tilgængelige hos Boston Distribution, så vender jeg tilbage med 100% sikkert svar.
Avatar billede blueon Nybegynder
31. august 2003 - 00:22 #52
hi jeg så lige at på kiss webside var der kom ny dvd player på side
så er det bare lige hvor når de kan købes i dk

http://www.kiss-technology.com/templates/side.asp?level=2&pid=437

http://www.kiss-technology.com/templates/side.asp?pid=329
Record, Store and watch... Replacing VHS
The KiSS DP-558 DVD Player has it all. It can offer playback of many different formats, from DVD, Video with DivX® 3.11, 4 and 5 and MPEG-4, or Audio with MP3, Standard Audio CDs and Ogg Vorbis, or Pictures with JPEG. You will also find on it all the features that has made the KiSS DP-500 famous with an Ethernet Connection in the back. If connected to a Broadband Internet Connection it will enable the user to play Internet Radio Station on his Player with WebRadio or enable the user to view or play his Audio/Video/Picture files from his PC with the user Friendly Software KiSS PC-Link. On top of these well known features, the KiSS DP-558 offers recording facilities, thanks to its TV Tuner, recording TV on its built-in Hard Drive will be as easy as it was done on VHS, with some major advantages such as very high sound quality, a sharp and clear image, no alteration of the content with time or easy content search. The KiSS DP-558 comes with an 80GB Hard Disk where the user can record TV programmes (average of 34 hours depending quality on settings) or store up to 117 good quality DivX® movies, easily accessible and downloadable on the Player’s Hard Disk from a PC. The KiSS DP-558 also comes complete with the standard CD/MP3, Ogg Vorbis, DivX®, XviD, CD-RW and DVD+-RW playback

First KiSS Player to adopt the SlimLine Design
First release of the SlimLine DVD Players from KiSS, the DP-1000 surprises by its small size, just as big as an A4 sheet. Its clean and neat Scandinavian Design shows its origins from the company who brought first DivX® compatible DVD-Player. As ground breaking as previous players, the KiSS DP-1000 is based on the technology of the award winning DP-450, and now, plays just about everything, from conventional DVD, DivX® 3.11, DivX® 4, DivX® 5 and XviD movies to audio CDs, home-burned CD, MP3 and Ogg Vorbis audio. Even picture CDs can be shown, just burn some jpeg format pictures from your PC onto a CD and you can enjoy them displayed on the TV screen. Installation is easy with KiSS Quick Setup, now “plug and play” has a real meaning.
The KiSS DVD Player DP-1000 will maximize your listening and viewing experience to a much higher level with Progressive Scan. Progressive Scan creates a picture signal which double the scan lines of a conventional DVD, resulting in higher picture resolution and sharper image quality. The digital quality, smooth pictures, surround sound, zoom and still picture function will enhance the enjoyment, and everything will be available from your armchair simply by using the remote control

Ethernet/Wireless and optional 40/80GB HDD
KiSS DP-1500 series divide itself into three categories, DP-1500, DP-1504 and DP-1508. All of them based on the Slim Line DivX® Compatible DVD Player KiSS DP-1000, these three players have also a built-in Ethernet Port and a PC Card Slot, enabling them, if connected to a Broadband Internet Connection to read Audio/Video/Picture content straight from a PC with the KiSS PC-Link Software as well as playing Internet Radio Station with WebRadio. The PC Card Slot also adds a new feature to this player, enabling it with Wireless Connection, KiSS provides the Access Point and PC Card (IEEE 802.11b) as extra accessories. The difference between these players resides in the optional Hard Disk where the KiSS DP-1500 doesn’t come with any, the KiSS DP-1504 comes with a 40GB Hard Disk and the KiSS DP-1508 comes with a 80GB Hard Disk. Having a hard Disk on the player will enable the user to store Audio/Video/Picture content on the DVD Player, up to 58 good quality DivX® Films for the KiSS DP-1504 and up to 117 good quality DivX® Films for the KiSS DP-1508. The KiSS DP-1500 series also comes complete with the standard CD/MP3, Ogg Vorbis, DivX®, XviD, CD-RW and DVD+-RW playback
Avatar billede toaster83 Nybegynder
05. september 2003 - 01:02 #53
hejsa allesammen.. jeg ville lige høre om nogen vidste hvad en Kiss DP-508 ca vil komme til at koste.. eller allerede koster? og er der ikke en maskine hvor der både er den 80gb harddisk og dvd brænder?
Avatar billede nlldk Nybegynder
23. september 2003 - 12:30 #54
Hej Alle
Jeg har endnu ikke fundet ud af om Kiss DP-558 har mulighed for time-shift recording. Hvis den kan, er der så en fast begrænsning i antal minutter uafhængig af fri plads på HD.
Avatar billede ortoft Nybegynder
20. oktober 2003 - 12:46 #55
Ang. DP-558 - den 9/10-03 modtog jeg følgende svar fra Project Manager Claus Iversen hos Kiss:

- Der er INGEN BRÆNDER i produktet - den mulighed kommer i Q1 næste år.
- Du kan IKKE OPTAGE programmer til hard disken I DIV-X, men i almindelig MPEG2 format.
- Du kan ikke betjene playeren via din PC. Men der er EPG, så du kan programmere playeren til at optage et program, når du eks. er på ferie.
- Vi regner med at den kommer til at koste ca. 5500 kr og den er på markedet i December. Vi ved endnu ikke hvor den vil blive solgt.
Avatar billede macken Nybegynder
22. november 2003 - 16:10 #56
Jeg har haft en DVD afspiller med indbygget HD fra United købt i Bilka til 2500,-. Men jeg leverede den tilbage da den støjede meget fra både HD og en blæser.

Er der nogle der har erfaringer med Kiss DP508 som også har indbygget HD, er der nogle støj gener fra den? og har den også en blæser?

Hvad med DP558 er der nogle der har set et sted hvor man kan købe den?
Avatar billede ortoft Nybegynder
23. november 2003 - 16:28 #57
Inden vi alle går helt i selvsving over Kiss' produkter, skulle vi måske også lige kigge på lidt på den nye Sony PSX - hvis ikke lige man står og har brug for DIV-X...

http://dk.playstation.com/news/newsStory.jhtml?storyId=103829_da_DK_NEWS&linktype=SSL
Avatar billede macken Nybegynder
26. november 2003 - 20:00 #58
Den Sony PSX er jo den rene fremtids snak 2004 eller måske 2005

Er der nogle der har nogle støjtal for DP508 i dB(a) i en defineret afstand?
Avatar billede struckie Nybegynder
26. november 2003 - 23:47 #59
DP558 ???

Så er den kommet på nettet og den kommer til at koste 5995,- den kommer her i dec/jan den kan ses på http://www.dvd-vision.dk/default.asp?action=dvd