Avatar billede lt-lago Nybegynder
08. april 2003 - 11:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

XP installation direkte fra harddisk

Hej Alle

Er det muligt at installere en XP direkte fra harddisken istedet for fra sin CD. ?
Forstået på den måde at man kopierer sin CD over på harddisken og derefter installerer uden brug af CD ?
(underforstået i FAT32)

En brugbar opskrift = point
Avatar billede soreno Praktikant
08. april 2003 - 11:17 #1
kopier cd'en til harddisken.
gå ind i i386 directoriet
skriv:
winnt
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. april 2003 - 11:18 #2
jeg mener du kan lave en ris instalation ved at sætte din maskine op til ris som du gør således.
tilføj/fjern programmer/tilføj/fjern windowskomponenter der kan du sætte ris op.
når det er gjort kan du køre en guide som gør dig i stand til at installere windows på flere maskiner.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. april 2003 - 11:18 #3
så enkelt tak soreno.:)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. april 2003 - 11:19 #4
kan man gøre det samme med win 2000??????????????????
Avatar billede soreno Praktikant
08. april 2003 - 11:20 #5
ja
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. april 2003 - 11:21 #6
ja
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. april 2003 - 11:21 #7
ja ok!
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. april 2003 - 11:22 #8
vil det sig at selv om jeg har win 2000 på og lægger den ind i i386 så behøver jeg ikke at ha cden hvis der skal læges drivere ind????
Avatar billede soreno Praktikant
08. april 2003 - 11:27 #9
På cd'en findes et directory "i386" som indeholder de filer som er nødvendige for at kunne installere windows. Hvis det kopieres til harddisken så kan installation foregå derfra.
Hvis i386 stadig findes når windows er installeret så vil windows (muligvis) pege på dette ved installation af drivere - under alle omstændigheder vil man kunne pege på dette directory når der spørges efter "cd'en".
Altså: man kan i princippet fjerne sit cdrom drev og stadig have en valid installation (også når der skal installeres drivere).
Avatar billede pilfinger Nybegynder
08. april 2003 - 11:43 #10
jeg bukker og takker.):
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2003 - 16:17 #11
Lige et tillægsspørgsmål.*S*
Hvad med at køre en repair fra HDén så, kan det lade sig gøre?
Avatar billede soreno Praktikant
08. april 2003 - 19:28 #12
En repair ?
Hvad er det ?
Avatar billede lt-lago Nybegynder
09. april 2003 - 07:43 #13
For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål :

Hvad gør man så når installationen kommer til punktet :
Kunne ikke finde "microsoft slutbruger aftale" og den kun giver mulighed for at vælge "F3 Afslut" altså ingen mulighed for at pege på sin CD-rom eller lignende ?
Avatar billede soreno Praktikant
09. april 2003 - 10:16 #14
Har du kopiert alle filer (incl. subdirectories) ?
Avatar billede lt-lago Nybegynder
09. april 2003 - 11:55 #15
Jeg kopierede HELE CDen over på harddisken !
Avatar billede lt-lago Nybegynder
10. april 2003 - 23:56 #16
Da der desværre ikke er kommet en brugbar og udførlig opskrift på dette problem som virker, og jeg er begyndt på god gammeldags maner at geninstallere vil jeg lukke spørgsmålet ned.