Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 23:40 Der er 47 kommentarer og
2 løsninger

Haloooo ??? Admiiiiiin ???

Jeg skriver hermed til admin fordi jeg føler mig uretfærdigt behandlet af denne.

Jeg er blevet beskyldt for at bryde de regler der er lavet på eksperten.

Jeg kan ikke se at jeg på nogen måde har overtrådt nogen af de regler der er på denne side.

jeg vil gerne have lov til at referere til url: http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

Der står overhovedet ikke nogen steder at det er forbudt at give point til en anden uden nogen særlig årsag.

Ja selvfølgelig står der at man ikke må oprette en ny bruger og derefter sende opstarts point til sin gamle bruger, fordi man hermed udnytter at man for nogle velkomst point.

Her er der tale om 2 forskellige personer hvor den ene ikke kommer til at bruge eksperten mere. Hermed vil han gerne donere sine point til en god ven.

Jeg kræver at få åbnet min konto igen med de ekstra 2000 point som jeg har fået af long_island.

Med Venlig Hilsen

tovarisj (tobias)

Tobias Hansen
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 23:44 #1
Hvis der er nogen som ikke kender til \"overførsels sprøgsmålet\" kan det findes her.

http://www.eksperten.dk/spm/33730
Avatar billede lens Nybegynder
16. november 2000 - 23:45 #2
åh åååhhh
Avatar billede stigc Nybegynder
16. november 2000 - 23:47 #3
Nej det står ikke i reglerne! Men der står at der handler om spørgsmål og svar! Et svar her på eksperten bliver belønnet med point. Hvad du går og laver ude for Eksperten har intet med det her point system at gøre! Derfor har du ikke \"tjent\" de 2000 point!
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 23:53 #4
Der står i regl nummer 2:

De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.

ja min gode ven long_island har har anvendt sine point med omtanke og har derefter givet dem til mig.

Desuden står der ikke nogen steder at man skal have \"tjent\" pointne for at få dem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 23:55 #5
Ok, stigc, du kom først - og vi er enige. long_island må have klikket på et link med \"Opret spørgsmål\", have
fået et felt hvor der står \"Spørgsmål titel\" og et med \"Spørgsmål\", og så skriver han

  Hejza!

  Her er så de x-tra point - tak for hjælpen :-) \'

hvilket IKKE er et spørgsmål. Om man så skal udelukkes det ved jeg ikke - og man skal hvis man modtager
de points, ved jeg så heller ikke. Men den går ikke - de 2000 p kan ikke overføres på den måde.
Avatar billede stigc Nybegynder
16. november 2000 - 23:55 #6
\"Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar\"

vi vil godt se dit acceptable svar!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2000 - 23:56 #7
Ok, tobias, men jeg kan ikke have tiltro til \"systemet\", hvis jeg ikke kan se spørgsmål og svar.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 23:59 #8
jeg kom med et svar der hed:

Jo tak, jeg havde osse fortjent lidt mere end de 150 for det arbejde jeg lavede...!

Det var åbenbart et acceptabelt svar fra mig og derfor fik jeg pointne.
Avatar billede blood Nybegynder
17. november 2000 - 00:00 #9
1. De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system. (står i reglerne)

2. er det ikke også lidt unfære for alle os andre bruger på eksperten som slider og slæber for at få points og så kommer du og får 2000 point af en bruger som ikke ønsker at bruge eksperten mere

3. jeg syntes ikke at du skal have de point igen som du fik af long_island.
men tilgengel syntes jeg at du skal have de point igen som du hade før da der ikke står noget diregte om der i reglerne

--<<BLOOD>>--
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 00:00 #10
erikjacobsen >> det er jo et STRENGT FORTROLIGT system! det må du jo bare acceptere! du kan jo prøve at blive ansat eller medlem eller hvad man så end skal blive for at kunne se systemet ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 00:01 #11
tovarisj >> havde vi andre måske en ærlig chance for at svare på spørgsmålet?
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:04 #12
Jeg tager intet ansvar for hvad long_island har skrevet!

Jeg ved bare at jeg fik 2000 point af long_island og kan ikke se noget galt i det.

Jeg var bare glad for mine point og der var jo ikke sket nogle brud af reglerne...!
Avatar billede stigc Nybegynder
17. november 2000 - 00:04 #13
godnat :)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:10 #14
Keysersoze--->
tja... Det må du jo spørge long_island om...!
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:14 #15
ja...! admin det ville jo være rart hvis du gad at svare på dette spørgsmål...!? Men det er måske over din sengetid..?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2000 - 00:23 #16
Det spørgsmål der henvises til ligener en ren byttehandel inden for et område, som ligger unden for eksperten. Altså ikke nogle point man har gjort sig fortjent til i forbindelse med svar på spørgsmål på eksperten. Til og med så mange point. Når der så bliver spurgt om man må have lov til at se det, så er det noget som er lavet på et intranet. Tja det kan enhver vel komme og sige.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:26 #17
ja...! My point eksakly...!

Men pointen er at der ikke står nogen steder i reglerne at dette ikke var tilladt. Du må (i følge de skrevne regler på eksperten) gerne bytte point bruger og bruger imellem, sålænge du ikke selv har oprettet brugeren du for point af.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
17. november 2000 - 00:38 #18
Tja, selvom det hele lyder noget muggent, så har tovarisj eller long_island jo ikke brudt reglerne.
Måske er det i reglerne der er noget der bør rettes.
Avatar billede tesmara Nybegynder
17. november 2000 - 00:38 #19
Ok jeg kan ikke fatte det her.
Tovarisj anden konto er blevet lukket fordi han har modtaget point fra en anden der ikke vil ha\' sin konto mere. (Der står ingen ting i reglerne om at man ikke må gøre dette (Og 2000 point er ikke noget man bare lige skaffer på en dag eller to uden videre, så Log_island har jo\' ikke kun opretted sig for at give Tovarisj sine point)).

Der er så ikke andre der har nået at \"svare\" på hans spøgsmål, så hvis han havde skrevet \"Hvem vil ha\' 2000 point\" ville der ikke være dette problem for så kunne alle ha\' haft en mulighed???

La\' ham da få det igen.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:40 #20
endelig nogen der kan se hvem der har lavet fejlen...!
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 00:50 #21
jeg syntes stadig ikke pointene skal tilbage - det var umuligt for andre at svare, men bare en pointoverførsel for noget vi andre ikke måtte se - og det er det der er en af de primære ting ved eksperten så vi kan lære af andre!
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 00:52 #22
det er rigtig, at der vist ingen steder står at man ikke må overføre point - men det er alligevel noget \"man bare ikke gør\"! det kunne dog til dels accepteres hvis vi så måtte se hvad det var...
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:53 #23
Du har bare ikke fattet noget som helst ... !
Det er ikke det der er pointen ...

Selvom du havde fået lov til at se hvad jeg havde lavet, ville du stadig syntes det var undfær...
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 00:55 #24
ja... fordi jeg IKKE fik muligheden for at svare - det var også derfor jeg skrev \"til dels\"!
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 00:56 #25
Derfor når der ikke står nogen steder man ikke må, må man godt indtil der er lavet nye regler for dette skal det være tilladt at bytte point lige så tosset man vil.

Sålænge man følger reglerne på eksperten har admin ingen ret til at kicke mig.
Avatar billede stigc Nybegynder
17. november 2000 - 01:04 #26
\"acceptabelt svar\" indebærer at man skal svare på en virkeligt spørgsmål, og man ikke bare kan bytte point, ved at spørger hvem vil have? Jeg vil!

Avatar billede Slettet bruger
17. november 2000 - 01:43 #27
Spørgsmåler  http://www.eksperten.dk/spm/33730 virker for internt til at andre brugere også kan få glæde af det. Det mener jeg er tanken med eksperten.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
17. november 2000 - 09:42 #28
tovarisj>> På Eksperten.dk har vi koncentreret os om at lave et community, som går ud på at dele viden mellem mennesker med fælles interesse/fagområde. Vi har derfor ikke brugt tiden på, at lave et udførligt regelsæt, da den åbenlyse brug af et community, ligger i ordets definition. I det pågældende spm. blev det forklaret, at det var for en intern arbejdsopgave i jeres virksomhed, og i dette spm. forklarer du at det var en \"donation\", fra en bruger til en anden. De to brugernavne var oprettet lige efter hinanden, og uanset hvilke af de to begrundelser for overførsel du vælger, har det ikke noget med tankan bag et community at gøre. At det ydermere er 2000 point, gør at du desværre må starte forfra. Mange af de øvrigt deltagende svarer fint på dit spm., for dit svar som du selv definerer som aceptabelt, giver intet fagligt udbytte til os andre. Ergo, du får ikke adgang til din(e) gamle brugeprofil igen.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
17. november 2000 - 12:18 #29
Du kan ikke bare kicke mig når jeg har overholdt reglerne. jeg er villig til at gå med til at jeg får min gamle konto tilbage, og de 2000 point så går tilbage til long_island, vi har intet forkert gjort, men jeg kan godt se at der måske er nogen der føler sig stødt over at de ikke kunne have fået 2000 point.

Som sagt har jeg ikke gjort noget galt men du kan i det mindste lade point gå tilbage og åbne min konto igen.

Det er den eneste måde jeg kan se en retfærdig afgørelse på dette problem.
Avatar billede manon Nybegynder
18. november 2000 - 05:19 #30
Admin > Alle herinde har på et eller andet tidpunkt begået sig dumt.

Hvorfor ikke bare sætte en regle der siger at svaret til et spm skal offentliggøres her på eksperten?

Og at spm som er oprettet med \"her er dine point, værsgo´\" ikke er gyldige.
Men hvis det sker (for det sker at man fordeler point forkert), så skal det angives med klare meldinger om hvorfor, hvorfra og hvordan.

Lad os prøve det i nogle måneder og se om vi stadig løber ind i sådanne problemmer.
Og lige en ting - hvis du, Andreas, beslutter dig at gøre dette, hvad så med at sende et nyhedsbrev ud til alle, hvormed du skriver at nu er reglerne strammet op og henvisser til http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede tovarisj Nybegynder
18. november 2000 - 13:31 #31
Det lyder som en god ide.
Avatar billede manon Nybegynder
18. november 2000 - 22:33 #32
tovarisj> Tro ikke du har fået en forbundsfælle, da jeg ej er enig i din måde at modtage point på - det undergraver systemet her på eksperten.dk og gør det til et useriøst sted.

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2000 - 22:55 #33
/manon

Normal procedure for point linket til et andet spørgsmål er at skrie en henvisning med, så folk kan se hvad der giver point for.

http://www.eksperten.dk/spm/32250
Avatar billede manon Nybegynder
19. november 2000 - 15:57 #34
nikolajdu > det er jeg godt klar over :-)
har selv gjort det mange gange :-)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
19. november 2000 - 17:15 #35
Ja det er jo ligepræcist det der er langt ude..! alle gør det man skal bare formulere spørgsmålet rigtigt..! Det var så uheldigvis ikke sket her da long_island ikke kendte til de procedure.

Derfor er det så langt ude...! at admin overhovedet ikke gider at høre på mig ...!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
22. november 2000 - 10:56 #36
Jeg har da svaret.
Avatar billede tovarisj Nybegynder
22. november 2000 - 22:50 #37
Ja men du lytter ikke.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
23. november 2000 - 09:01 #38
Jo, jeg giver dig bare ikke ret. Skriv evt. på info@eksperten.dk, så vi ikke forstyrrer de øvrige brugere unødigt. Jeg vil gerne drøfte det færdigt med dig :)
Avatar billede tovarisj Nybegynder
23. november 2000 - 14:57 #39
Du har ikke en icq ??? Min er 35265580
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
23. november 2000 - 15:00 #40
Nej, det kunne hurtigt tage overhånd. Skriv på info@eksperten.dk
Avatar billede mutz Nybegynder
25. november 2000 - 19:01 #41
Efter at have rystet lidt på hovedet kan jeg kun give admin min fulde tilslutning. Hvad havde du regnet med ? Dette er ikke en kopi af det Danske samfund. Admin skal ikke bruge sin tid på at gradbøje regler eller lave nye regler fordi nogle finder smuthuller i de grundlæggende.
Hvis du havde brugt lidt logisk tankegang var du jo ikke kommet i denne situation. Så sur røv. Vil du have millimeter demokrati må du nok blive ude i \"samfundet\"
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 10:06 #42
Jeg ville bare lige sige at alle der har skrevet et indlæg i denne flere km lange pladder diskussion, enten er meget inaktive på deres job, eller også har de for megen fritid.

SÅ KNYT DOG SYLTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
og lav noget fornuftigt!
Avatar billede halnet Nybegynder
29. november 2000 - 10:18 #43
-> Admin
En personlig blacklist kunne være rart!!!
Hvis man kan sætte et lille dødningehoved ved de personer der ikke fatter hvad eksperten går ud på...

- Anders
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
29. november 2000 - 10:23 #44
halnet>> Indtil videre bliver de slettet eller får lov at passe sig selv, næsten det samme efter min mening.
Avatar billede halnet Nybegynder
29. november 2000 - 14:29 #45
-> Admin
Jeg har bare det problem, at jeg ikke kan huske hvem jeg IKKE vil hjælpe!
En personlig blacklist kunne være en løsning - og jo, man kan godt lave en på en anden side, men det er lidt besværligt at skulle skifte side og slå brugernavn op!

Det er da en forholdsvis lille ting at tilføje. Et glad fjæs betyder at man ikke har personen på sin liste, et surt fjæs betyder man har. Fjæset kunne være ved siden af navnet på den der har oprettet spørgsmålet.

Hvis listen er personlig, er der heller ingen der bliver hængt ud, men efterhånden som personen dummer vil der være flere der smider ham/hende på sin liste og til sidst vil ingen hjælpe... ;o)

- Anders
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
29. november 2000 - 15:06 #46
halnet>> Det er et forslag. Jeg skriver det på listen, men kan ikke love dig, det bliver lavet lige med det samme, OK ?!
Avatar billede halnet Nybegynder
29. november 2000 - 15:21 #47
-> Admin
Helt fint!

- Anders
Avatar billede saubermacher Nybegynder
21. december 2000 - 14:23 #48
Hej igen Halnet...

Det ligner til en forveksling en diskussione som vi havde om nogle point jeg fik af en anden bruger for lidt tid siden.

jeg er på admin side her. Det med det lille fjæs lyder som en fin ide, men er det ikke utroligt svært og ressourcekrævende?

Det ville hjælpe på regeloverholdelsen her på stedet. jeg ved at Vendelelev14/gurumatrosen har oprettet sig igen og det gør de fleste som er blevet logget af. Man kan ikke holde dem udenfor, men hvis man havde en lille personlig bog hvor der stod hvem man ikke kunne lide så ville det være meget nemmere!

Det er noget der skal overvejes nøje. Jeg kan finde argumenter for og imod begge dele, men det lyder som en god ide.

MVH

Morten Hansen
Avatar billede tovarisj Nybegynder
23. december 2000 - 18:05 #49
Closing....