Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 15:20 Der er 19 kommentarer

Den 'falske' firewall, stor bonus for svar

Jeg har problemer med at køre c&c Generals pga. firewall mener EA, men jeg har ikke sat nogen firewall til, jeg kører xp og har en stofa kabel-løsning, er der nogen der ved hvad man gør. Jeg tror det hænger sammen med den måde STofa er sat op på, mht ip-adresser men ved det ikke
Her er den besked jeg fik fra EA, men jeg fatter ikke hvad jeg skal gøre.........

1. The trace route information provided by you shows that you are are behind a firewall or a proxy server. C&C Generals Firewall/NAT Port Number Info:

The game will need to talk to external servers that use the following port numbers. These ports need to be open in your firewall in order to play on Generals Online:

TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:

If your firewall does not allow outgoing packets to open ports to incoming traffic, or you experience problems connecting to other players, you will have to specify which port you want Command & Conquer Generals to use for communicating with other players. To do this, perform the following steps.

Go to your “My Documents” directory, and go to the “Command and Conquer Generals Data” directory. Right click on the options.ini file and choose "Edit."

Look for the "FirewallPortOverride" entry. If you don’t see this entry, add it as a new line. Then assign the port you want to use to the port override entry. After making this change, this entry should look like:

FirewallPortOverride = XXXX

Where XXXX is the port number you have chosen. You will need to open the chosen port in your firewall for communication with players external to your firewall or NAT device. If you use the port override feature, the port you have chosen can not be masqueraded by a NAT device.

2. By looking at your trace route information which you sent us we found out that all of your hops are experiencing packet loss in the form of % ages.

In other words, you are sending information to or through that host and the host is either not receiving the data or is not able to return it to you. Any packet loss is a sign of some type of problem. These problems could be caused by hardware issues at the host server, bottlenecking (too many users communicating through that host), telephone line noise, and other causes. Most packet loss issues are generally resolved quickly by the hosts (a matter of minutes), although some may take several days to resolve. If you consistently notice packet loss, you should contact your provider to discuss possible solutions. You may also consider trying a different ISP.

3. Please refer to the undermentioned hops from your traceroute :

nyk-i2-pos1-0.telia.net 213.248.82.18 9 96ms 137ms 4% 80 / 84 95ms / 419ms iar1-so-3-2-0.NewYork.cw.net 208.173.135.33 10 165ms 137ms 11% 74 / 84 101ms / 477ms agr1-loopback.NewYork.cw.net 206.24.194.101 11 172ms 158ms 5% 79 / 84 107ms / 553ms dcr2-so-6-0-0.NewYork.cw.net 206.24.207.177 12 113ms 152ms 2% 82 / 84 113ms / 367ms dcr1-loopback.Anaheim.cw.net 208.172.34.99 13 229ms 232ms 7% 78 / 84 189ms / 441ms bpr1-so-0-0-0.LosAngeles.cw.net 208.172.44.94 14 254ms 223ms 5% 79 / 84 190ms / 330ms ahr1-pos-0-0.Irvine2oc2.cw.net 208.173.57.70 15 191ms 225ms 8% 77 / 84 191ms / 362ms csr2-ve240.Irvine2oc2.cw.net 216.39.96.35 16 281ms 211ms 9% 76 / 84 170ms / 378ms

The ping times are exceedingly high in these hops (i.e. above 300ms), which is effecting your connectivity to the game servers. As we do not administer to all of the routers along the route between us, we cannot simply "fix" the problem. We also do not have any control over the route your information packets take to reach us, so we cannot re-route them. We recommend you contact your ISP and share this traceroute information with them, because if there is anyone with the ability to help with this problem, it would be them.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 15:23 #1
Har du slåget den indbyggede firewall i XP fra ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 15:25 #2
Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 15:38 #3
Ja selvfølgeligt har jeg slået den fra
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 15:43 #4
Har du undersøgt om der er firewall funktion i din stofa router og om denne er slåget Til/fra
Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 16:11 #5
jeg tror det ikke, eller nej. Det mener jeg bestemt ikke der er.
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. april 2003 - 16:13 #6
Hvad er dit Ip nummer? Winipcfg i win9x ipconfig /all i Winnt/2000/Xp
Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 16:16 #7
Hvad vil du bruge mit ip-nummer til???
Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 16:19 #8
Og forklar lige lidt nærmere hvordan man bruger ipconfig..please
Avatar billede trooperme Nybegynder
08. april 2003 - 16:25 #9
Det sidste tror jeg nu er lykkedes vha. en omvej ved at bruge network connections / status/support
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2003 - 02:31 #10
Er det ikke sådan med Stofa, at du sidder på en intern IP til Stofas netværk (server) og derfra har du en ekstern IP videre ud på nettet?
Sådan er min Stofa opkobling i hvert fald. Den er med fast (intern) IP. Ved også at nyere kunder har dynamisk IP. Ved ikke hvordan det virker.
Har du spurgt hos Stofa support?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. april 2003 - 02:35 #11
Prøv at gå på    http://www.myip.dk/
Der burde du kunne se din eksterne IP. Men om den så virker til dit C&C må vel komme an på en prøve.
Avatar billede klatten Nybegynder
09. april 2003 - 08:49 #12
Som halifax skriver, så vil jeg også tro at du sikkert er "fanget" bag Stofanet's NAT server! Dvs. at Stofanet har opsat en firewall der har blokeret for diverse porte.
Hvis du kigger på www.myip.dk og har et 192.xxx.xxx.xxx IP nummer, så er der ikke andet for end at kontakte Stofanet!

Prøv evt scanne din pc med http://www.auditmypc.com for åbnede/lukkede porte.
Avatar billede pdj Novice
09. april 2003 - 08:59 #13
Flere steder, bl.a. i Aalborg, kræver det bare at du møder op på kontoret (på Vesterbro :-)) for at skifte fra NAT til DHCP og det virker altså langt bedre. (IMHO)
Avatar billede klatten Nybegynder
09. april 2003 - 09:24 #14
Ja, jeg er på DHCP og har ingen problemer med porte...
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 15:47 #15
Du bør nok levere lidt mere info om dit problem.

Stofa blokerer ingen porte, uanset om man er af den gamle fast IP type, eller DHCP kunde. Jeg vil dog altid anbefale at man bliver DHCP kunde, da man så undgår at sidde bag en NAT.

Men hvad er dit problem? Kan du slet ikke forbinde til serverne, eller er det et problem med dårlig forbindelse/dårlige pingtider?
Avatar billede casperdj8 Nybegynder
24. august 2003 - 20:18 #16
Jeg skal først vide om dit cpu-forbrug er nede og hvilket mærke det er
Avatar billede casperdj8 Nybegynder
24. august 2003 - 20:22 #17
det kan være noget med din cpu prøv evt. at ringe til firmaet
Avatar billede halifax Nybegynder
24. august 2003 - 21:42 #18
casperdj8 - Med respekt til andre Eksperten brugere kan du vel ikke mene, at det du skriver er af en kvalitet, der berettiger til at være et "Svar" - mange point eller ej!!
Du bør bestemt uddybe dit svar med noget brugbart.
Avatar billede khell Nybegynder
18. maj 2004 - 20:24 #19
Tag lige og tjek om du bruger stofas proxy. Det er muligt C&C henter indstillingerne fra IE og at stofas proxy ikke har de ovenstående porte åbne.