Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. april 2003 - 17:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Driver til DVD !!!

Hej der ude....
Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde nogle driver til mit DVD drev !!!  Drevet er fra en maskine jeg har kaseret, men jeg har ingen software til det !!! og hvad menes der med at der mangler codes til drevet ???

Mit drev er et Toshiba Model: SD-M1202 DVD

Hilsen John
Avatar billede peet-49 Novice
14. april 2003 - 17:42 #1
Der skal ingen driver til, du kan åbne landekoder ved at højreklikke på DVD-drevet, hvis du kører med XP
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. april 2003 - 17:46 #2
Sandsynligvis er det codec til den filtype du forsøger at åbne du mangler. Ikke til drevet.
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. april 2003 - 17:48 #3
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 18:01 #4
Du skal sætte den til region 2. Og så skal du bruge PowerDVD. Så kører det!!
Alt andet end PowerDVD sucks. PowerDVD er der aldrig bøvl med,-den kører bare derudaf!! Du kan ligeså godt få den installeret først som sidst.
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
14. april 2003 - 18:16 #5
Sætte den til region 2  ????  Hvordan det, hvor finder jeg PowerDVD ??? jeg er ny med XPèren !!!!!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 18:22 #6
Ok, dobbelklik på denne computer > højreklik på DVD/CD-rom drev > klik Egenskaber > klik på "faneblad med indstillinger for DVD eller Region. Kan ikke lige husk hva' den hedder. Der finder du så Danmark/Europa det vælger du så , også er den i Region 2.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 18:24 #7
PowerDVD må du selv finde et sted på nette. Jeg har ikke noget link.
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
15. april 2003 - 12:19 #8
Beklager !!!  PowerDVD funger fint,  men kan stadig ikke se DVD !!!
Den skriver at jeg skal sænke min skærmstørelse til 800 X 600 og 75 MHz det gjorde jeg også,  men vil stadig ike køre !!!!  Så hva` nu ????
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 14:44 #9
Det ved jeg sgu ikke så. Du er sikker på at stikket sidder ordentlig i drevet ik'??  Har du prøvet med forskellig DVD skiver?? -Det kan jo være at den ikke kan læse en af DVD'erne.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. april 2003 - 15:23 #10
Det kan være, at den ikke har hukommelse nok til at køre. Hvor mange ting har du kørende? (Ressourcer)
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
17. april 2003 - 11:27 #11
Det er kun en rå Xp installation jeg har kørene endnu,  og så har jeg Office 2000 inde,  og ikke andet !!!!
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2003 - 11:55 #12
Hvis det er XP, som ikke vil køre med drevet, så er den eneste fejlmulighed nok at drevet ikke er kompatibelt med XP.

I det tilfælde, kan du evt prøve at opgradere firmwaren i drevet. Se evt. i kontrolpanelet under hardware/enhedshåndtering/DVD-CD drev hvilken firmware drevet kører med på nuværende tidspunkt.

Det kan også være en konflikt imellem grafikkort og DVD-drev. Måske skal du opgradere driveren til skærmkortet.
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2003 - 11:55 #13
Avatar billede carstengp Nybegynder
17. april 2003 - 11:56 #14
Med ny firmware kan du også gøre drevet regions-fri
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
01. maj 2003 - 21:01 #15
Har fundet er driver på en gammel cd der funker !!!  Sorry ulejligheden venner !!
Avatar billede JohnVamos Nybegynder
01. maj 2003 - 22:25 #16
Skulle have aldrig købt denne maskine !!!  :-(