Avatar billede steenvj Nybegynder
26. maj 2003 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PCplus og Windows 2000

Hvordan får man en gammel version af pcplus til at køre under win2000....

Jeg får en fejlmeddelelse der hedder run-time error R6003 - integer divide by 0

Er det muligt eller skal jeg lægge DOS på maskinen?
Avatar billede superanden Nybegynder
26. maj 2003 - 11:16 #1
win2k har dos... men ikke dos-promt...

tryk kør/run og skriv "command" og se om det funger
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. maj 2003 - 11:22 #2
Du skal sikre dig at PCplus køer fra en partition, der er mindre end 32Mb! Pcplus forstår ikke fat16, ogslet ikke fat32 eller NTFS. Lav en FAT12 partition, og kør den derfra, evt via en bootdiskette (Skodløsning, ved det godt)
Avatar billede steenvj Nybegynder
26. maj 2003 - 11:23 #3
Ellers tak Superanden, men det var noget af det første jeg prøvede, og mener du ikke at Win2k har dos prompt, men ikke dos?
Avatar billede soreno Praktikant
26. maj 2003 - 11:24 #4
Hvis man søger lidt på:
run-time error R6003

Så finder man ud af at problemet er at CPU'en er for hurtig.

En løsning kunne være at bruge et slowdown program til at køre pcplus i.
(jeg har ikke fundet et som er gratis - men jeg ved det findes)
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. maj 2003 - 11:25 #5
*Ved bare at command er ret invalid på en w2k maskine. prøv cmd*
Avatar billede dma Nybegynder
26. maj 2003 - 11:27 #6
Jo, den kan godt køre på en større end 32MB partition, blot skal den være den sidste version som PC&C udgav. (Kan ikke præcis huske versionsnummeret)
Har du ikke den, kan du opgradere. Se www.pcplus.dk for mere information om dette. Den koster 495,00 + moms
Om det er præcis denne fejl, ved jeg ikke, men jeg har en kraftig mistanke!
Avatar billede dma Nybegynder
26. maj 2003 - 11:27 #7
Og det var altså et svar...
Avatar billede leif1 Nybegynder
26. maj 2003 - 11:30 #8
Den gamle PCPlus kan kun køre på diske op ca 550 MB, du skal have en ny Exe.fil
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2003 - 13:58 #9
leif1 - ??  Jeg har en gl. PCPlus på en Win98 med FAT32 og 4GB disk. Den kører da fint!
Avatar billede steenvj Nybegynder
26. maj 2003 - 16:14 #10
Takker for alle jeres hjælpende ord, men det var nu jensendk's der gav pote, den version jeg har af PcPlus checker ved program start for HDplads og gemmer åbenbart resultatet i en Integer eller lign......