Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 01:59 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

forbindelse mellem notepad og internettet.

Jeg har oploaded nogle filer til mit ftp program.
Når jeg trykker på view, viser den html dokmentet som det skal være. Og når jeg trykker på execute, viser den min side som den skal se ud.
Men når jeg går online og prøver at se min side, skriver couldt not find osv...
Det er som om jeg mangler et eller andet der skal connecte min index.html fil med internettet.
Er der en der kan hjælpe???

Martin
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 02:02 #1
Mon ikke du har lagt dine filer i den forkerte mappe på webhotellet?
Hvis der er en mappe der hedder WWW eller doc er det formegentlig her index.html og de andre filer skal placeres.
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:05 #2
Hey Tommy!!! Du er den første der ved noget om den mappe du nævner indtil videre. hvor finder jeg den mappe???? Min udbyder skrev jeg skulle gemme mine filer i html mappen, men jeg troede han mente dem jeg selv lavede? altså f.eks mit html dokument jeg har kaldt index.html
Hvor finder jeg de/den mappe du taler om????
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 02:06 #3
Hvem er din udbyder?
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:07 #4
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:08 #5
har købt et webhotel hos dem og har fået overført mit domænenavn til dem
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 02:10 #6
Når du logger ind på FTP, hvilke mapper ligger der så udover dem du eventuelt selv har oprettet?
(Kender desværre ikke den host, så jeg famler mig lidt frem)

Har du evt. et domænenavn vi kan se på?
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:13 #7
jeg har slettet alle andre filer end den jeg selv har lavet. måske lidt dumt. Er der nogen måde at få dem tilbare på?

Jeg har købt domænet  www.poweryogaskolen.dk  og indtil den er blevet overført har jeg fået tildelt  http//:poweryogaskolen.subwire.dk

Før jeg slettede de andre filer end dem jeg selv har lagt ind, stod der deres logo på subwire siden, men nu viser den slet ikke noget mere.
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:14 #8
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 02:21 #9
Prøv at oprette en mappe ved navn "index" og lig så din index fil over i den - hjalp det?
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:25 #10
Skal slutnavnet være index eller selve navnet?
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:26 #11
Du behøver ikke lave en mappe, bare smid din fil i root mappen som rigtig nok hedder html, hvilket du ikke kan se via mange ftp programmer. Du uploader altså bare din fil uden at lave en ny mappe først.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 02:28 #12
7th >> Har du prøvet det hos 1go.dk? For så vil jeg trække mig tilbage - jeg kan bare se i forumet at mappen "index" bliver nævnt.

snehunden >> Mappen skal bare hedde "index" uden noget slutnavn.
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:28 #13
men jeg kan ikke finde nogen mappe der hedder noget med html. Kun en fil, og det er den jeg selv har lavet der hedder index.html, og det er den eneste der er uploaded
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:34 #14
Ja, jeg har selv et domæne hosted :)
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:36 #15
snehunden: hvilke filer ser du når du logger på ftp? Prøv at checke om du ikke skulle befinde dig i en undermappe.
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:37 #16
Hvor finder jeg den rootmappe??
Er det den jeg sikkert er kommet til at slette? Hedder den noget med html, uden at jeg har kaldt den det?
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:38 #17
Der er kun den ene fil jeg selv har lavet. Resten har jeg slettet fordi jeg troede jeg var smart.
Kan ma få dem tilbage igen? ligger de måske i venstre side?
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:39 #18
Når du logger på ftp bliver du automatisk placeret i rootmappen som hedder html, eller du bliver placeret i en af rootmappens undermapper afhængig af om dit ftp program kan huske sidste indstilling, og nej du kan ikke slette din rootmappe :) Du har nemlig ikke tilladelse til at bevæge dig ud af den.

Noget mystisk -> http://www.poweryogaskolen.subwire.dk - her får man ingen fejlside.
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:42 #19
Hvad hedder den ene fil du ser?
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:42 #20
Ja det var da mærkeligt. Men de 3 www. skrev han ikke noget om at man skulle tilføje. Men det lugter da lidt af den side jeg roder med.
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:43 #21
index.html    den har jeg selv lavet. Det er det enste der står i højre side af ftp vinduet også når jeg har lukket det ned og startet det op igen
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:45 #22
måske jeg skulle afinstallere hele ws_ftp programmet og reinstallere det og se hvad der dukker op i højre side som default?
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:47 #23
Hhmm hvis du er absolut sikker på "index.html" befinder sig i rootmappen, altså at du ikke kan gå ud af den "mappe" du befinder dig i når du logger på ftp, så tror jeg du bliver nød til at maile 1go, da fejlen sikkert er hos dem.

Prøv dog lige først at gør som tommyf foreslår. Opret en ny mappe, og upload en hvilken som helst fil dertil. Skriv så tilbage hvad mappen samt filen hedder.
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:50 #24
Prøv at installere Ace FTP. Det kan downloades gratis via linket
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/visit.php?lid=413
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:55 #25
Ok jeg prøver mig lidt frem:-)
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 02:55 #26
hvordan giver jeg de 100 ppint til dig?
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 02:59 #27
Du skal ikke give nogle points før vi er kommet frem til en løsning :) Du kan roligt lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu...
Avatar billede snehunden Nybegynder
13. juni 2003 - 03:01 #28
ok. Tak for hjælpen. Jeg bliver nødt at gå i seng nu. Men jeg skal nok huske dig
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 15:32 #29
Ahh www.poweryogaskolen.dk virker nu :) Din index fil skal lægge på samme niveau som din images mappe.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juni 2003 - 15:35 #30
7th >> Kig på linket, den er ikke blevet flyttet over til 1go ;o)
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 18:39 #31
Avatar billede 7th Praktikant
13. juni 2003 - 18:40 #32
Prøver lige igen :) http://poweryogaskolen.subwire.dk og www.poweryogaskolen.dk ser da meget ens ud...
Avatar billede snehunden Nybegynder
15. juni 2003 - 00:36 #33
Nu tror jeg at jeg ved hvad der er galt, men ikke hvorfor.
Jeg fulgte et børnehæfte i at lave hjemmesider, og oploade. Og der var kun 1 ting der ikke ville ligesom  bogen ville der skærer alt ud i pap, og det var at adresse feltet i højre side af ftp programmet ikke viser min "nye hjemmeside adresse" som der gerne skulle stå i følge bogen, og ifølge logikken.
Mon en af jer ved hvad det kan være?
Iøvrigt har jeg skrevet til admin, og forhørt mig om alle de info de har sendt mig nu var helt rigtige, men har ikke fået svar endnu.
Avatar billede snehunden Nybegynder
15. juni 2003 - 00:39 #34
f.eks i bogen oploader forfatteren en hjemmeside via hosten netby, og der har hun fået adressen:    /Nord/Syrenvej/33 oppe i højre side (server name) (remote), og i mit samme elt står der kun:    /
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. juni 2003 - 00:40 #35
Hej igen. Jeg har ikke rigtig mod på at skulle fortsætte med at famle i blinde, men hvis du tør at sende den mail du fik med oplysninger og koder til nospam(snabel-a)wexo.dk burde jeg hurtig kunne løse det
(Undlad venligst at poste min e-mailadresse her, da jeg er paranoid hvad angår modtagelsen af spammails ;o))
Avatar billede snehunden Nybegynder
15. juni 2003 - 01:03 #36
Tror faktisk at jeg har fundet ud af det, Tak for hjælpen:-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. juni 2003 - 01:18 #37
Lyder fint. God fornøjelse med hjemmesiden ;o)
Avatar billede 7th Praktikant
15. juni 2003 - 02:59 #38
Det er helt korrekt at der kun står /, og ikke hele adressen. Mange ftp programmer viser nemlig ikke adressen på rootmappen, men nøjes blot med et /, og jeg iøvrigt også skrev i min kommentar 13/06-2003 02:26:52 :) Når det blot står / ved du altså, at du befinder dig i rootmappen. Står der f.eks /mappenavn befinder du dig i undermappen mappenavn som tilgås via http://www.ditwebsite.dk/mappenavn.
Avatar billede m88m Nybegynder
15. juni 2003 - 14:19 #39
7 th. det er mig snehunden igen!!
Du skal også have tak for hjælpen:-)
opretter et fiktivt spørgesmål til dig så du kan komme og få dem.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juni 2003 - 14:26 #40
m88m/snehunden> hvordan hænger de to brugere sammen??