Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2003 - 12:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komma punktum remapping på nummerisk tastetur

Mine tidligere løsninger med at bytte rundt på komma og punktum på det nummeriske tastetur, virker ikke længere under WinXP.

Så jeg søger en elegant løsning, som en non-IT minded bruger kan leve med.

Jeg har kigget på diverse shareware keyboard remappere, men har ikke rigtig fundet den rigtig elegante løsning.

TPO´s løsning her: http://www.eksperten.dk/spm/366606
ville ellers have været god, men som kommenteret virker det desværre ikke på de XP klienter jeg har prøvet på.

Finessen er, at det skal kunne slås fra igen (relativ simpelt), så bruger har de normale mappings i f.eks. Excel.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2003 - 12:36 #1
Du kan lave dine egne keyboard layout files, med Microsoft Keyboard Layout Creator:
http://www.microsoft.com/globaldev/tools/msklc.mspx

:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2003 - 12:57 #2
Ja okay - det er selvfølgelig en mulighed.

Er det den du har brugt tidligere??
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2003 - 13:09 #3
Nej.

Jeg har lavet en færdig Keyboard Layout File:
http://www.mcseforum.dk/Programmer/2/Downloads/C2D-v2.zip

Pak filen ud og dobbelt klik på filen C2D.msi, for at instalere det nye keyboard layout.

Start Control Panel. Dobbeltklik på Keyboard. Klik på fanebladet Input Locales. Klik på knappen Add... Klik på Keyboard Layout/IME vælg Punktum som decimal separator.

:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2003 - 13:19 #4
Jep - det fik jeg også nogenlunde leget mig frem til selv.

Men tak for tillægsidéen om at bruge input locales - her kan bruger jo selv skifte til/fra layout relativ simpelt. Jeg tror næsten løsningen er mere elegant, end den gamle var.

Takker for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2003 - 13:25 #5
Da jeg lavede det forige program, var jeg ikke klar over at Microsoft havde et, gratis, program til at lave Keyboard Layout Files. Der et klart bedre end mit.

:-)