Avatar billede cmk30 Nybegynder
30. juli 2003 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom ved flere filer i mappe!

Hej!

Jeg har et problem med mit windows XP. Mine mapper med billeder jpg, fra digitalt kamera sløver min PC for vildt.

Den har før kørt fint med det. Det er kommet efter at jeg har haft formateret og opdateret via windows update.

Nogen løsning?

Vh.
Casper Knudsen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2003 - 12:19 #1
Har du photoshop installeret ? Fandt denne info på http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=004nJK der omhandler præcis dit problem

Apparently Photoshop inserts a new function having to do with creating thumbnails of images that it is associated with. If you right click on a jpg or tif or similar and select Properties, you will see a tab called Photoshop Image. All you have to do is to uncheck the Generate Thumbnails box and this won't happen again for any of the filetypes that Photoshop is associate with.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2003 - 12:20 #2
Prøv at optimere pagefilen=sidefilen
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse

og defragmenter
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
30. juli 2003 - 12:23 #3
Hi Casper.
1. Hvis du har installeret alle opdateringer, så prøv og fjern den update der hedder 811493, i nogle tilfælde har den sløvet folks pc'er. Læs nærmere :
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18840

2. Prøv og check for vira på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

3. scan for spyware, det kan også sløve din pc
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Håber det kan hjælpe dig...
Avatar billede miovester Nybegynder
30. juli 2003 - 12:44 #4
Du kan prøve at få fat i et program der hedder memturbo. Det er et program der kan frigøre nogle af dine ram og dermed bliver computeren hurtiger.
Avatar billede cmk30 Nybegynder
30. juli 2003 - 12:50 #5
Hejsa!

Lækkert med så mange muligheder! :)

Prøver dem lige og vender tilbage!
Avatar billede hcma Novice
30. juli 2003 - 13:34 #6
Hej, Update Q811493 skulle ikke mere gøre systemet langsommere, da der i juni/juli kom en NY Q811483 der erstaddede og overskrev den gamle og dermed lukkede "hullet"
Avatar billede cmk30 Nybegynder
30. juli 2003 - 14:10 #7
Sådanne!

Det var nøjagtig det første svar der var problemet!
Nu kører alt flydende og godt igen! Jeg takker :)
Avatar billede sweepy Nybegynder
30. juli 2003 - 14:12 #8
Jeg har haft præcis samme problem og den første løsning som tonnybrandt kom med virkede perfekt. Jeg har prøvet at slå den thumbnail funktion til igen, og jeps så sløver alting igen.

Takker for den helt korrekte løsning tonnybrandt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2003 - 14:12 #9
Fint :)
Takker for point.