Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 08:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved udprintning

Hejsa...

Har lige et problem m/ Autocad 2002!!!!
- Det er som om, at min netværksprinter er "væk" når man skal skrive ud... Lige pludselig var den bare væk, uden at jeg mener at jeg har pillet ved noget jeg ikke skulle...?!
- når man trykker på udskriftsikon'et kommer der en boks op, hvor der står: "Default Media size is invalid" og når man trykker OK kommer der en ny boks hvor der står: "..."printeradresse...: The Plotter configuration cannot be used...osv..."  - og så sker der INTET...!!!

- hvad er det der "default media size is invalid" ?????

- og jeg har prøvet at oprette ny plotter og jeg ved dælme ik hvad.... - det funger bare IKKE...!!!

Nogen der kan hjælpe ?? - det haster egentlig lidt....
Avatar billede olemunk Nybegynder
08. august 2003 - 09:48 #1
Det følgende er et par skud i tågen, bl.a. fordi du både opgiver en netværksprinter og en plotter.
a) Prøv at undersøge dine printer-/plotterkonfigurationer på selve
printer/plottersiden.
b) Er der installeret nye printer/plotterdrivere på PCen.
c) Prøv (i Autocad) at slette dine Printere/plottere og geninstaller en enkelt.
d) Det er min erfaring at man skal være ret omhyggelig med printer/plotterinstallationen i selve Autocad. Selvom man gør det rigtigt, er det ikke sikkert, at Autocad akcepterer første gang.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 10:31 #2
Ok, tak for svaret....
a) - har jeg gjort en del gange efterhånden...
b) nej...
c) - har prøvet... virker stadig ikke...

- vi har en anden comp. her på arb. ved siden af min, også m/ A-Cad 2002 - og vi har sammenlignet de forskellige indstillinger osv. og alt ser ud til at være ens... den anden comp. virker fint....!! - men den her virker ikke... Mystisk..!!

- vi har endda kopieret alle filerne fra den comp. hvor det virker over på min og overskrevet "de gamle" filer... men stadig virker det ik'!! - tror efterhånden det er min comp. der driller og ikke Auto-Cad..?!!  - kunne dette hjælpe yderligere til opklaringen af dette mysterie ??? - håber det...

på forhånd tak...
Avatar billede sorensfar Nybegynder
08. august 2003 - 10:39 #3
Om følgende er tilfældet hos dig, véd jeg selvfølgelig ikke, men...

Autocad gemmer sidst brugte plotterkonfiguration i tegningen. Hvis du derfor får en tegning udefra eller én, der har været skrevet ud fra en anden PC med en anden Printer tilsluttet, vil du typisk få denne meddelelse, fordi Autocad vil søge efter denne sidst brugte printer, og når den så ikke kan finde den, vil den "nulstille" konfigurationen. Og da det jo er et amerikansk program, vil den derfor bl.a. sætte papirstørrelsen til et Letterformat.
I disse tilfælde må du selv ind i plotdialogboksen og først vælge din egen plotter under det ene faneblad, og så (hvis det ikke kommer automatisk) rette papirstørrelsen under det andet faneblad, før end du kan skrive ud.
Har man mange af den slags tegninger, kan man lave et script eller en AutoLISP rutine, som sætter alle parametrene rigtigt, men det er en anden historie.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 11:00 #4
Ok, tak for svaret...

- har valgt "use default output device" istedet for "last succesful" - for der har ikke lissom været nogle succesfulde plot settings på det sidste... :)
- Nu kan jeg i det mindste komme så langt, som at nu kommer "Udskrifts-vinduet" frem... men når jeg så vælger printer...under "Plot Device"... ligemeget hvilken en af dem - kommer den samme besked med "default media size is invalid"...osv...!!! Papirstørrelsen har jeg rettet til "ANSI A (8,5 x 11 inches) og markeret i "mm" - men plot device viser bare "None"...

jeg bliver snart lettere irriteret...gamle skrammel...  ;)
Avatar billede sorensfar Nybegynder
08. august 2003 - 11:16 #5
Du skal jo nok rette papirstørrelsen til A4 eller A3. ANSI er et amerikansk format :-)
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 11:23 #6
ja, ok... he he...

men stadig... keine printer....??!!!!
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 14:13 #7
- Nogen der lige kan guide mig igennem oprettelsen af ny plotter??? - kan bare ikke få skidtet til at virke...!!!
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
08. august 2003 - 14:48 #8
hmm... nu kan jeg godt lave en plt-fil og samtidig udskriver den tegningen, men den vil ikke udskrive KUN tegningen... såå jeg har prøvet at tilføje ny systemprinter, men det vil den ikke...!!!
- jeg går ind i "Add-A-Plotter-Wizard" - vælger "System Printer - markerer den ønskede printer og trykker næste - og så HER kommer der en fejlmeddelelse på skærmen hvor der står:
Microsoft Visual C++ Runtime Library:
Runtime Error!
Program:\Programmer\AutoCad2002\addplwiz.exe

abnormal program termination

- og så trykker man ok, og så er der ik sket en ski'...  - Hva dælen er nu det for noget ????????
Avatar billede olemunk Nybegynder
08. august 2003 - 16:38 #9
Ovenstående er sandsynligvis en fejl i en af fællesfilerne.
Både Autocad og andre tunge programmer kan blive lidt "trætte". Prøv at geninstallere Autocad og ryd også manuelt mappen med Autocad. Prøv herefter igen igen.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
12. august 2003 - 10:45 #10
- har prøvet ovenstående.... det virker stadig ikke... tror efterhånden ikke at det er AutoCad der er noget i vejen med så...???  - men hvad er det så??