Avatar billede rdc Nybegynder
09. august 2003 - 20:14 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Kan fisk blive tørstige??

Hej Allesammen

Jeg har lige nogle spm som jeg meget gerne vil have et svar på, men som jeg ikke har... Kan i hjælpe?

Her er spørgsmålene:

1.Kan fisk blive tørstige??
2.Brummer brumbasser fordi de ikke kan teksten?
3.Hvorfor hedder 1½, halvanden når det ikke er det halve af 2?
4.Hvorfor hedder 50, halvtreds når det ikke er det halve af 60?
5.Hvorfor er der aldrig optaget når man ringer til et forkert nummer?
6.Hvordan betalte Nationalbanken for deres første seddelpresse?
7.Hvor mange uger er der på et lysår?
8.Hvorfor sige man "jeg skriver det lige OP", når man skal huske noget, men "jeg skriver det lige NED" for ikke at glemme noget??.
9.Hvis man lukkede en fugl ind bag i en lastbil, ville lastbilen så veje mere, når fuglen sad på bunden af den, end når den fløj rundt i luften derinde?
10.Hvis "Super Lim" virkelig klæber på alt, hvorfor klæber det så ikke på indersiden af tuben?
11.Hvor hurtig er mørkets hastighed?
12.Hvad hedder det når man trykker på en kuglepen for at få den til at skrive?
13.Hvorfor er der redningsveste under flystolene, når det havde været bedre med faldskærme?
14.Hvis svømning slanker, hvad er det så gået galt med blåhvaler?
15.Hvad hedder de små plastik rør, der sidder for enden af et snørebånd?

På Forhånd Tak
Avatar billede googolplex Novice
09. august 2003 - 20:20 #1
1. Ja!
2. Ja!
3. Pas!
4. Det er der en FORNUFTIG forklaring på, kan bare ikke huske den :(
5. Det er der jo også!
6. Med mønter!
7. Ingen - lysår er en afstand :P
8. Pas!
9. Ja!
10. Fordi tuben er belagt med noget antiklæbrigt stads på indersiden :)
11. Pas!
12. Klik!
13. Man kan ikke springe ud fra et passagerfly alligevel!
14. Pas!
15. Plastikrør!

Det var det :P
Avatar billede spe Nybegynder
09. august 2003 - 20:24 #2
ad) 6 da metal/ i vore dage guld/ er målet for hvor mange "penge" et samfund har skal der være guld tilstede for dækning af sedlerne. Så man kan bare betale med guld i stedet.

ad) 10 der skal luft til for at få limen til at lime, derfor vigtigt at du lukker din limtube efter brug ellers limer det også på tubens inderside.
ad) 11 Mørke er fraværd af noget (lys) og er sådan set ingen ting og har derfor heller ikke en hastighed.
Avatar billede spe Nybegynder
09. august 2003 - 20:25 #3
fraværd=fravær
Avatar billede roenving Novice
09. august 2003 - 20:26 #4
1. Ja, fisk kan blive tørstige -- hvis en ferskvandsfisk kommer i saltvand vil den blive drænet for væde i vævet uden at kunne optage det i tilstrækkelig mængde via tarm-kanalen ...
2. Næ, det er bare deres natur *g*
3. Gammelt sprogbrug, som betyder halvdelen af vejen indtil dette næste hele tal, det hed faktisk også før i tiden halvtredje (=2½), halvfjerde (=3½) osv.
4. Fordi det er en forkortelse af det gamle halvtredje sinds tyve, hvor du kan se halvtredje herover og sinds betyder gange, altså 2½ gange tyve = 50
5. Som min yndlingbibliotekar plejer at sige: Det er ikke et særtilfælde af Murphys lov, det er tingenes tyranni !-)
6. I guld !!
7. Mange, bare begynd og tæl ...
8. Du gør ... gør jeg også ?-)
9. Nej.
10. Producenten har vist noget at forklare !-)
11. Næh ...
12. Klik.
13. Vandet er lige så hårdt som beton, så en undskyldning skal man have ...
14. De spiser _ikke_ vandet !-)
15. Hvadfornogle ???
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 21:38 #5
Ahaha den mail fik jeg også, nu skal i få ALLE spm. hehe PS: jeg kan gie et rigtigt svar til ALLE spm... ;)

Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen, når batteriet er ved at være fladt ?
> >
> > Hvis der er 0 grader udenfor, og det vil være dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt er det så ?
> >
> > Kan man kalde en hjemmevideo for husholdningsfilm?
> >
> > Er det bedre at have en skambidt overlæbe, end en overbidt skamlæbe?
> >
> > Kan man kalde en skibsmotor for en skruetrækker?
> >
> > Hvad hedder det når man trykker på en kuglepen for at få den til at skrive?
> >
> > Hvorfor er der redningsveste under flystolene, når det havde været bedre med faldskærme?
> >
> > Hvordan kommer fyren der kører sneploven på arbejde om morgenen?
> >
> > Er sterilitet arveligt?
> >
> > Hvis svømning slanker, hvad er det så gået galt med blåhvaler?
> >
> > Hvad hedder de små plastikrør, der sidder for enden af et snørebånd?
> >
> > Hvorfor laver de ikke fly af samme materiale som den sorte boks? Den holder jo altid.
> >
> > Hvorfor er ordet "forkortelse" så langt?
> >
> > Findes der et andet ord for synonym?
> >
> > Hvis majsolie kommer fra majs, hvor kommer babyolie så fra?
> >
> > Hvorfor steriliserer de nålen, inden en dødsdømt får sin sprøjte?
> >
> > Hvordan ved man at det er på tide at stemme sin sækkepibe?
> >
> > Hvis man kvæler en smølf, hvad farve får den så i ansigtet?
> >
> > Hvis et døvstumt barn bander, vasker mor så hans hænder med sæbe?
> >
> > Hvis en person med personlighedsspaltning truer med at tage livet af sig, er det så en gidselsituation?
> >
> > Er det en succes, hvis en bog om fiasko ikke sælger godt?
> >
> > Hvorfor krymper får ikke når det regner?
> >
> > Er det rigtigt, at kannibaler ikke spiser klovne, fordi de smager skægt?
> >
> > Hvordan ved de vilde dyr, at de kun må krydse vejen der, hvor der står skilte?
> >
> > Hvorfor er der kun et monopoltilsyn?
> >
> > Hvor bred er en snæver vending?
> >
> > Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?
> >
> > Hvad er en "molevit" og hvor stor er den?
> >
> > Hvorfor smasker man ikke ind i væggen, når man hopper i et tog, der kører med 100 km i timen?
> >
> > Hvor meget er en hel fjerds? Når en halv fjerds er 70, er det så 140?
> >
> > Hvis "Super Lim" virkelig klæber på alt, hvorfor klæber det så ikke på indersiden af tuben?
> >
> > Hvornår ved man at man er løbet tør for usynligt blæk?
> >
> > Hvor bliver den hvide farve af når sne smelter?
> >
> > Hvordan kan det være, at når Supermand bliver beskudt, så stikker han
> > brystet frem, og kuglerne preller af, men hvis forbryderen kaster den
> > tomme pistol efter ham, så dukker han sig?
> >
> > Hvorfor sige man "jeg skriver det lige OP", når man skal huske noget, men
> > "jeg skriver det lige NED" for ikke at glemme noget?
> >
> > Hvorfor er der aldrig optaget, når man ringer til et forkert nummer?
> >
> > Hvordan betalte Nationalbanken for deres første seddelpresse?
> >
> > Hvordan skriver man 0 (Nul) med romertal ?
> >
> > Hvor mange uger er der på et lysår?
> >
> > Hvis man smelter tøris kan man så tage et bad uden at blive våd?
> >
> > Da man opfandt det første ur, hvordan vidste de så hvad klokken var?
> >
> > Hvorfor hedder det 1/2, halvanden når det ikke er det halve af 2?
> >
> > Hvorfor danser balletdansere på tæerne? Ville det ikke være nemmere at ansætte nogle højere dansere ?
> >
> > Kan fisk blive tørstige??
> >
> > Brummer brumbasser fordi de ikke kan teksten?
> >
> > Hvis kærlighed gør blind, hvorfor er frækt undertøj så så populært?
> >
> > Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
> >
> > Hvad sker der hvis man bliver skræmt halvt til døde ... to gange?
> >
> > Hvor hurtig er mørkets hastighed?
> >
> > Hvorfor siger man "et par bukser", når der kun er ét stykke tøj?
> >
> > Hvorfor skal man have en aftale for at besøge en synsk?
> >
> > Er shampoo til dyr testet på mennesker?
> >
> > Burde krematorier give rabat til brandofre?
> >
> > Hvorfor læner man sig længere frem i sædet når man kører på motorvejen og ikke
> > kan se bogstaverne på vejskiltet?
> >
> > Hvis man drikker hvidvin til fisk, spiser man så druer til Sushi?
> >
> > Din næse løber, men dine fødder lugter! Noget er gået helt galt ikk'?
> >
> > Når blinde mennesker bruger mørke solbriller, hvorfor bruger døve så ikke ørevarmere?
> >
> > Hvis man spiser pasta og antipasta - er man så stadig lige sulten
> >
> > Hvis supermand virkelig er så smart, hvorfor har han så underbukserne udenpå?
> >
> > Hvorfor hedder det "myldretid" når alle bilerne kører langsomt?
>
> her her det var dem, tænk over dem de er pænt grineren

nogle af dem har spm. operator skerevet allerede... ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 21:38 #6
PS: FISK KAN BLIVE TØRSTIGE !!! ;O
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2003 - 21:53 #7
Og hvorfor er det lige at man kan 'lukke et vindue op' ?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 21:56 #8
??? hva snakker du om ???
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2003 - 21:59 #9
"'lukke' et vindue op" - det er da totalt selvmodsigende.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:03 #10
aaahhh okay det er fordi der er en SPASSER MONGOL der opfandt det ord! ;)
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2003 - 22:05 #11
Spørgsmål 9 er et meget sjovt tanke-eksperiment. Og svaret er både ja og nej :-) Faktisk vil lastbilen veje det samme målt i gennemsnit over tid, da lufttrykket fra vingesus'et vil udøve et pres svarende til den vægt som bliver oppebåret. Men da vingerne basker op og ned, vil lastbilen veje mere når vingerne basker ned, og mindre når vingerne basker op. Men i gennemsnit vil den veje præcis det samme.
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2003 - 22:06 #12
lol dk-raven
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:16 #13
he he de er sq da meget funny har nogle andre vil du se dem ???
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:18 #14
En mand sidder stille i sin lænestol og læser avisen da konen langsomt sniger sig ind på ham,
>og hamrer ham EN på låget med stegepanden.
>"Hva fa'en er DET for!?" spørger han.
>"Det er for den papirlap, jeg fandt i dine bukser, med navnet Marylou på!" svarer hun.
>"For 2 uger siden var jeg på travbanen, der hed den hest jeg spillede på Marylou" forklarer han -
>Hun ser tilfreds ud og undskylder.
>3 dage senere sidder han igen stille og læser avis, da konen sniger sig ind og slår ham totalt ud med en endnu større pande!
>Da han kommer til sig selv, siger han, "Hvad hulen er DET nu for!?!?!?"
>"DIN HEST HAR RINGET!"
>
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:19 #15
Jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvorfor de seksuelle behov hos
>kvinder og mænd er SÅ forskellige. Jeg har heller aldrig kunnet se
>meningen med alt det der Venus og Mars snak. Hvorfor tænker mænd med
>deres hoved og kvinder med deres hjerte:
>En aften var jeg og konen på vej i seng. Og øøøh, safterne steg men hun
>sagde bare : "Jeg har ikke rigtig lyst i aften, jeg vil bare gerne ha',
>at du holder om mig".
> Jeg sagde "Hvad?!!"
>
>Hun fortsatte med de ord, som jeg og alle andre mænd på planeten hader.
>Hun forklarede at jeg ikke rigtig var på bølgelængde med hendes
>følelsesmæssige behov som kvinde. Jeg overvejede hvorfor hun så varmede
>op under mig, men indså at der intet ville ske den aften og gik i seng.
>Ugen efter var vi på shoppingferie i London og endte selvfølgelig i
>Harrods. Jeg fulgte troligt med hende, mens hun prøvede 3 meget dyre
>sæt tøj. Hun kunne ikke bestemme sig for hvilket af dem hun skulle
>købe, så jeg bad hende tage alle tre. Hun fortæller så, at hun jo må
>have sko der matcher det nye tøj. Skoene hun fandt koste 1500,- kr
>parret, men jeg sagde bare OK.
>Derefter fortsætte vi op i smykkeafdelingen, hvor hun falder for et par
>diamantøreringe. Hun var helt oppe og køre og ænsede mig efterhånden
>ikke. Jeg tror hun testede mig, for hun bad også om en tennisketsjer -
>og hun spiller ikke engang tennis. Men jeg returnerede bare bolden og
>sagde "selvfølgelig, skat" Hun blev helt opstemt (på den rigtige måde)
>og I skulle ha' set hendes ansigt da hun sagde "Jeg er færdig, lad os
>gå til kassen og betale"
>Jeg kunne næsten ikke holde mig, da vi stod ved kassen og jeg stille
>sagde:
>"Nej, skat. Jeg har egentlig slet ikke lyst til at købe alle disse
>ting".
>I skulle ha' set hendes fjæs....hun blev ligbleg. Jeg fortsatte "For at
>være ærlig, skat" Jeg ville bare ha' at du skulle holde disse ting et
>øjeblik" Og lige da hun gav mig "dræberblikket" og var på vej til at
>flå mig, tilføjede jeg "Du er ikke rigtig på bølgelængde med mine
>finansielle behov som mand"
>Jeg regner med at jeg nok ikke får sex igen før engang i foråret 2007 !
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:19 #16
DEN HER TAGER LANG TID !!!

Prøv lige den her: OG LAD være MED AT SNYDE!! Tag dig den tid
det tager...

FØLG INSTRUKSERNE! OG SNYD IKKE! ELLERS FUNGERER DET IKKE OG DU
VIL FORTRYDE, AT DU SNØD!!!!
Brug 3 minutter af dit liv og test dette - it will freak you out!!

Personen som først sendte dette sagde, at hendes ønske gik i opfyldelse
10 minutter efter at hun havde læst mailen!

MEN Ikke noget med at snyde vel...?!?

Dette "spil" giver et morsomt og uforståeligt, men sandt
forløb....

Ikke noget med at kigge nedad. Læs og udfør en linje ad gangen - det tager
kun
3 minutter og det er da forsøget værd!

Allerførst: Få fat i pen og papir. Når du om lidt skal vælge
navne i spillet, skal du være sikker på at du vælger mennesker som du
virkelig kender, og følg dit første instinkt. Ikke sidde og vurdere
først.

Se kun en linje ad gangen, ellers er spillet ødelagt.

1. Først, skriv tallene 1 ti l 11 på papiret i en kolonne nedad.

2. Ved siden af nummer 1 og 2, skal du skrive to tal ned - dem der først
falder dig ind.

3. Ved siden af 3 og 7, skal du skrive navnene på to personer af det modsatte
køn (af dig selv!).

Ikke kigge videre (snyde...) ellers fungerer det ikke!

4. Skriv navnene på hvem som helst (som venner eller familie...) på plads
4, 5
og 6 pladsen.

Ikke snyde, ellers bliver du skuffet over, at du gjorde det!

5. Skriv fire sangtitler på plads nr. 8, 9, 10 og 11.

6. ØNSK DIG NOGET, FØR DU GÅR VIDERE TIL NÆSTE PUNKT!!

Og her kommer nøglen til spillet .....

1. Du skal fortælle (tallet på plads 2) mennesker om dettespil.

2. Personen på plads 3 er den du elsker!

3. Personen på plads 7 er en du godt kan lide, men ikke kan forstå.

4. Du bryder dig mest om personen på plads 4.

5. Personen på plads 5 er en som kender dig vældig godt.

6. Personen på plads 6 er din lykkes smed.

7. Sang nummer 8, er sangen som beskriver dine følelser for person nummer
3.

8. Sang nummer 9, er sangen som beskriver dine følelser for person nummer
7.

9. Sang nummer 10, er sangen som fortæller dig mest om dine egne tanker.

10. Og sang nummer 11, er sangen som bedst giver et billede af, hvad du føler
om livet.

Kopiere siden, og send dette til 10 personer inden 1 time efter, at du har
læst dette. Hvis du gør det, vil di t ønske gå i opfyldelse. Hvis ikke -
sker
det
modsatte
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:20 #17
En dag kom en ældre dame ind i den Danske Bank, med tasken fuld af penge.
>Ved skranken gjorde hun den bankansatte opmærksom på, at hun kun ville
tale
>med bankens direktør, fordi hun ville åbne en bankkonto; " forstår De,det
>drejer sig om en masse penge".
>
>De fik diskuteret frem og tilbage, men som det altid ender... Kunden får
>ret.
>
>Direktøren spurgte om hvor mange penge det drejede sig om. Hun sagde til
ham
>at det var omkring 350 millioner kroner, og tømte sin taske for øjnene af
>ham.
>
>Direktøren var nysgerrig efter at få at vide hvor pengene kom fra. "Kære
>frue, jeg er overrasket at se Dem med så mange penge. Hvor har De dog dem
>fra?"
>
>"Ganske enkelt, jeg vædder mig til dem."
>
>"Vædder? Hvad vædder de om?"
>
>" Alt muligt. Som for eksempel vædder jeg 200.000 kroner på, at Deres
nosser
>er firkantede."
>
>"Det er jo latterligt! På denne måde kan De da umuligt tjene så mange
>penge!"
>
>"Det er jo det jeg siger. Jeg tjener masser af penge på væddemål." Men De
er
>måske ikke parat til mit væddemål. Jeg vædder med Dem om, at Deres
>nosser er firkantede?!"
>
>"Selvfølgelig er jeg da det." Det drejer sig jo om en masse
>penge. " Altså vædder vi om 200.000 kroner på at mine nødder er
>firkantede?!"
>
>"Den er fjong. Men da det drejer sig om så mange penge, så vil jeg bede
om
>en tid i morgen klokken 10, for så tager jeg min advokat med, så vi har
et
>vidne på vores væddemål."
>
>"I orden!!!"
>
>Direktøren kunne ikke sove det halve af natten, og tillbragte meget af
tiden
>med at studere sine nødder nøje. Og blev til sidst enig med sig selv at
de
>ikke var firkantede men ganske normale og at han ville vinde dette
>væddemål.
>
>Næste morgen klokken 10, kom den ældre dame og hendes advokat i banken.
Hun
>præsenterede de to herrer for hinanden, og gentog bankdirektørens og
hendes
>væddemål.
>
>Så bad den ældre dame, bankdirektøren om at smide sine bukser, så hun
kunne
>se nøjere på sagerne. Han tog bukserne af, den ældre dame trådte nærmere
og
>betragtede dem nøje.
>
>Hun spurgte om hun måtte røre ved dem.
>
>"Husk", sagde hun, " der er masser af penge på spil her."
>
>"Okay, så pyt da, det er jo 200.000 kroner vi taler om her, så jeg kan
godt
>se at De vil være Deres sag sikker."
>
>Hun tog hans kugler i hånden og vuggede dem med et lysten blik. Direktøren
>så på advokaten, der var begyndt at slå hovedet ind i væggen.
>
>Direktøren spurgte, " hvad er der galt med Deres advokat?"
>
>Hun svarede, " Ikke noget, jeg har kun indgået et væddemål med ham på
>750.000 kroner, at jeg i dag ved 10 tiden ville holde Danske Banks
>bankdirektørens nosser i min hånd!!!"
>
>Vigtig information:
>Man ved ikke noget hvor vitsen den kommer fra, men den skulle bringe lykke
>til en hver der læser den og sender den videre. Den som ikke gør det
skulle
>blive forfulgt af uheld.
>
>Derfor, hold ikke vitsen for dig selv, men send den videre til fem af dine
>venner, som du ønsker skal have meget lykke.
>
>I løbet af fire dage, efter du har sendt den videre, vil du opleve noget
>godt, derfor bør du ikke bryde kæden.....
>
>Vær med på noget sjovt.......
Avatar billede dytti Novice
09. august 2003 - 22:43 #18
De små plastikrør på snørrebånd hedder Flügelbinder (flygelbajnder) og så er det ikke en gang løgn.

Men hvad er det modsatte af tørstig???
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2003 - 22:44 #19
Her er den sidste LÆS DEM NU !!! HEH EH

Vidste I at...

.. det er umuligt at slikke sig på sin egen albue.

.. en krokodille kan ikke stikke tungen ud.

.. en rejes hjerte er i dens hoved.

.. folk siger "prosit" når du nyser, fordi når du nyser, så stopper dit
hjerte i et brøkdel af et sekund.

.. det er fysisk umuligt for en gris at kigge op i himlen.

.. i gennemsnit så vil et menneske have sex 3.000 gange og tilbringe 2 ½
uge med at kysse i løbet af et liv.

.. mere end 50 % af alle mennesker i hele verden har aldrig foretaget
eller modtaget en telefonopringning.

.. rotter og heste kan ikke kaste op.

.. hvis du nyser meget kraftigt, kan du brække et ribben. Hvis du
undertrykker et nys, kan du ødelægge et blodkar i hovedet eller halsen og
dø af det. Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så
kan de springe ud af hovedet på dig.

.. hvis du bærer hovedtelefoner i mere end en time, så vil du forøge
antallet af bakterier i dine ører 700 gange.

.. lighteren blev opfundet før tændstikken.

.. femogtyve % af de mennesker, der bruger kontakt annoncer, er allerede
gift.

.. en ands rappen giver ikke noget ekko; der er ingen, der ved hvorfor.

.. i løbet af et liv på 70 år vil man, mens man sover, spise 50
forskellige insekter og 10 edderkopper.

.. ligesom fingeraftryk, så er alles tungeaftryk også forskellige.

.. mere end 50 % af alle de, der læser dette, prøvede at slikke sig på
albuen !!!!

Og dermed en fortsat god dag ..... (Hvis du også prøvede det, behøver du
ikke at være flov!)

og så lige lidt flere nyttige facts

Det kræver ca. 4 millioner blomster for at lave et kilo honning!

Lynlåsen blev opfundet i 1893, og det var til brug i sko!

Tøjmærkert Lacoste er opkaldt efter den franske tennisstjerne Rene Lacoste, som vandt Davis Cup i 1927.

10% af den russiske regerings indtægter kommer fra salget af vodka!

John Lennons første kæreste hed Thelma Pickles

Der er ca. 1.200.000 solsorte-par i Danmark.

Nogle sommerfugle lever kun ca. 10 timer som voksne!

Et lyn er kun nogle få centimeter i diameter, men har en lysstyrke pr. m, svarende til 1 million 100 Watts glødelamper.

Temperaturen i et lyn bliver op til 30.000 grader.

Ved at sidde og fokuseret se fjernsyn, kan man forbrænde 13% mindre energi end ved at sidde og ingenting lave.

Den længste flyvetur som er målt for en høne er på 13 sekunder.

Der er træksommerfugle, der uden hvil flyver de ca. 700 km. fra England til Island.

Kylie Minogue siger lucky 65 gange i sangen ”I should be so lucky”...

Børn vokser hurtigere om foråret...

Isbjørne er venstre-potede

Et gennemsnits isbjerg vejer 20 millioner ton...

Verdens yngste forældrepar levede i Kina i 1910 og var henholdsvis 8 og 9 år gamle!

Skildpadder kan trække vejret gennem anus!

Yo-yo'en blev opfundet som et våben og blev brugt sådan i junglen!

Elvis ejede 18 fjernsyn, og et af dem var muret ind i loftet over hans seng!

Fisk sover altid med åbne øjne!

I amerikanske biler trutter hornet i tonen F!

Alle urene i filmen Pulp Fiction står på 4:20!

Det er umuligt at nyse med åbne øjne!

En guldfisk har en korttidshukommelse på 3 sekunder!

Øjet på en struds er væsentligt større end dens hjerne!

Tandlæger har anbefalet at tandbørster holdes mindst to meter fra toiletkummen for at forebygge luftbårne prutpartikler i at sætte sig i børstehårene!

Hjerterkonge er den eneste konge i en spil kort der ikke har skæg!

Den første ejer af Marlboro-firmaet døde af lungekræft!

Peanuts er en ingrediens i fremstillingen af dynamit!

Snyltefisken har til huse i søpølsens anus!

Pingviner har kun sex en gang om året, hvilket er mere end visse kønsmodne mennesker har. Til gengæld kan de hoppe næsten 2 meter op i luften! Sammenhæng???

Det kræver flere kalorier at spise en middelstor stang bladselleri end den indeholder til den, der spiser den!

Det tog over 1700 år at bygge den kinesiske mur!

På Al Capones visitkort stod der, at han var møbelsælger!

I langt størstedelen af alle reklamer, såvel på tv som i trykte, står uret på klokken 10:10!

Marilyn Monroe havde seks tæer på den ene fod!

Den statistiske sandsynlighed for at en bardehval, som krydser rundt i sydhavet hele sit liv, sluger en vejrballon er......7%!

H.C. Andersen lå altid med et skilt om halsen når han sov. På det stod der: "Er kun skin-død"!

Walt Disney var bange for mus!

Adolf Hitlers mor overvejede meget seriøst at få en abort, da hun var gravid med Adolf, men hendes læge talte hende fra det!

Verdens mindste pattedyr er en dværgspidsmus, hvis vægt er 2 gram, hvilket forresten er halvdelen af vægten på et gennemsnitligt hindbær!

Alle arter af pindsvin flyder i vand!!

Den første CD, der blev brændt til udgivelse, var Bruce Springsteens ’Born In The USA’!

En kat har 32 muskler i sit øre = 64 i begge to!

I USA bliver der i gennemsnit spist 350 stykker pizza i sekundet!

Den største musling, man har fanget, vejede 366 kilo og var ca. 1,5 lang!

En snegl kan sove i op til 3 år!

De gamle egyptere barberede deres øjenbryn af for at sørge når deres katte døde!

Det er ulovligt at jage kameler i den amerikanske stat Arizona!

Der findes ikke nogen ure i casinoerne i Las Vegas (ud over dem, folk selv har på sig, må man formode!"""!!)

En almindelig elefant vejer sædvanligvis mindre end tungen på en blåhval.

Hvis man tager siden på en terning og lægger den modsatte side til, giver summen altid 7.... (1 + 6 - 3 + 4 osv)!

Som 9-årig kunne Einstein ikke tale rent. Hans forældre troede, han var retarderet.... De tog fejl...

Kalkuner kan drukne i regnvejr, hvis de kigger op når det regner!

Regnbuen er en cirkel og ikke en bue, det er blot en mindre del af cirklen man kan se!

En dag på planeten Pluto svarer i tid til noget der minder om en uge på jorden.

Beethoven dyppede altid sit hoved i koldt vand, inden han komponerede.

Hver gang du slikker et frimærke, indtager du en 1/10 kalorie.

Emuer og kænguruer kan ikke gå baglæns
Avatar billede pfp Nybegynder
10. august 2003 - 00:21 #20
dytti -> Det modsatte af tørstig er vederkvæget.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. august 2003 - 00:23 #21
"Beethoven dyppede altid sit hoved i koldt vand, inden han komponerede."
Så var det derfor han var døv. Han fik propper i ørerne.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
10. august 2003 - 16:29 #22
Jeg vil mene følgende er de mest korrekte, "videnskabelige" svar:

1.Kan fisk blive tørstige?? - Nej. Fisk lever konstant i vand, og kan derfor ikke blive tørstige.

2.Brummer brumbasser fordi de ikke kan teksten? - Nej. De brummer fordi det er deres måde at kommunikere på.

3.Hvorfor hedder 1½, halvanden når det ikke er det halve af 2? - Altså, du tager en halv (altså 0.5). Men du lægger så et 1-tal mere til, det er "den anden".

4.Hvorfor hedder 50, halvtreds når det ikke er det halve af 60? -
Det er et godt spørgsmål. Kan jeg desværre ikke give en god forklaring på.

5.Hvorfor er der aldrig optaget når man ringer til et forkert nummer?
Det er der også. Du lægger bare ikke mærke til det, hvis det er det forkerte nummer, for hvis du ringer til det forkerte nummer og der ikke er optaget, så får du jo heller ikke at vide det er det forkerte nummer.

6.Hvordan betalte Nationalbanken for deres første seddelpresse? -
Med mønter. "Hvordan fik de så dem" - de byttede sig vel til dem.

7.Hvor mange uger er der på et lysår? - Et lysår er defineret som den distance lyset kan rejse på et år. Man kan udregne det ved at multiplicere lysets hastighed med 1 år (eller 3.1557*10^7 sekunder). Så får du det antal sek. et lysår er. Ud fra det skulle du kunne regne ud, hvor mange uger der er (gider ikke til at regne det ud nu, nu har du de nødvendige oplysninger).

8.Hvorfor sige man "jeg skriver det lige OP", når man skal huske noget, men "jeg skriver det lige NED" for ikke at glemme noget??. - Det har ingen betydning om man skriver det op eller om man skriver det ned, idet du jo siger man skriver det op når man skal huske noget men skriver det ned for ikke at glemme noget. Om man skriver noget op/ned for ikke at glemme noget eller for at huske noget er jo lige meget idet "for ikke at glemme noget" og "for at huske noget" jo betyder det samme, men er forskellige sætninger.

9.Hvis man lukkede en fugl ind bag i en lastbil, ville lastbilen så veje mere, når fuglen sad på bunden af den, end når den fløj rundt i luften derinde? - Hvis fuglen sidder på bunden har fuglen direkte kontakt med objektet. Fuglen og lastbilen er derfor et og samme objekt, og lastbilen kommer derfor til at veje mere. Det gør den selvfølgelig ikke hvis fuglen flyver rundt derinde.

10.Hvis "Super Lim" virkelig klæber på alt, hvorfor klæber det så ikke på indersiden af tuben? - Fordi lim kræver, at 2 objekter mødes. Hvis du smører noget lim på et objekt er det jo klart der ikke er noget der klæber, for hvad skulle du klæbe fast? Inde i tuben er der jo ikke et andet objekt der skal klæbes fast.

11.Hvor hurtig er mørkets hastighed? - Mørke har ingen hastighed. Mørke er hvad jeg vil betegne som "standard", det er konstant mørkt. Du oplever bare ikke altid mørket, idet din hjerne registrerer de fotoner der bliver kastet ind mod øjnene, og derfor registrerer du ikke mørket, men kun de lyspartikler der bliver kastet tilbage.

12.Hvad hedder det når man trykker på en kuglepen for at få den til at skrive?
- Det hedder ikke noget.

13.Hvorfor er der redningsveste under flystolene, når det havde været bedre med faldskærme? - En almindelig passager vil ikke kunne springe i faldskærm alene, hvilket det kræver i en sådan situation. De kan ikke vide hvornår de skal hive i snoren for at få den til at folde ud. Derimod er det smartere med redningsveste, idet passagerfly 99 % af de gange det går galt, kan nødlande, og hvis du er over havet, er det jo meget smart med redningsveste.

14.Hvis svømning slanker, hvad er det så gået galt med blåhvaler? -
Blåhvalen bruger ikke så meget energi. Når vi svømmer, bruger vi en enorm masse energi, bare på at holde os oppe. Blåhvalen derimod har så meget fedt, at den kan holde sig selv oppe, og kun skal bruge energi på at komme fremad, hvilket giver en væsentlig forskel. Endvidere kunne det også være fordi den bare er født sådan. Det ligger altså i generne. Nogle mennesker er jo også født overvægtige, og vil altid være det, idet det ligger i generne.

15.Hvad hedder de små plastik rør, der sidder for enden af et snørebånd?
De hedder vel bare "plastikrør". Mener ikke de hedder noget specielt. De sidder der jo bare for at snoren ikke skal gå op i trevler, altså for at holde sammen på det.

(og så siger man jeg har mangel på "almen viden" tsk. tsk.).
Avatar billede frewald Nybegynder
11. august 2003 - 13:43 #23
dcgeek - ang svar 9 - det vil sige at luften ikke er en del af objektet ? - holder ikke :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 13:44 #24
Nu har jeg haft akavarie i 15 år, og har endnu aldrig hørt om fisk der bliver tørstige *LOL*
Avatar billede roenving Novice
11. august 2003 - 14:24 #25
>>lrd så læs mit svar !-)
Fisk kan dø af væskemangel, det er f.eks. det som sker for en ferskvandsfisk, som kommer i saltvand !o]
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 14:26 #26
Det vil jeg prøve en dag. Har en ven der har et saltvandsakaverie.

Meeen så forstår jeg ikke at hajer fra havet går op i floder hvor der er ferskvand :-)
Avatar billede roenving Novice
11. august 2003 - 14:34 #27
Nogle fisk er specielt udstyret til at komme udenom osmose-problematikken -- blandt andet kan de fleste fisk som holder til i flodudløb klare meget store udsving i saltholdigheden, men prøv du det samme med din Tanganyika-cichlide til 500,- *g*
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 14:43 #28
hehehe gør nu mest i dværg ciclider
Avatar billede roenving Novice
11. august 2003 - 15:00 #29
Nå, så er der jo et nul for meget *g*

Du kan jo prøve at kigge på vores lille maskot -- også en slags dværg !o]

http://www.dbhome.dk/avak/Thor/index.htm -- stort set fuld størrelse (en lille fisk på 55-60 cm !-)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 15:06 #30
forklaring??? :-)

Ligner en oscar men det er ikke liiige så stor :-)

50kr for dværg ciclider :-) In your dream mate :-)
Avatar billede roenving Novice
11. august 2003 - 15:13 #31
Det er en gurami fra sydøst-asien, indkøbt som yngel af nogle medlemmer i 1988 på akvarieudstilling i Viborg.

Arten er Osphronemus gorami, og den er i den balje den har levet i i det meste af sit liv (500 l) vokset fra ca. 14-15 cm. til de ca. 60 ...

-- man regner normalt med at denne art bliver max. 60-75 cm., men den der gale svensker påstår at den måde den er bygget på burde kunne blive til 120 cm.-)

Og billederne er af modellen til Thorhildur-prisen, som er en metalsag, som du nogenlunde får et indtryk af størrelsen på ...

-- og da det er en gurami bliver den ikke tørstig, men den kan drukne !-)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 15:15 #32
Ja og bygger skumreder som alm perle gurami eller honning gurami :-)

Ej vi spammer *LOL*

Du lyder som en ægte akvarist
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 15:16 #33
Glemte lige at tilføje... Er denne fisk ikke den eneste der har en labyrint :)

Sorry kunne ikke lige stave til det :)
Avatar billede roenving Novice
11. august 2003 - 15:23 #34
Ikke spam, med min sidste bemærkning tror jeg vi kom tilbage på sporet -- bemærkningen ligger ihvertfald i klar forlængelse af overskriften *gg*

-- og jo, jeg mener kun det er guramier som har labyrinter ...

-- og det med skumreden har vi kigget lidt på, en maskot skulle jo gerne fortsætte ud over sit eget liv ...

-- det er ikke lykkedes at finde et billede, men beskrivelserne går på en størrelsesorden på 1½-2 m., så 500 l. er vist ikke nok !-)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. august 2003 - 15:25 #35
hehe... holder stadig på fisk ikke kan blive tørstige, men kan dehydrer hvilket ikke er det samme *LOL*

Ej slut herfra

Sorry opretter
Avatar billede rdc Nybegynder
24. august 2003 - 12:35 #36
hmm, jeg ved virkelig ikke hvem det er der skal have pointsene..
Avatar billede roenving Novice
26. august 2003 - 02:50 #37
Så uddel da bare points til alle !-)
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
28. september 2011 - 08:47 #38
Makropoder eller paradisfisk har også labyrinter ligespm kampfisk...