Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
12. september 2003 - 13:28 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

virus the worm

Jeg har en problem jeg kan næsten ikke gå på internettet uden at få virus altså ormen hvad kan jeg gøre norton vil ikke hjælpe den kan intet hvad skal jeg gøre for at undgå den
Avatar billede no_doubt Nybegynder
12. september 2003 - 13:29 #1
blaster eller ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2003 - 13:30 #2
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
12. september 2003 - 13:32 #4
ja det er den og jeg bliver med at få den
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2003 - 13:35 #5
Læs om beskyttelse her : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2003 - 13:36 #6
"Jeg har her lavet en lille pakkeløsning fyldt med bitte små prg. som ikke fylder meget på din computer, og som alle kører uden at de konflikter med hinanden. Alle programmerne er garanteret fri for spyware og er desuden Free prg. Du syntes sikkert, det var da frygtelig mange prg. som du skal installere, men det er desværre blevet sådan at det faktisk ikke mere er virus som er Internettets store problem, men i højere grad spyware, trojanere, mailware og hijacking. De prg. som jeg vil foreslå at du kan installere er følgende, som du alle kan finde på dette link: http://www.spywarefri.dk gå til værktøjer, her er de alle og på de fleste er der også en dansk manual. Hvis du installere alle disse små programmer kan du roligt surfe på Nettet uden du skal sidde og være bange for at få alt for meget skidt med ned på din computer.

Man kan hver dag på forsiden af Spywarefri se om der er nye opdateringer. Husk at opdater jævnligt, det er meget vigtigt, for at få den maksimale beskyttelse af programmerne.

Antivirusprg:
Et godt bud her er AVG som kan rigtig meget. Indeholder en email-scanner som fungerer sammen med Outlook- og Exchange – klienter. Opdaterer virusdefinitionerne.
Et andet godt bud kunne være Avast, som vi har hørt rigtig meget godt om.
Derudover er det en god ting engang imellem at onlinescanne for virus. Dette kan du også gøre på spywarefri. Du bør også onlinescanne for spyware og det kan du gøre med X-Cleaner som du ligeledes kan finde på spywarefri.

SpywareGuard. Dette prg. fungerer på samme måde som et Antivirus prg. Det ligger og passer på dig i baggrunden, bare imod spyware og malware i stedet for virus, men fungerer i princippet på samme måde. Derudover passer dette prg. også på at du ikke bliver hijacked.

Spywareblaster. Det er et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen og sørger for at der ikke kommer spy på din computer.

Spybot el. Ad-aware. Spybot el. Ad-aware. Spybot er nok den som finder mest af disse to, men jeg ville nok installere dem begge to hvis jeg var dig, det som det ene prg. ikke finder, finder det andet prg. Det disse prg. gør er, hvis du får noget spy ind på din pc som Spywareblaster ikke kender, kan de finde og fjerne dette spy.

IE-Spyad. Et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen. Det ligger en mængde kendte spy Url adresser ind i klassificeret zone, således at du ikke ved et uheld kommer ind på disse grimme spysider.

Startup Monitor kunne også være rar at have installeret. Det er et lille prg. som også ligger sig i registreringsdatabasen. Det som dette prg. kan gøre for dig er, hvis der lige pludselig uden dit vidende ligger sig et prg. f.eks. en trojansk hest i din regedit, vil du blive alarmeret om at der er et prg. som vil ligge sig her, og du vil bliver spurgt om du nu også vil tillade dette.

EmtyTempFolder Dette prg. tømmer hver 5 min. alle dine cookies. Det kan også sættes til atutomatisk at tømme din History samt alle URL adresser som du har været ude på. Er god til at rydde op i alle disse adresser, cookies og history som man har liggende og fylde på computeren.

Hvis man så har enten kabelnet eller ADSL ja så ville jeg jo også varmt anbefale en firewall. Det er desværre alt for nemt for en hacker at komme inde på din computer hvis du ikke har installeret en firewall. Et godt bud her kunne være Bitguard som du kan købe her: http://www.tryus.dk/start.asp
Dette er kun vejledende men jeg mener dog at du som det mindste bør installere: SpywareBlaster, SpywareGuard, Spybot, EmtyTempFolder og IE-Spyad og så selvfølgelig et Antivirusprg.

Udover jeg har fortalt dig at det er utrolig vigtigt hele tiden at opdatere de forskellige programmer mod både Spyware og virus, så er det også meget vigtigt at du hele tiden sørger for at opdatere din Firewall og ikke mindst dit styresystem Windows"

*Tyvstjålet fra Aovergaard fra www.spywarefri.dk*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2003 - 15:24 #7
Så må vi jo hellere få den fjernet en gang for alle.

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm Direkte links:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Når du så er helt clean, så installere du de prg. som Arlet har fortalt dig om.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2003 - 21:36 #8
Jeg takker for point, men er du nu sikker på at du er clean. Ellers må du meget gerne smide den logfil herind så jeg kan kigge på den for dig.
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
12. september 2003 - 22:55 #9
Kan jeg smide den ind til dig nu?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. september 2003 - 23:06 #10
Det kan du tro du kan *S* Du skal regne med at det tager ca. 1 tim. at gennemgå sådan en log, så der går lige lidt tid fra du har lagt den herind.
Avatar billede baxos Nybegynder
12. september 2003 - 23:09 #11
Bare lige et lille spm plejer blaster ikke ligge i %drive%/windows/msblaster.exe ??? og i reg Windows run bil??
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
12. september 2003 - 23:11 #12
mange tak her kommer den
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
12. september 2003 - 23:12 #13
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 21:27:20, on 12-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\Program Files\Altnet\Points Manager\Points Manager.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVW32.exe
C:\Documents and Settings\Frank Hansen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &SearchBar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Programmer\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] C:\Program Files\Altnet\Points Manager\Points Manager.exe -s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpyBotSnD] "C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - HKCU\..\RunOnce: [BullguardoptIn] C:\WINDOWS\Temp\BullGuard\bulldownload.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37876.0439351852
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 00:06 #14
Ja, ja der var da egentlige en del snavs i din log.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra (hvis du kører med XP el. ME). Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: myBar BHO - {0494D0D1-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O3 - Toolbar: &SearchBar - {0494D0D9-F8E0-41ad-92A3-14154ECE70AC} - C:\Programmer\MyWay\myBar\1.bin\MYBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Programmer\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] C:\Program Files\Altnet\Points Manager\Points Manager.exe -s

Genstart nu din computer i fejlsikret tilstand og slet disse:

C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\Program Files\Altnet\Points Manager\Points Manager.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe

Genstart nu almindeligt.

Efter genstart skal du tage en ny scanning med HijackThis og ”smide” en ny log herind, så jeg kan kontrollere, at det hele er væk.

Har du Kazaa liggende? kan se rester i din log, men ikke programmet. Du skal afinstallere det hvis det ligger i tilføj/fjern programmer, det er fyldt med spyware det pgr.
Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 00:11 #15
tak der går lige lidt tid
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 00:14 #16
Ja det vi sidder og sveder over i op til 1 tim. klarer du lige i løbet af 2 min. *S*
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 00:17 #17
undskyld
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 00:25 #18
Det skal du da ikke undskylde over. Er du blevet færdig, og har du taget en ny log, så kopier den herind og den skal tjekkes, venter du for længe, så bliver det først i morgen jeg tjekker den for dig.
Forøvrigt er det Kazaa noget rigtig møg, den var skyld i flere af dine urenheder i loggen.
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 00:28 #19
nej jeg er ikke ferdig endnu jeg bixer med at slå systen gendanelsen fra
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 00:32 #20
Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 00:34 #21
jeg skal til at vinge filer også fixe
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 01:04 #22
så er den her
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 01:04 #23
Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 01:04:01, on 13-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Frank Hansen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 3 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37876.0439351852
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 01:07 #24
Der er lidt tilbage:

O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART

prøv lige at fixe denne igen. Og så ny log
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. september 2003 - 01:08 #25
hvis du selv kan se at den er væk behøver du ikke komme med ny log. Hvis du er i tvivl lader du mig kigge på den igen, men det bliver altså først i morgen tidligt, skal væk det meste af dagen i morgen. Godnat
Avatar billede frankmichellehansen Nybegynder
13. september 2003 - 01:10 #26
Tak for hjælpen og sov sødt