Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. september 2003 - 08:57 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til billed-mod på phpBB-forum! #3

Jeg har dette (test)-forum, www.runehansen.dk/forum/ hvor jeg gerne vil ha at hver bruger skal kunne oploade et billede el. to - ud over den sædvanlige avatar.
Jeg har fundet dette udmærkede mod:
http://www.opentools.de/index.php?page=12
(scroll langt ned til Profile Photo Mod V2.0.2)
Direkte link til zip: http://www.opentools.de/board/download.php?id=26

Jeg har prøvet at modde før, og har da efterhånden lidt styr på det.

Problemet her er at - som du kan se hvis du prøver at lave en profil - at man ikke får mulighed for at uploade nogen billeder.
Og der kommer heller ikke noget i admin-interface'et!

Kan det være at jeg har overset en linie der skal ændres? og i så fald hvilken?!

Lige en note: jeg kører med dansk som defaultsprog, og med et andet theme - MEN det har jeg vist kompenseret for! ved bla. at sætte default sprog til engelsk nu - theme'et er dog stadig et andet - men jeg har moddet de filer som modsvarer de 'rigtige' - jeg håber du forstår - ellers så spørg!

Håber der er en der vil hjælpe :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 02:25 #1
ok .. jeg har kigget på det og lavet mit eget testforum
først kunne jeg ikke få noget til at virke .. men fandt ud af at de havde overset at skrive i config filen at man skulle køre
http://dinmod_table_inst.php ved at åbne den i browseren
når man havde lavet ændringerne

i ændrigen af

./templates/subSilver/admin/board_config_body.tpl

så jeg også at der var en forskel på da moddet er lavet til en ældre version og jeg lavede den samme ændring på moddet

de text felter der er har jeg indsat class="post" ligsom der er i resten af koden .. jeg ved godt nok ikke hvad det gør .. men det virker som sagt ;)

eks.
moddet siger
<td class="row2"><input type="text" size="4" maxlength="10" name="photo_filesize" value="{PHOTO_FILESIZE}" /> Bytes</td>

det har jeg så ændret til

<td class="row2"><input class="post" type="text" size="4" maxlength="10" name="photo_filesize" value="{PHOTO_FILESIZE}" /> Bytes</td>

sproget burde ikke være noget problem men jeg har godt nok kun prøvet på engelsk

jeg har kigget på dit forum og jeg lagde mærke til at når man prøver at skifte theme så bliver det ved med at være det samme

har du slettet de andre ?
/templates/subSilver/profile_photo_box.tpl

skulle jo gerne være der .. eller være ported til de andre themes

ellers ved jeg det ikke .. for det virker godt nok her
http://www.gbit.dk/testforum/index.php
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 02:38 #2
Yup, det virker kan jeg se, tror selv at det har noget af gøre med at han har valgt et andet theme, eller værre endnu slettet forumets Default theme, da der ofte er mange Smarte Themes som genter enkle kilde koder fra det medførende theme. Men må sige at det ser ud til at virke, dog mangler funktionen avatar så bare nu ...
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 02:38 #3
*genter*henter
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 02:39 #4
jeg har ikke slået avatar til ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 02:40 #5
jo det havde jeg vist ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 02:45 #6
men det er vist meningen at den først skal vælges når man er registreret ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:24 #7
endelig en der gider kigge på det :-)))

Nå, men jeg har ikke slettet subsilver, men jeg fuskede vist nok lidt med det engang, så det kan godt være det der er problemet.

Men tør jeg mon så evt. prøve at lave moddet på min 'rigtige' side - altså www.trommeslager.dk ?! (jeg sørger selvfølgelig for at lave backup af de ændrede filer just in case.)
Men tror du at det kommer til at virke så?!
(jeg har IKKE lavet noget fusk el. slettet noget på det som ligger på trommeslager.dk)
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:31 #8
jo jeg vil mene det kommer til at virke .. jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle.
medmindre du selvfølgelig har en masse andre mods som er gået ind og har lavet en konflikt... men det er normalt ikke et problem .. jeg har selv rodet en del med vbulletin og ubb og nogen gange har jeg haft og 50 forskellige mods uden problemer

men hvis du ikke tør lave det på din rigtige side endnu .. så lav en ny test side og se om det ikke skulle virke nu.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:33 #9
dvs jeg skal bare sætte den class ind, og så burde det virke?
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:35 #10
nej .. det kan jeg ikke love .. jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad det gør .. jeg kan bare se det er en ændring de har lavet fra phpbb 2.0.2 til 2.0.6

jeg tror mere der har noget med de themes at gøre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:35 #11
men skal det kun være på de steder hvor moddet er lavet?! el. på alle sammen i den fil?!
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:35 #12
kun der hvor moddet er lavet
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:36 #13
har du også profile_photo_box.tpl
liggende ved dine andre themes ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:39 #14
ja profile_photo_box.tpl ligger ved det andet tema også
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:49 #15
hmm jeg kan sq ikke få det til at virke!

har du icq?
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:50 #16
desværre .. kun jeg bruger kun irc

jeg har lige importeret coldsteel til mit eget forum og kom til at tænke på om du også har lavet ændringen i
/templates/Coldsteel/profile_add_body.tpl
?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:53 #17
nope det her jeg ikke - jeg har forresten nu givet dig admin adgang på boardet - just in case...

jeg fixer lige profile_add_body.tpl
men mente du om jeg har lavet moddet, el. din ændring?
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:54 #18
om du har lavet moddet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:54 #19
ja jeg har lavet moddet - dvs. jeg skal ikke sætte class="post" ind?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:55 #20
jeg synes bare ikke at der kommer noget frem under ens profil hvor man kan oploade billedet etc
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 03:55 #21
vent .. jeg prøver lige selv og se om det virker med coldsteel
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 03:56 #22
ok
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 04:02 #23
det virker fint med coldsteel

det eneste jeg kan forestille mig er at du har overset en noget af det her

http://gbit.dk/coldsteel.txt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. september 2003 - 04:05 #24
ja det kan sq godt være så!

Jeg prøver at lave hele moddet på trommeslager.dk og så har det bare at virke!
så må jeg gøre mig umage med at dobbelttjekke det hele!!

Nå, men du skal ha 11111 tak for hjælpen!!
Du får point, jeg venter bare lige til jeg har lavet det, ok?!
Nu må jeg hellere gå iseng ;-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. september 2003 - 04:09 #25
ok det er fint

hvis du vil have mine sources har jeg zippet det til dig
http://gbit.dk/testforum.zip
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 05:21 #26
Jeg kan fanme ikke få lortet til at virke!!  har du evt. installeret www.skype.com ? så kan vi måske få det fixet, og jeg ville blive en MEGET glad mand :-)

Jeg har prøvet moddet på trommeslager.dk, men der kommer simpelthen ikke noget frem under ens profilinstillinger! Og jeg har tjekket alt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 06:02 #27
hmm nu har jeg siddet og fiflet lidt med det, og mystisk nok: når jeg går ind under adminpanelet, for at slå billedemoddet til, er der ikke nogen tekst ved de boxe der har med det at gøre - MEN hvis jeg så trykker på adminpanelet IGEN, så kommer det frem  - el. også hvis jeg trykker på udførknappen, så kommer teksten også frem! Hvad kan der være galt - jeg tror dog ikke at det er grunden til at det ikke virker, men noget galt er der jo!
Hjææælp jeg er sq villig til at gi $$ for det her :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. september 2003 - 05:38 #28
loadet > skal jeg oprette spørgsmålet igen under job/opgaver, og så sætte lidt penge på?
El. vil du gerne prøve at hjælpe mig til at få det til at virke?
Evt. kan vi finde en løsning ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. september 2003 - 15:05 #29
sig lige hvis du ikke har tid, for så vil jeg prøve andre steder, ok?! :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. september 2003 - 21:18 #30
er du taget på ferie?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. september 2003 - 14:27 #31
ups .. jeg havde vist fået afmeldt den .. jeg kan godt lave det for dig men så skal jeg jo have adgang til dit forum.. og jeg skal ikke have noget for det, for jeg kan jo ikke garentere at det vil virke når jeg laver det.
hvis du laver backup skulle jeg kunne undgå at ødelægge noget ;)
og jeg har ikke skype .. jeg bruger kun mail og irc som du kan se på mit minisite.
så hvis du ikke har fået det lavet endnu så sig til så kan jeg godt kigge på det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. oktober 2003 - 05:01 #32
er du stadig i live derude? jeg behøver mere hjælp ;-)
admin@runehansen.dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. november 2003 - 23:01 #33
Fanme om jeg ikke løste problemet selv :-))))))))
Jeg er en GLAD mand :D

et eks. kan ses her: http://www.trommeslager.dk/profile.php?mode=viewprofile&u=2

Det viste sig at der var en lillebitte fejl i koden:

{L_PROFILE_PHOTO_SETTINGS}  var blevet til  {L_PROFLE_PHOTO_SETTINGS}
der manglede altså et enkelt "I"  (!!!!)
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. november 2003 - 23:33 #34
nice ..

det er ikke noget værre end sådanne fejl