Avatar billede doit Nybegynder
14. september 2003 - 18:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærmen vender på hovedet eller på siden og jeg kan ikke

Skærmen vender på hovedet eller på siden og jeg kan ikke huske de taster jeg skal bruge til at rette den.

Det er sføli billedet der vender forkert, det er en skærm som ikke er særlig god, men når jeg tager computeren hjem på min egen computer/skærm fejler den ikke noget.

Sidst det skete for vedkommende fik jeg tasterne, men tænkte ikke på at jeg skulle skrive dem ned da jeg sikkert aldrig ville komme ud for dette igen...;o))

Hjælp mig pleaseo))
Avatar billede thill Nybegynder
14. september 2003 - 22:20 #1
Har ikke før hørt om en taste kombo der skuælle løse den fejl, men OK.
De gange jeg har set den fejl, er den for det meste blevet rettet ved at fjerne driveren til grafikkortet og installere en nyere version.
I enkelte tilfælde har det dog været nødvændigt at sætte et nyt kort i.
Avatar billede doit Nybegynder
14. september 2003 - 22:26 #2
Hej thill
Den har gjort det da den var ny, jeg tog den så hjem på mit netværk og her virkede den okay. Da den så kom tilbage til "sin egen computer" var problemet der igen.

Snakkede med leverandøren og han fixede den med et par taster og det er dem jeg ikke kan huske.

Har fjernet kortet og geninstalleret det, men det var den da ligeglad med....??
Mig fatter ej en skid...;o))
Avatar billede thill Nybegynder
14. september 2003 - 22:43 #3
Det lyder ikke som om det er skærmen den er gal med, når nu du fik den til at virke som den skal på en anden PC. Har du prøvet med den sidste nye grafikkort driver fra producenten? alternativt en fra nvidia?
Avatar billede doit Nybegynder
14. september 2003 - 22:50 #4
Jeg har ikke prøvet en alternativ driver.............
Ham leverandøren fortalte mig at det var skærmen der var problemet og han gav mig så den tastekombination som rettede den 180 o - jeg undrede mig OGSÅ!!
Men okay, jeg smutter forbi den i morgen og hitter en anden driver så ser vi.
Avatar billede naboensdatter Nybegynder
18. september 2003 - 21:48 #5
Kæresten har lige haft samme problem og fulgte rådet herfra om at opdatere grafikdriver, og det hjalp lige med det samme.
Så det er værd at prøve om ikke det også skulle hjælpe for dig.
Avatar billede clomsy Nybegynder
21. september 2003 - 10:15 #6
Hvis det kun er når du f.eks. spiller et spil - Så kan det være din DirectX du ikk har opdateret!
Avatar billede thill Nybegynder
22. september 2003 - 08:33 #7
doit: Noget nyt i sagen?
Avatar billede doit Nybegynder
22. september 2003 - 15:11 #8
Hver gang jeg har villet skrive har eksperten været nede, nu håber jeg dette kommer ud!!
Jeg fik at vide ad omveje at hun mavde fået klaret den, forhandleren havde fortalt at der sad et ikon i proceslinjen som hed noget med Grafikstyring, klik på det og så kommer en menu der bl. a. indeholder en "Rotér" billedet!!
Har Sgú aldrig hørt mage, men det kører fint nu!
Skriv lige tilbage i "Svar" så får du lidt point
Avatar billede thill Nybegynder
22. september 2003 - 16:09 #9
Svar
Avatar billede doit Nybegynder
22. september 2003 - 16:28 #10
Fint, men jeg forsøger nu alligeveller at finde de genvejstaster og skriver om det her...;o))
Avatar billede thill Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:20 #11
"Ctrl" + "Alt" + "Pil op" så vender billedet normalt.
"Ctrl" + "Alt" + "Pil ned" så vender billedet på hovedet

Var det den du ledte efter??
Avatar billede doit Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:35 #12
Nemli.....;o))
Avatar billede RSRosenstand Nybegynder
22. marts 2012 - 20:25 #13
1000 tak. Min 1,5 årige datter havde været på spil ved tastaturet og nu er det fikset igen :-)