Avatar billede nightware Nybegynder
16. september 2003 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Live overvågning at ændringer i tekstfil

Jeg har brug for, løbende, at kunne følge med i ændringerne i en tekst baseret log fil.

Filen skrives af et tredie parts program som jeg ikke kan rette i.

Programmet tilføjer konstant tekst til loggen, og jeg kunne tænke mig at kunne tilknytte nogle alarmer til bestemte tekster i logfilen.

Log filen kan blive temmelig stor, let over 5Mb, men næppe over 100Mb.
Avatar billede borrisholt Novice
16. september 2003 - 14:12 #1
http://www.borrisholt.com/FileIO/DelphiSource/FindFirstNOTIFY.zip

FindFirstNOTIFY.zip(3,03 / 4,43 Kb)

--------------------------------------------------------------------------------

Author: Jens Borrisholt
Description: A wait on a notification handle succeeds when a change matching the filter conditions occurs in the specified directory or subtree.
Download: Delphi Source    C++ Builder Source

--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede nightware Nybegynder
16. september 2003 - 14:37 #2
borrisholt: Tak for hurtigt svar.

Med koden i FindFirstNOTIFY.zip kan jeg få en event når filen ændre sig... det er jo en begyndelse, men jeg skal bruge selve ændringerne. Der kommer ændringer stort set hvert sekund, jeg har brug for at kunne få fat i selve ændringerne i tekst filen, for jeg kan ikke nå at læse en 50Mb tekstfil hvert sekund...

Programmet der genererer logfilen æder meget processorkraft, så det er vigtigt at bruge så få resourcer som muligt.
Avatar billede borrisholt Novice
16. september 2003 - 14:39 #3
Det var det du efter spurgte .....

selve ændringerne kan du ikkesådan lige få at vide .... Med mindere du hhar et før og efter billede .....

Jens B
Avatar billede nightware Nybegynder
16. september 2003 - 14:52 #4
Jeg spurgte efter selve ændringerne, så jeg kunne lave alarmer ud fra teksterne. At opdage at en ændring har fundet sted, er ikke det samme, men kun første del af processen.

Når det hele startes er logfilen tom - ja den findes slet ikke (men det kunne nok arrangeres).
Avatar billede borrisholt Novice
16. september 2003 - 14:56 #5
Nåå så brug en TFileStream til at læse den med .. Så kan du søge til enden - n bytes. Læse dem som tekst og sammen ligne det med "det gamle"

Jens B
Avatar billede nightware Nybegynder
16. september 2003 - 15:00 #6
Det prøver jeg. Jeg har fri nu, så resultatet får vi først i morgen.
Avatar billede nightware Nybegynder
18. september 2003 - 11:00 #7
Der er en del andre filer i det pågældende directory der ændre sig ... er det mulig kun at holde øje men een?