Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 08:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Comp. starter med Scandisk ved hver opstart

Hvad enten det er ifm. genstart eller nedlukning/opstart

Jeg ved desværre ikke pt. hvilket OS endnu, da jeg ikke har set comp. Men det tilgår.

Er der nogle løsningsmodeller allerede nu, modtages de med kyshånd.

Jeg hælder selv mest til en softwarekonflikt, da scandisk ved opstart ikke laver fuldstændig overfladescan.
Avatar billede cdc Novice
24. september 2003 - 08:52 #1
klik på denne computer på dit skivebord, højreklik på C drev og klik egenskaber - se under funktioner

Bare et forsøg.....

/cdc
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 09:04 #2
oki jeg ser hvad der sker
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 09:38 #3
ehh undskyld, men jeg forstår ikke helt dit forslag. Under funktioner har jeg jo bare mulighed for at lave defragmentering og scandisk. Det er scandisk under opstart af comp. der er problemet. Og den gør det hver gang.

;-))
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. september 2003 - 10:40 #4
får den lov til at køre færdig med scandisken?
Hvis det er xp kan du hente et fix her på linje 82.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 10:47 #5
Finder den fejl ved scanningen ?

Jeg har været ude for pc'ere der kører scandisk ved hver eneste opstart, men aldrig fandt fejl. Eneste løsning var at sætte autoscan=0 i msdos.sys filen. Se komplet referance her:
http://members.aol.com/axcel216/msdos.htm
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 11:17 #6
den finder ingen fejl, og OS er winme
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 11:30 #7
Tjaa...så ville jeg sætte autoscan=0 ind i c:\msdos.sys og ellers ikke bekymre mig om det mere.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 11:52 #8
hvor finder jeg msdos.sys - jeg fandt en i windows systemmappen som hedder det men der står bare:    ;sys

Er der en genvej???
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 12:11 #9
Kommer der ikke en svar????????
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. september 2003 - 12:44 #10
msdos sys er en skjult fil, som ligger i  roden af c-drevet- så du skal have den til at vise skjulte filer, lige hvordan kan jeg dog ikke huske, noget med mappeindstillinger?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 12:48 #11
Jeps, var ved at skrive da jeg blev kaldt ud.
Det er i stifinderen | Vis | mappeindstillinger
Her sætter du kryds i "systemfiler | vis alle filer"
klik anvend og ok.

Så kan du se den på stien c:\msdos.sys
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2003 - 13:10 #12
Sorry, glemte lige det sidste:

Når du så har fundet c:\msdos.sys, skal du højreklikke på den og vælge egenskaber. Fjern fluebenet i skrivebeskyttet da du ellers ikke får lov til at gemme den. Klik anvend og ok og du kan nu redigere i filen med notepad(notesblok).
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. september 2003 - 13:49 #13
Af hele mit hjerte tak.

Det er sku lidt noget sjajse når man sidder hos en kunde, og der popper et tillægsspm. til opgaven.

Sag er bøf, og tak