Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Urimelig mellemrum mellem ord ved lige marginer

Sidder og retter mit speciale og pludselig finder jeg ud af at en del af min tekst i word 2000 ikke rigtigt sætter lige marginer på en særlig pæn måde.

Problemet er.

Ved en lille del af mit dokument, der er slutningen af teksten ved et tekst afsnit spredt ud
over                      hele                    siden.
(linjeskift)

Hvordan får jeg den til at lave lige marginer på en pæn måde. Problemet er kun for en del af dokumentet hvor jeg også havde teksten delt ind i punkt form. Men selv nu hvor jeg fjerner punktformen får jeg problemet.

Jeg har prøvet at lave venstre justeret tekst bare ved en enkelt linje. Men word vælger så at venstre justere en hel tekst blok.

Håber på hjælp og på forhånd tak

mvh

Henning
Avatar billede htm Nybegynder
25. september 2003 - 20:43 #1
Prøv:
funktioner -> sprog -> orddeling -> flueben i automatisk orddeling.
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:46 #2
Det er ikke ordeling jeg har brug for har faktisk prøvet det. Problemet er også kun at det er kun en del af teksten der er ramt af denne uheldige opsætning

Hvor      teksten      strækkes        urimeligt            meget.
mens andre steder er den pæn
Avatar billede htm Nybegynder
25. september 2003 - 20:47 #3
Det plejer at være orddeling der forårsager dette! Har du prøvet og markere teksten og så derefter orddeling?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 20:48 #4
Du skal afslutte linien med et "hårdt" linieskift
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:49 #5
Jep har prøvet det. Desværre no cigar. Virkede ikke.
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:50 #6
Hårdt???? linjeskift
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:51 #7
NÅ ja nu ser jeg lyset.. Tryk return ikke shift return
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 20:52 #8
nemli'  :)
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 20:53 #9
du vil ikke have point..

Så enkel løsning..så lang tid brugt .... damm

:(  tak igen
Avatar billede grinderslev Praktikant
25. september 2003 - 20:55 #10
Sådan står der i hjælpefilen:

Eftersom den sidste tekstlinje i et afsnit ofte er kortere end de andre linjer, kan det se ud, som om den ikke er justeret. Hvis du vil justere den sidste linje i et afsnit med lige margener, skal du flytte indsætningspunktet til slutningen af den sidste linje og derefter trykke på SKIFT+ENTER. Bemærk, at en meget kort tekstlinje kan se underlig ud efter justering, fordi det giver meget stor afstand mellem de enkelte ord.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 20:55 #11
joh - men det er næsten for mange point for så lidt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 20:56 #12
;)
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 21:01 #13
tjaee
Avatar billede hlund Nybegynder
25. september 2003 - 21:03 #14
Hvordan kan man så lave et linjeskift uden at lave et nyt punkt. Uden skift+enter ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2003 - 21:12 #15
Ja, det er jo lidt svært ;)  Jeg bliver dig svar skyldig. Jeg prøvede lige, men
kunne ikke. Jeg plejer nu også bare at bruge almindelig venstrejustering
Avatar billede kado Nybegynder
25. september 2003 - 22:28 #16
Desværre er det jo et Microsoft produkt.

Du skal bruge almindelig return - så der fremkommer et punkt, JA.
Herefter skal du bruge Backspace, indtil du har slette punktet (tallene/tegnene o.l).
Så kan du stort set skrive hvad du vil, hvis ellers Billen giver lov.

/kado