Avatar billede zumzumzum Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HVordan omformatere jeg mine film til dvd format

jeg har forsøgt at konverterer eller omdanne film med TMPGenc.... men mit problem er at når jeg vil lave dem om til dvd film, så får jeg filmen formateret om, men lyden mangler.....
jeg mangler et program der kan omformater eller direkte omfotmatere+brænde film ned på dvd skiver??? (evt henrik_gregers@yahoo.dk)
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 20:50 #1
Start med at lave dem til MPEG-2 med Trex
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/TRex/TRex1.7.4.zip

Brug derefter Nero Brænder programmet  www.ahead.com  til at brænde DVD.
HenningA
Avatar billede zumzumzum Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:20 #2
hmmm okay fint program men har ingen anelse om hvordan jeg får det til at fungere altså !!!
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 22:30 #3
Det skal jo pakkes ud og installeres.
Så starter du med at vælge din avi-fil som skal konverteres ved at klikke Add...
Derefter vælger du en mappe hvor den færdige skal ligge.
Og så trykker du på den knap der hedder MPEG II PS
Til sidst trykker du på  Start
Avatar billede zumzumzum Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:32 #4
og herved får jeg så lavet en dvd fil eller hvad... jeg bruge ikke nero..synes det stinker.. bruge pinnacle dvd copi til at brænde med.....
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 23:38 #5
Næh - så får du din avi konverteret til MPEG-2.
Bagefter skal du have det ind i et eller andet DVD-author program  som kan lave filen(erne) om til  vob, bup og ifo og brænde det.
Prøv at læse på  www.abmedia.dk/video  under DVD og DVD-guide - måske det kan bruges.
HenningA
Avatar billede qwa Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:07 #6
ey, har lige et lille spørgsmål her..
Er det her til når det skal ned på en dvd-skive eller når det bare er til en alm. cd-rom som afspilles i dvd'en? :)

/qwa!