Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet til mappe efter installation (Win XP)

God dag.

Jeg har et problem. Jeg besøgte en hjemmeside, der lavede rav i min computer.

Mit problem er nu at jeg har lavet en installation oven i det i forvejen installerede windows xp. Jeg nåede ikke at få taget backup af mine ting, og dette er et sidste desperat forsøg på at få mine ting tilbage fra mit gamle skrivebord. Men jeg kan ikke få adgang til mappen, den skriver bare adgang nægtet. Hvordan kan jeg løse dette problem, hvis det kan løses overhovedet?

Jeg er ret afhængig af at det kan løses, da der ellers vil gå mange timers arbejde tabt. Ved godt det er dumt, ikke at sørge for sådan noget er iorden. Og jeg hader mig selv for det.

Nogen der kan hjælpe?

Hvis i skal have en uddybende forklaring så er i velkomne.!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:25 #1
du skal overtage ejerskabet over de mapper og drev du ikke kan komme til.
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:27 #2
hvordan gør jeg det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:28 #3
Prøv f.eks. førsst at gå ind i stifinder>funktioner>mappeindstillinger >vis og fjern fluebenet fra hvor der står Enkel fildeling (Anbefales).

Så højreklikker du på mappen eller drevet og vælger Deling og Sikkerhed > Sikkerhed > Avanceret - så tilføjer du dit brugernavn og giver det fulde rettigheder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:30 #4
Du kan også logge ud og når du ser dit navn trykker du 2 gange på Ctrl+Alt+Delete - så kommer der et nyt logon menu, herskriver du Administrator øverst og password i det nederste felt, men prøv først det andet jeg beskrev.
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:35 #5
Det er som om den ikke vil acceptere den bruger jeg vil give rettigheder. Der hvor man skal søge efter det brugernavn man skriver, der acceptere den det ikke :(
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:37 #6
Du havde ret!!! Det virker!

Men, skal det gøres for ALLE undermapper, eller findes der en hurtigere måde?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:40 #7
ja, den hurtigste måde er at gøre det med roden, altså f.eks. D:\ eller C:\ afhængig af hvilket der er tale om, ingen grund til at gennemgå hver enkelt mappe.

Hvis du ser noget derinde som f.eks. S4356564644 - så er det gamle brugernavne, smid dem ud.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:41 #8
når du nu H.klikker på et drev og sætter dit brugernavn så husk at det skal nedarves til alle mapperne.
Husk at give dig selv alle rettighederne.
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:46 #9
Yes, nu har jeg gjort det ved mit C: Men der er stadig nægtet adgang til undermapperne i mit "Desktop" dir
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:51 #10
Hvor er det lige jeg finder alle mine emails? de er gemt der hvor outlook express gemmer dem som standard
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:28 #11
kik efter en fil der hedder *.pst
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:38 #12
Den er fundet, den hedder OPW10USR.pst - hvad skal jeg med den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:03 #13
nu bruger jeg ikke Outlook Express, lad den ligge men noter stedet hvor den er og gå i stedet ind i Outlook, vælg Filer og Import/Export, find *.pst filen på det sted den ligger.
Avatar billede Six Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:27 #14
Hej igen retaxes. Du skal have mange tusinde gange tak for din hjælp!

Jeg fik reddet alt :) så det var helt perfekt..

du har fortjent de point her til fulde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:50 #15
ja, men jeg takker da for pointene..

rart at dine data var i behold, man kan godt blive lidt desperat over det.
Avatar billede Six Nybegynder
27. oktober 2003 - 11:04 #16
Desperat er ikke ordet, hehe. Jeg var MEGET træt af det igår, da jeg ikke kunne få adgang til mine egne sager. Men ikke nok med at jeg fik adgang, jeg fik også lært lidt om ejerskab på mapper og sådan noget, kunne jo være meget nyttigt en dag senere, hvis der skal oprettes flere brugere. Så jeg kan absolut kun takke :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2003 - 11:52 #17
;o)
Avatar billede killer_r Nybegynder
29. juni 2004 - 22:02 #18
Hej hej!
Jeg har det samme problem, men da jeg bruger XP Home kan jeg åbentbart ikke bruge den første løsning du kom med og den anden (med admin-logonet) virker ikke... Jeg får meddelelsen når jeg prøver: "Du kan ikke logge på. Årsagen skyldes en begrænsning på din konto"
Hvad gør jeg?