Avatar billede troelsm Nybegynder
23. november 2003 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Exchange policy opretter email baseret på alias

Jeg har lavet en policy som opretter en email adresse på alle de brugere som har fx. @program.dk i Logon name
men
den email adrsse de får er baseret på det som står i deres Alias.
Er det muligt at ændre dette så den baseres på det som brugeren har i Logon name.

Fx. jeg opretter en bruger.
TEST i logon name og vælger @program.dk
i pre windows 2000 navn skriver jeg test01 da jeg allerede har en bruger (test@spil.dk)
i Alias står der nu test01 og hvis jeg ikke ændre dette får brugeren email adressen test01@program.dk - hvor jeg egentlig gerne ville have test@program.dk

Jeg ved godt at jeg bare kan ændre Alias - men så skal jeg jo huske at gøre det HEHE - så det kunne være smart hvis det var muligt automatisk.

En anden ting.
Nogen som ved hvorfor at jeg ikke kan logge på OWA via windows 2K med UPN name
fx.
Client kører Windows XP
jeg kalder OWA og skriver test@program.dk og min adgangskode - og logger ind
Client kører Windows 2K
jeg kalder OWA og skriver test@program.dk og min adgangskode - men nu vil den IKKE logge mig ind

umiddelbart virker det som om at jeg ikke kan bruge UPN som login navn i Windows 2K
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 13:33 #1
How to Modify an SMTP E-Mail Address by Using Recipient Policies: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;822447
:-)
Avatar billede troelsm Nybegynder
23. november 2003 - 21:03 #2
Hej TPO,
ja jeg har set svaret i det andet indlæg :-)
Nå men det er ikke helt det jeg vil - ellers også overser jeg det bare - jeg kan godt se hvordan jeg via dit link kan tilrette email adressen til forskellige variabler - men jeg kan ikke finde variablen for "User Logon name"

I øvrigt har du noget bud på hvorfor Windows 2000 client ikke kan logge ind via UPN name ex. » test@program.dk « men kun via alias » test «
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2003 - 08:50 #3
%rxy : Replace all subsequent characters x with character y in username. If x = y, the character will be deleted.

Nedenstående fjerner 0 - 9 i Alias.
%r00%r11%r22%r33%r44%r55%r66%r77%r88%r99%m@program.dk

:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2003 - 08:53 #4
Læg mærke til %m (Alias) lige før @program.dk
Der står godtnok "%m : Exchange 2003 alias" i artiklen fra Microsoft, men det virker fint på min Exchange 2000 med SP 3.
Avatar billede troelsm Nybegynder
01. december 2003 - 19:21 #5
Virker som det skal,
desværre kan man ikke indsætte UPN som parameter - men det må jeg lærer at leve med.
(PS, jeg fandt i øvrigt udaf hvorfor den ikke kunne logge på med UPN name)