Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:39 Der er 34 kommentarer

Deling af stofanet

Hejsa!!
Jeg har 2 pc\'ere der kører på et hjemmenetværk. De kører begge win98SE. Mit netværk fungerer optimalt, problemet er bare at jeg ikke kan dele min internetforbindelse. Min hostmaskine har 2 netkort. Et til mit kabelmodem og et til hjemmenetværket. Er der nogen der har erfaring med deling af stofanet hører jeg meget gerne fra dem. Mail på tje62@ofir.dk eller bedre endnu ring på 20614414 i aften
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 19:41 #1
Jeg tror sygate kan gøre det meget nemt....

www.sygate.com
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2001 - 19:43 #2
Du er nødt til at have NT eller Win2000 på maskinen med to netkort. I win2000 er der en guide i som meget nemt kan hjælpe dig. Det virker rigtig godt med stofanet. IP-info står i dine stofa papirer og så gør du bare hvad win2000 siger.

Du kan ikke bruge win95/98 eller WinMe på maskinen med 2 netkort da alm. windows ikke understøtter 2 netkort i brug på samme tid.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. januar 2001 - 19:44 #3
Winroute... det bedste program til deling af internet...

www.tucows.dk, der finder du den...
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 19:44 #4
Win98SE har selv indbygget Internet Connection Sharing......

Tryk F1 ude på desktop, og søg efter \"Internet Connection Sharing\" - så skulle det problem være løst. Følg vejledningen...

Bruger du en UK version??
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 19:46 #5
Jeg har selv prøvet winroute, men syntes det var lidt svært. Er du grøn så er sygate lige til at gå til... installer og genstart begge maskiner (server først) og så virker det. Hvis klienten er sat op til automatisk hentning af IP
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 19:46 #6
<®azzer®>
Du er nødt til at have NT eller Win2000 på maskinen med to netkort.

Sårn noget vrøvl... det funker fint i WinMe og Win98SE
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:48 #7
Er du sikker på at jeg skal have win2000 for at dele forbindelsen...Jeg har hørt at det kan lade sig gøre under win98
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 19:49 #8
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:49 #9
Jeg har prøvet sygate. Jeg kan ikke få det til at fungere
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 19:49 #10
Nej med win98 og sygate eller winroute eller win98\'s egen internet deling funker det fint...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2001 - 19:51 #11
visionmagic!!

JEg har selv prøvet det og mit stofanet fuckede hvorefter jeg ringer til stofanet support som oplyser mig om at deter fordi at jeg har 2 netkorts i! JEg kender endvidere 2 andre som har prvet det samme og som har blevet nødt til at bruge win2000 til det.
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:51 #12
er der nogen af jer der selv har stofanet
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:52 #13
azzer har du fået det til at funke under win2000??
det bliver sgu en dyr løsning for mig
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 19:53 #14
<kaufmann>
Jeg har stofanet....
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:55 #15
visionmagig kan du hjælpe mig
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 19:56 #16
Bruger du HUB???
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 19:56 #17
jeg har selv en 98 maskine med to netkort et ethernet og et ATM og det virker altså fint, både med winroute og sygate....
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:57 #18
Jeg har en switch men den har jeg pillet fra igen for at prøve uden den. For der igennem virkede det heller ikke
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 19:58 #19
Jeg fatter det altså ikke. Hvis i kan få det til at virke havd pokker gør jeg så forkert???
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 19:59 #20
har du tjekket at dine netkort ikke konflikter??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. januar 2001 - 20:01 #21
Tja, i min server, dog NT, sidder der 2 netkort, i, i den ene er der adsl modemet, og den anden farer så lige op i hubben... Og jeg kan hente med ligegodt 58 kb/s på den anden maskine, og på NTen kan jeg hente med 53 kb/s.

Så det fungere bare, det bliver sat rigtigt op. Jep Winroute, er nok ikke lige det lettes at gå til, men tilgengæld er det super godt... Nem af fører porte videre osv... lave filter merner jeg også den kan osv...
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 20:01 #22
Jeps netkortene og netværket fungerer upåklageligt
Avatar billede place Nybegynder
13. januar 2001 - 20:02 #23
kan de to maskiner godt se hinanden når den ene er på internettet???
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 20:08 #24
Proxy:
Smart og let proxy til deling af forbindelse

Kan hentes på:
http://imv.aau.dk/~ovj/snuc/load/proxy.exe
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 20:10 #25
SNUC(SpeedNet User Club) - Computer og Internet
http://www.speedclub.cjb.net/

Her er der hjælp at hente....
Avatar billede kaufmann Nybegynder
13. januar 2001 - 20:13 #26
visionmagic linket virker ikke
Avatar billede visionmagic Nybegynder
13. januar 2001 - 20:15 #27
http://www.speedclub.cjb.net/

har lige forsøgt... den virker men, den er meget langsom idag...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2001 - 20:18 #28
kaufmann ;

Jeg kender 2 hvor det virker upåklageligt i win2000. Det er muligt at der findes et program som kan hjælpe windows98/ME til at fatte det, men stofanet påstår ihvertfald at det ikke virker. Med Win2000 er du også betydelig mere sikker mod hackere.
Avatar billede ontario Nybegynder
14. januar 2001 - 12:31 #29
hej kaufmann

har lige løst et lignende problem og her er hvad jeg gjorde...

På din host/server PC skal dit interne netkort (det der ikke bruges til stofanet) konfigureres således under TCP/IP:
IP-adresse:  192.168.0.1
undernetadr.: 255.255.255.0

Gateway:ingen
Aktiver-DNS: ligesom på dit stofanetkort

På din klient PC skal du konfigurere det således:
IP-adresse:  192.168.0.2
undernetadr.: 255.255.255.0
Gateway:      192.168.0.1
Aktiver DNS
Skriv en vært: f.eks: PC nr 2
tilføj DNS:  192.168.0.1

dette er opsætningen på de interne netkort...

hent så programmet WinProxy hos tucows
http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/share95.html
det er desværre kun en 30 dages trial version.

installer det og vupti så virker det...

håber du kunne bruge mit svar ;-)

Avatar billede place Nybegynder
14. januar 2001 - 15:38 #30
JEg har haft nogle problemerr med sugate, som gør at jeg skal stoppe og starte servicen når klienten skal på. Det skal kun gøres en gang per gang serveren er startet....  lidt irreterende men jeg overlever...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
15. februar 2001 - 00:15 #31
Stofa kan godt med 2 netkort i en WINDOWS 98 se maskine, det kører uden problemer, med Winroute 4.1 !
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. maj 2001 - 17:25 #32
fik du svar på dit spørgsmål ? lukning?
Avatar billede hotpop Novice
02. august 2001 - 15:59 #33
lukkes?
Avatar billede forgotten Nybegynder
12. marts 2002 - 18:01 #34
Ontario - hmm... Den der beskrivelse du kom med.. Hvad så med det netkort der bruges til stofa? Skal det ikke konfigueres?