Avatar billede ajh Nybegynder
17. januar 2001 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

value i dropdown-box

Hejhej

Jeg sidder og roder lidt med et rette-script og det ville være enormt dejligt og nemt for brugeren at kunne vælge fra en dropdown menu (som den gør når den indtaster) hvis den f.eks ønsker at rette en kategori...

Det kan jeg imidlertid ikke helt få til at virke... at all..

anyway .. i en normal  input type=text laver man jo et echo på valuen fra databasen..

hvordan gør man når den skal vise det der rent faktisk står i databasen i en dropdown-box ???

Her er en lille del af min kode til ref. om ikke andet

<tr>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"2\">E-mail:</font></td>
      <td><font face=\"verdana\" size=\"2\">
        <input type=\"text\" name=\"email\" value=\"<? echo $email ?>\">
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\">Omr&aring;de:</font></td>
      <td>
        <select name=\"omraadeID[]\" selected>
          <option>V&aelig;lg et omr&aring;de</option>
          <option value=\"100\">Nordjylland</option>
          <option value=\"200\">Midt-Vestjylland</option>
          <option value=\"300\">&oslash;stjylland</option>
          <option value=\"400\">Syd-S&oslash;nderjylland</option>
          <option value=\"500\">Fyn</option>
          <option value=\"600\">Sj&aelig;lland</option>
          <option value=\"700\">K&oslash;benhavn</option>
        </select>
      </td>
    </tr>

skal man bruge array måske ?

/anja
Avatar billede ajh Nybegynder
17. januar 2001 - 13:46 #1
ehmn.. det oprindelige var

<select name=\"omraadeID\"> uden [] og selected.. de er bare mine desperate forsøg :)

Avatar billede htx98i17 Professor
17. januar 2001 - 13:50 #2
du gør som i en textbox

value=\"<?php echo$value; ?>\"

Eller hvad er problemet?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
17. januar 2001 - 13:52 #3
Du skal ud i nogle if sætninger. Så bliver din select:
        <select name=\"omraadeID\" >
          <option>V&aelig;lg et omr&aring;de</option>
          <option value=\"100\"<? if ($omraadeID == 100) echo \" selected\"; ?>>Nordjylland</option>
          <option value=\"200\"<? if ($omraadeID == 200) echo \" selected\"; ?>>Midt-Vestjylland</option>
          <option value=\"300\"<? if ($omraadeID == 300) echo \" selected\"; ?>>&oslash;stjylland</option>
          <option value=\"400\"<? if ($omraadeID == 400) echo \" selected\"; ?>>Syd-S&oslash;nderjylland</option>
          <option value=\"500\"<? if ($omraadeID == 500) echo \" selected\"; ?>>Fyn</option>
          <option value=\"600\"<? if ($omraadeID == 600) echo \" selected\"; ?>>Sj&aelig;lland</option>
          <option value=\"700\"<? if ($omraadeID == 700) echo \" selected\"; ?>>K&oslash;benhavn</option>
        </select>
Avatar billede ajh Nybegynder
17. januar 2001 - 13:57 #4
mange tak for hurtige svar :o) jeg havde slet ikke behøvet at blive gråhåret over det :o)

Avatar billede steffen Nybegynder
17. januar 2001 - 14:53 #5
brugeren = \"den\" :-)

DET er en holdning jeg ka\' li\', hehe
Avatar billede ajh Nybegynder
17. januar 2001 - 15:16 #6
det tager for lang tid at skrive brugeren hver gang når man er lidt utålmodig :) thaz all