Avatar billede cholm Nybegynder
22. december 2003 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ridser i glas

Findes der et middel til at gøre en ridse i et vinduesglas mindre synlig ?

I dag kan man jo nærmest fjerne et stenslag i en bilrude, så jeg tænkte om der også findes noget til mindre ridser som man selv kan ordne.

/cholm
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. december 2003 - 13:53 #1
Der er ikke rigtig noget at gøre med ridser i glas. Er de MEGET små, kan du forsøge med en blød klud med tandpasta. Brugere du mere kradsbørstige midler, gør du kun skaden værre.
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 13:53 #2
Tror jeg bliver mega svært i en rude. Det er jo ikke nemt lige at slibe et lag af :)
Avatar billede hijklm Juniormester
22. december 2003 - 14:25 #3
Prøv at lave en pasta af sprit og wienerkalk og gnid på ridsen. Det er lidt mere effektivt end tandpasta. Du kan også bruge skurecreme.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. december 2003 - 14:28 #4
Skurecreme ridser... Jeg forsøgte netop med skurecreme (af typen beregnet til at rense gryder mv. af med), for at fjerne nogle genstridige malingspletter fra en rude. Dette gav en plet med en mat overflade.
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:34 #5
Enig med Nanoq, har også selv prøvet dette og lavede mere ged end der allerede var
Avatar billede guanche Nybegynder
22. december 2003 - 15:15 #6
wienerkalk kan fjerne ridser alt efter hvor store de er og dybe
Avatar billede guanche Nybegynder
22. december 2003 - 15:15 #7
ups så ikke det var sagt tidligere
Avatar billede Leky Nybegynder
19. marts 2011 - 14:18 #8
Tak for det. Jeg har brugt Tandpasta og ridserne på ruden er væk
jeg er bare så glad :) :) Werner Randers