Avatar billede macho Praktikant
29. december 2003 - 22:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde spil i Win XP

Hej,

det er muligvis mig, som er dum, men jeg KAN altså ikke finde hverken 7-kabalen eller nogle af de andre spil, som skulle være installeret. Hvor finder jeg dem henne?

I følge Tilføj/Fjern programmer - > Windows Komponenter, så ER spillene altså installeret, jeg ved bare ikke hvor de er :-(
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 22:59 #1
det g'r du i start //alle programmer/ spil
Avatar billede kabbak Professor
29. december 2003 - 23:00 #2
start > programmer > spil
Avatar billede tjay8 Nybegynder
29. december 2003 - 23:00 #3
kig under C:/windows der skulle 7-kabale, hjerterfri og sådanne spil gerne ligge
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 23:04 #4
det g'r du i start //alle programmer/ spil
Avatar billede tjay8 Nybegynder
29. december 2003 - 23:05 #5
kig kun der hvis du ikke først finder spillene i start menu'en under programmer / spil
Avatar billede viciodk Praktikant
29. december 2003 - 23:06 #6
Napolean:
C:\WINDOWS\system32\freecell.exe

Hjerterfri:
C:\WINDOWS\system32\mehearts.exe

7-kabale:
C:\WINDOWS\system32\sol.exe

Edderkop:
C:\WINDOWS\system32\spider.exe

Minestryger:
C:\WINDOWS\system32\winmine.exe
Avatar billede viciodk Praktikant
29. december 2003 - 23:07 #7
Hovsa

Hjerterfri:
C:\WINDOWS\system32\mshearts.exe
Avatar billede viciodk Praktikant
29. december 2003 - 23:08 #8
Der skulle også være diverse spil som virker over Internettet:
De ligger i:

C:\Programmer\MSN Gaming Zone\Windows\
Avatar billede macho Praktikant
29. december 2003 - 23:11 #9
Spillene lå IKKE i nogen "Spil"-folder i start-menuen, derimod lå de kun i system32-folderen, som viciodk beskrev.

Tak for hjælpen...
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 23:22 #10
Hvordan kan det gå til.jeg sidder he med 40 computere på mit job og har for skæg skyld kontrolleret ca ½ af dem, på alle og der ligger spil. også den gængse vej    det gør de i start //alle programmer/ spil, som jeg foreslog indledningsvis.
Avatar billede macho Praktikant
29. december 2003 - 23:26 #11
Det er muligt de ligger dér på dine computere - det har de også før gjort i tidligere installationer her, men af uforklarlige årsager, var de altså væk. Det KAN selvfølgelig tænkes, at folderen på min PC er blevet slettet ved en fejl.
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 23:39 #12
Som udgangspunkt må man vel antage at.folks computere /styresystemer er ok når sprgs af den karater dukker op.  I følge Tilføj/Fjern programmer - > Windows Komponenter, så ER spillene altså installeret, jeg ved bare ikke hvor de er :-( så må man vel antage at folk skal anvises den rigtige vej til spil.m.m .idet man jo ikke kender spørgerens viden /kunnen på på pc.
Avatar billede macho Praktikant
30. december 2003 - 00:23 #13
Efter at have kørt en "repair"- installation af Win XP kom folderen med "Spil" tilbage i "Alle programmer".
Avatar billede heymike Nybegynder
28. marts 2016 - 09:26 #14
Hejsa

Jeg har en computer som køres med XP. Forleden dag forsvandt min spil, Kabale. (Muligvis ved en fejl, har jeg slettet den. Navnet "Kabale" i rubrik SPIL er nu væk. Programmet findes stadigvæk.
C:\WINDOWS\system32\sol.exe  Skriver man ind dette ved "Søg", kommer
spil op på skærmen. Kan jeg reetablere navnet på "SPIL" listen ?

Jeg har forsøgt en gendannelse, men det hjalp ikke. Hvis du har et forslag, vil jeg blive taknemmelig for det. Kan jeg få dette manglende link fra installation CD?

vh
Michael
Avatar billede heymike Nybegynder
28. marts 2016 - 09:30 #15
Rettelse:
Jeg har skrevet "Søg" i mit indlæg. Det skulle har været "Kør"
Beklager.
vh
Michael
Avatar billede heymike Nybegynder
28. marts 2016 - 11:55 #16
Vedr: min fortabte spil navn

Problemet er løst. Ind i kontrolpanal, ind i tilføj/fjerne window komponemter, ind i tilbehør mm, detajle - fluben i spil men ikke i tilbehør, afinstaller samtlige spille. Nu engang til men nu -- installer samlige spil, og win 7 siger --- det manger en file, som kraver installation CD----. Ind med det, finder frem til den file,enter, og den bare kører ude ad. Reparationen er færdig. Tak til jer allesammen. vh Michael H