Avatar billede janvogt Praktikant
19. januar 2001 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Funktioner - DATEDIF

I Excel 97 (engelsk) findes der en funktion DATEDIF, som beregner forskellen mellem 2 datoer DATEDIF(date1;date2;\"x\"), hvor x er enten y(years), m(months) eller d(days).

Hvorfor er denne funktion ikke med under Excels build in funktioner?

Hvilke funktioner er ellers \"udeladt\"?

Avatar billede xelor Nybegynder
19. januar 2001 - 16:29 #1
Det er den på en måde også.......dvs den jeg kunne finde, der kommer nærmest, er DAGE360(Startdato;Slutdato;metode), men den bergener på baggrund af et år på 360 dage.....mon den funktion ikke skal bruges til bankrenteberegninger:-)))
Hvad der ellers er udeladt kan jeg ikke svare på....desværre....
Avatar billede xelor Nybegynder
19. januar 2001 - 16:32 #2
Har fundet den rigtige.....

Funktionen hedder dato.forskel(start;slut;type)
Avatar billede janvogt Praktikant
21. januar 2001 - 06:02 #3
>> Xelor

Du har ret i, at DATODIF i den danske version hedder DATO.FORSKEL, men det er ikke det jeg spørger om.
Jeg undres over, at funktionen (og måske andre) ikke er med på den liste som kommer frem når man trykker på ikonet \"Indsæt funktion\".
Avatar billede xelor Nybegynder
22. januar 2001 - 07:14 #4
Nååårh......det var bare ikke sådan jeg læst det....
Det var i hvertfald ikke det jeg forstod ved \'built-in\'....:-))
Hvis det så \'bare\' er en forespørgsel om \'hvorfor\', så tror jeg ikke, at du finder nogen, ud over Microsoft\'s udviklingsteam, der kan svare på spørgsmålet....
Avatar billede janvogt Praktikant
22. januar 2001 - 10:24 #5
Måske, men der findes nu folk på Eksperten, som ved de mest underlige ting om Excel, så jeg lader lige forespørgslen stå lidt endnu.
Avatar billede xelor Nybegynder
22. januar 2001 - 11:25 #6
Ja, det har du ret i...:-))
Avatar billede janvogt Praktikant
04. februar 2001 - 17:52 #7
Jeg lukker dette spørgsmål. Der findes åbenbart stadig ekspertspørgsmål vedr Excel, som selv eksperterne ikke kan svare på.
Avatar billede janvogt Praktikant
04. februar 2001 - 17:54 #8
Forresten tak for din \"hjælp\" xelor. ;-)