Avatar billede c_nova Nybegynder
09. januar 2004 - 23:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

avi to dvd

jeg har taget en .avi fil og lavet den om til dvd.. det kom der 3 filer ud af,
                name.mpg
                name_aud.mpg
                name_vid.m2v
har brugt et program det hedder "Super DVD Creator" nu skal jeg så ha brændt filmen ud, men når jeg forsøger at smide filmen ind i nero 6, siger den at name_vid.m2v fylder mere end 2GB og derfor kan jeg ikke brænde den ud..!!

er der nogen som kan give mig en grund til hvorfor jeg ikke kan brænde det skidt ud ?

ja eller komme med en løsning til hvordan jeg ellers kan lave film om fra avi til dvd og få dem brændt ud..!!!

skal nok sige det er første gang jeg prøver dette..!! help PLZ....
Avatar billede minus Nybegynder
09. januar 2004 - 23:38 #1
http://www.avi-to-dvd.com/

http://www.topshareware.com/AVI-to-DVD-download-4954.htm

http://www.imagespro.com/programs/2082/

prøv dig frem med disse. de skulle gerne virke.

Forslag: Lav dine film til vcd eller svcd da det er rimelig godt :)
Avatar billede c_nova Nybegynder
09. januar 2004 - 23:41 #2
tja det kunne man jo gøre.. men nu når jeg har en dvd brænder, ser jeg ikke nogen grund til at filmen skal være i en dårliger kvalitet end den er i divX udgaven..!!! :)

og vil jo gerne bruge min dvd brænder og de skiver jeg har fået som gave af min dame :D
Avatar billede c_nova Nybegynder
09. januar 2004 - 23:43 #3
men det jeg nok mest har brug for er at vide hvordan jeg får brændt mine film ud når jeg har de 3 filer..!! nero 6 virker jo ikke så godt til det..!!
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 00:02 #4
Jeg kan forstå, at det på nuværende tidspunkt er mpeg-filerne du vil have kørt ud.
Du skal have fat i IfoEdit, det kan du få her.
http://mpucoder.kewlhair.com/derrow/
Så åbner du IfoEdit v.0.96 og åbner fanen DVD-author. Der åbner du først din videofil (name_vid.m2v)og lige nedenunder åbner du din audiofil (name_aud.mpg). Hvis den ikke vil tage din audiofil, så prøv at døbe den om fra mpg til mpa. Hvis du umiddelbart ikke kan se navnene på de to filer, du lavede, så gå ned i filtype og kør den ned på all files, så dukker den op på listen.
Når du har sat filnavnene i, gemmer du dem i en mappe for sig selv, dette er meget vigtigt.
Når det er konverteret til vob er den klar til at blive brændt.
Norbert.
Avatar billede c_nova Nybegynder
10. januar 2004 - 00:16 #5
norbert--> når jeg så har gjort det, hvad gør jeg så ?
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 00:21 #6
Hvis du f.eks. har Nero så brænder du den der. Du åbner nero og sætter den til at brænde video. Så kommer der et skema op som du bare trykker på. Så kommer der en rød mappe som du åbner. Så finder du den nye mappe med dine nye vob-filer og kopierer hele indholdet over. Så skulle du kunne brænde. Men prøv på en RW først, så du ikke kommer til at kludre.
Norbert.
Avatar billede c_nova Nybegynder
10. januar 2004 - 00:49 #7
SMUKT.... mange tak for hjælpen Norbert, nu spiller det bare..! ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 00:51 #8
Takker for point :-)
Norbert.