Avatar billede elmanden Nybegynder
24. januar 2004 - 20:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vaskemaskine varmelegeme

Hej jeg har en vaskemaskine som jeg er ved at skifte varmelegemet på, det er af typen som ikke er skruet fast men skal hives ud.

Det er bare ikke muligt for mig at få det ud, så hvis der en der har et godt trick...

Elmanden
Avatar billede eiken Nybegynder
24. januar 2004 - 20:20 #1
hvorfor skal varmelegmet skiftes, for hvis det bare er forkalket og derfor ikke varmer vandet ordentligt så har jeg en fidus
Avatar billede bredker Nybegynder
24. januar 2004 - 21:07 #2
der sider sikkert en gummipakning omkring det
hvis du skal have et nyt i , er der også en ny pakning med , så skær bare den gamle pakning op , så er det nemmere
kik lige på det nye , nogle maskiner , skal det drejes en kvart omgang
Avatar billede elmanden Nybegynder
24. januar 2004 - 21:52 #3
Jeg har nyt varmelegeme samt pakning, og jeg har overvejet at skære pakningen så det er nok det jeg gør hvis der ikke kommer andre forslag. :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2004 - 21:56 #4
Simpel vold er nok din bedste mulighed.
Prøv som bredker siger at vride det til siderne, og se om det løsner sig, ellers skær pakningen.
Avatar billede yxos Nybegynder
24. januar 2004 - 22:35 #5
35% eddikesyre i noget varmt vand. Hvis du kan få det smurt/tværet ud over kalken så vil det om ikke blive opløst men så blive til noget blødt fluidum efter 20 minutter. Jeg ved selvfølgelig ikke om der er plads til at komme til med sådan noget. Derefter er den måske nemmere at få vrikket løs.
Pas på at skylle godt efter med vand bagefter.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. januar 2004 - 22:53 #6
Tjek lige om ikke der sidder en skrue imellem elektroderne, gør der det skal den løsnes.
Avatar billede elmanden Nybegynder
01. februar 2004 - 18:08 #7
Simpel Virker nogen gange :-/

fromsej smider du et svar?

bredker volde blev også brugt på pakningen.

Tak alle sammen
Avatar billede elmanden Nybegynder
01. februar 2004 - 18:08 #8
simpel vold
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 18:10 #9
*S*
Som min læremester altid sagde, aldrig vold kun fornøden magt. ;o)
Avatar billede Lagonis Nybegynder
29. september 2014 - 15:38 #10
HVis ikke det er det ene eller det andet, så anbefaler jeg http://reservedele.nu/products/varmelegemer-d0200.aspx
de kan også guide og hjælpe :-)

Har selv gode erfaringer hermed ..
Avatar billede Lagonis Nybegynder
29. september 2014 - 15:39 #11
Avatar billede elmanden Nybegynder
30. september 2014 - 10:01 #12
Tak for de sidste to svar, men tråden er over 10 år gammel.

Undskyld, men lugter lidt af reklame. :-)
Avatar billede Antlars Novice
30. september 2014 - 10:34 #13
Ja,- man må jo håbe at du i mellemtiden har haft god brug for maskinen.(Den er nok slidt op). Ha-ha