Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
08. februar 2004 - 09:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billedstørrelse ved upload

Jeg benytter ASPSmartUpload til et system jeg efterhånden har fået til at virke, nu melder der sig et ønske om at ændre størrelse af de billeder der bliver uploadet. Størrelses forholdet skal bevares men der ønskes en given max størrelse. Hvis billedet er over den angivne størrelse så skal det ændres, ikke afvises. Som jeg forstår aspsmart.com så er det de ligger op til i deres eksempler. Nogen ideer?
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2004 - 11:05 #1
sidst jeg kiggede på ASPSmartUpload kunne det i sig selv ikke ændre på størrelsesforholdet på de filer der blev uploadet - ASPSmartUpload er kun upload/download hvorimod det du skal have fat i er et image-komponent.

Jeg vil umiddelbart gætte på at det er aspSmartImage fra den side du henviser til der kan benyttes - men det kræver selvfølgelig at dit webhotel også understøtter dét komponent. Alternativt mener jeg at ASPimage (http://www.serverobjects.com/products.htm#AspImage) er et af de klart bedste til den operation.

Så prøv allerførst at finde ud af hvad dit webhotel understøtter - derefter burde du næsten ud fra dokumentationen til det enkelte komponent selv kunne opbygge det.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2004 - 11:05 #2
Hvis du vil ændre på billet størrelse, altså resize skal du havde fat på en komponent som kan det. Det kan ASPImage eksempelvis gøre.
Der findes flere for skellige komponent med de fleste koster $'s men de kan fåes i en trail version.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
08. februar 2004 - 11:48 #3
Jeg snakker lige med min udbyder
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2004 - 11:58 #4
tak for hjælpen
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2004 - 12:02 #5
keysersoze svar lige her :)
http://www.eksperten.dk/spm/462472
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
08. februar 2004 - 12:09 #6
keysersoze > det var ikke meningen at jeg ville lukke endnu, min fejl undskyld ! Laver lige et spørgsmål med point til dig