Avatar billede warberg22 Nybegynder
23. februar 2004 - 21:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på msn. Virus?

Jeg kan ikke logge på msn Messenger 6.1 eller windows messenger på min computer. Jeg får den lidt underlige meddelelse, at logonnavn ikke findes eller password er forkert. Problemet har fundet sted de seneste to døgn, men på et tidspunkt kunne jeg dog godt logge på. Jeg kan osse logge på på andre computere på det kollegienetværk jeg er på.
Nogen forslag?
Findes der mon en virus der går efter messenger?
Avatar billede warberg22 Nybegynder
23. februar 2004 - 22:01 #1
Tilføjelse: man kan godt logge på andre konti fra min computer :-/
Avatar billede mahi22 Nybegynder
23. februar 2004 - 22:37 #2
jeg havde også samme problem på min computer for et par dage siden. men efter jeg har opdateret min antivirus program og scannet computeren engang, blev problemet løst. det er helt sikkert en virus. prøv med en god antivirus program som f.eks norton antivirus 2004. jeg vil tro det hjælper.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
23. februar 2004 - 22:55 #3
men ak, jeg bruger netop norton antivirus, men den kan ikke opdatere sine virusdefinition... sikkert en virus der fucket den
Avatar billede nimoha Nybegynder
23. februar 2004 - 23:06 #4
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 23:13 #5
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Måske du er heldig der kommer en forbi, som kan tyde loggen for dig ;o)
(ellers må vi jo finde en til dig)
Avatar billede nimoha Nybegynder
23. februar 2004 - 23:22 #6
Avatar billede pinga Nybegynder
26. februar 2004 - 09:39 #7
Lyder sikkert som virus da norton ikke kan opdatere selv.
Gå ind på download.com find de nyeste norton difinationer og download dem - Genstart din computer og log ind i fejlsikkert tilstand (så bruger den kun minimum resourcer og hvis en virus måtte gemme sig i en systemfil, så kan du nu rense filen. ) Installer den fil (virus definationer) som du lige har hentet og køre komplet scan af ALLE filer.
Hvis den finder en virus eller noget, så noter hvad den hedder, gå på internettet - gerne på symantec.com og find mere info om virusen, da den godt kan gemme informationer i din registreringsdatabase( kan vist ikke stave mere)
Avatar billede lykkelamaen Nybegynder
01. marts 2004 - 15:42 #8
http://housecall.trendmicro.com er en rigtig god online scanner... Den har fundet mange vira, som selv min helt opdaterede Norton ikke kunne finde...

Jeg håber du klarer det på den nemme måde... Ellers må du jo smide loggen fra Hijackthis herind!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 11:34 #9
Sker der mere her - ellers måske lukke tid ;o)
Avatar billede warberg22 Nybegynder
06. marts 2004 - 15:58 #10
victor-1, jeg er ikke død, skal lige have prøvet de forskellige spgm, promise :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 00:27 #11
Helt i orden, men der var så stille ;o)
Avatar billede warberg22 Nybegynder
10. marts 2004 - 16:20 #12
ups, faktisk ikke min mening jeg ville give alle point til n-jay :-)
Panda-scanneren virker ok, men løste dog ikke mit problem...
Avatar billede nimoha Nybegynder
10. marts 2004 - 20:32 #13