Avatar billede badmanden Nybegynder
27. februar 2004 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skærmopsætning i BIOS?

Hej.

Jeg har netop købt tv-out kabel til min computer. Jeg har nu det problem at billederne bliver vist i sort/hvid. Jeg har talt med forhandleren som sagde at opsætningen i BIOS skulle stilles til det modsatte af hvad det var (Formentlig til Pal) Nu har jeg været inde i kigge i BIOS og jeg har ærlig talt ikke meget erfaringmed det. Så kan nogle hjælpe med hvordan jeg ændrer det?
PS: Min computer er en Compaq Presario 2100 bærbar.

På forhånd tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. februar 2004 - 19:49 #1
han mener nok i grafikkortet´s software.O)
Avatar billede tumben Novice
28. februar 2004 - 00:22 #2
som bartfreak siger....og så skal du måske ha en colorfixer til dit super vhskabel også
Avatar billede henninga Novice
28. februar 2004 - 15:00 #3
Du skal ind i din skærmopsætning: Højreklik på skrivebordet > Egenskaber > Indstillinger > Avanceret > og her findes indstillingerne for din udgang på et af fanebladene. Vælg PAL(G).
Hvis det stadig er sort/hvid er det nok fordi dit fjernsyn ikke har en s-vhs indgang. Hvis du har flere scart-stik kan du prøve at benytte det andet stik på fjernsynet. Ellers må du have sådan en lille color-fix som:
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54

HenningA
Avatar billede badmanden Nybegynder
06. april 2004 - 10:29 #4
virker ikke
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. maj 2004 - 08:03 #5
hvordan går det..O)