Avatar billede liquid Nybegynder
31. januar 2001 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

OAENICOA.EXE - E-Mail

jeg har modtaget en email hvor der ikke er noget emne, ikke nogen afsender, ikke noget navn og ikke noget tekst, men der er vedhæftet en fil - OAENICOA.EXE .... er der en virus som hedder det?
Avatar billede liquid Nybegynder
31. januar 2001 - 22:09 #1
overhovedet nogle som har hørt om OAENICOA.EXE før????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2001 - 22:13 #2
Sikkert tn af de super intelligente vira, der skifter navn hele tiden.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2001 - 22:14 #3
Sikkert et af de super intelligente vira, der skifter navn hele tiden.

/per
Avatar billede liquid Nybegynder
31. januar 2001 - 22:17 #4
hoejrup....venter lige på lidt mere response....
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
31. januar 2001 - 22:59 #5
Liquid

Fik mail fra tipschannel igår, de skriver bl.a:

\"2 gammelkendte viruser, der kommer via dit mailprogram er aktive lige nu.

Virusen \"PE_MTX.A\" (Risikogruppe: Middel) er igen på spil i Danmark.
Virusen kommer som en vedhæftet fil under mange forskellige navne
F.eks. som JPG-billede, ScreenSaver/Skærmskåner, tekst-fil eller som et program.
Læs mere her:http://www.tipchannel.dk/kal0/17kb0/kbgrkg_pemtx_trojmtx.htm

Der er endvidere et mindre antal computere, der er inficeret med virusen \"TROJ_NAVIDAD.E\" (Risikogruppe: Lav).
Virusen kommer som en besvaret mail.
Læs mere her: http://www.tipchannel.dk/kal0/17kb0/navidad_E.htm

Det kunne være en af de to. Jeg har selv modtaget 2 troj_MTX.A filer, med hver deres navn i sidste uge, som mit anti-virus program heldigvis fik fat på og identiciferede.

/Mvh. Jean

Avatar billede goulduck Nybegynder
31. januar 2001 - 23:44 #6
Måske har det noget afgøre med følgende?

http://www.eksperten.dk/spm/43557
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
31. januar 2001 - 23:57 #7
Hej

har lige set på \"dk.edb.sikkerhed.virus\" at der er flere der i den sidste tid har modtaget mail med tilfældig sammensatte bogstaver.. disse mail indeholder hybrid.. en mtx virus

/ Mvh. Jean
Avatar billede fcs Novice
01. februar 2001 - 10:32 #8
Det er en af hybris-varianterne, som genererer et random navn til den attachment den sender videre. Umiddelbart lyder det som en C-variant!!! Se mere her:

http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_HYBRIS.C
Avatar billede fcs Novice
01. februar 2001 - 23:46 #9
sanne7913 og liquid>> Der er ingen virus der hedder hybird. Den hedder hybris som jeg skrev og det er ikke en mtx-variant, men en selvstændig virus, bare så I er klar over det. Derfor er sane\'s svar også i princippet forkert, men pyt med det ;-)
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
02. februar 2001 - 01:25 #10
Hej fcs..

Du har da så fuldstændig ret i at den hedder hybris og ikke hybrid.. det var en simpel tastefejl, at jeg så sammenkæder den med mtx var straks værre..*S*

Grunden er, at da vi i mailingsgruppen sidste uge modtog to filer af troj_mtx.familien, fik vi en mail fra drift og sikkerhedschef og webmaster for den tilknyttede portal, hvor mtx beskrives som værende en hybris, og det tog jeg for gode vare. *tsk tsk* Sorry.. lover at tjekke bedre op næste gang..*SS*

Men som jeg skrev tidligere.. der er rigtig mange der i disse dage modtager mail med en vedhæftet fil, som har et navn med tilfældig sammensatte bogstaver, Peter Kruse
www.virus112.com giver en spørger dette svar i ng dk.edb.sikkerhed og virus

\"Alene det tilfældigt valgte filnavn på 8 bogstaver leder mig hen mod konklusionen:
Hybris. Kig i denne NG for andre tråde som omhandler denne virus (der bør
være rigeligt at vælge imellem). Check også:

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=107

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=99

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=8752

Well..så har vi vist fået placeret fyren i den rette familie.. jeg opretter et spørgsmål. så jeg kan videresende dig pointene..*S*

/Mvh. Jean