Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lan, IP og internet

Jeg ved ikke så meget om dette emne, men ved at jeg snart får en nedtur.

Vi har ca 1000 lejemål, der har fået bredbånd. Vi har alle fået en intern IP af serveren.

Problemet er at vi ikke kan chatte på IRC-klienter eller spille de fleste strategiske spil, såsom feks. AOE2.
Counterstrike, Rogue Spear og Quake3 kører helt fint.

Vi har umiddelbart et \"halvt\" netværk, der for nogle brugere er værdiløst.

Det føles som om at vi i nogle situationer kan kommunikere ud fra bebyggelsen, men så snart en server skal kummunikere tilbage til min lokale PC sker der intet.

Det må da kunne ordnes med et lille smart program eller sådan noget?? Kender nogen til problemet?
Avatar billede magnus48 Nybegynder
05. februar 2001 - 17:03 #1
problemet ligger i netværket, tryk egenskaber under dit lan-ikon på skrive bordet, og sæt instillingerne i udgående og indgående rigtigt
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:09 #2
Du må være meget mere specifik.
Avatar billede liquid Nybegynder
05. februar 2001 - 17:16 #3
I er sikkert bag en firewall, som ikke lader noget komme ind.
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:24 #4
Jeg tror at en firewall er op til os selv at installere, men der må da kunne gøres noget under alle omstændigheder.. eller hvad?
Avatar billede magnus48 Nybegynder
05. februar 2001 - 17:27 #5
ethonplanetm, sorry for det jeg sagde før du har lov til at flytte dine point hvem skulle det kunne skade :(
Avatar billede otte Nybegynder
05. februar 2001 - 17:28 #6
hvordan har i sat det op og hvilke protokoller kører i .Har i segmenteret nertværket eller sidder i alle i et stort segment. For så er der sikkert en livlig broadcast trafik.
Som ethnoplanet skriver du må forklare lidt mere om hvordan i har gjort.
Avatar billede liquid Nybegynder
05. februar 2001 - 17:28 #7
det kommer an på hvilken firewall type det er.....er du ADMIN på netværket?
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:48 #8
Jeg ved at vi har en kæmpe router.

Jeg er kun bruger på netværket og det jeg ved lige nu er kun, at vi bruger TCP/IP hvor vi får tildelt en IP fra serveren.

Jeg har ikke lavet nogen opsætning for at kunne logge på netværket, men kommer det automatisk.

Håber det hjælper lidt
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:56 #9
fandt ud af det :-)
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. februar 2001 - 17:57 #10
HVAD?!
Avatar billede liquid Nybegynder
05. februar 2001 - 18:21 #11
fuck dig selv
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
05. februar 2001 - 18:27 #12
Jeg trykkede sgu forkert. DAMN.

Mange gange sorry, alle!!

magnus48 har ellers lige flamet mig.
Glad igen, magnus48?
Avatar billede magnus48 Nybegynder
05. februar 2001 - 19:22 #13
glad for hvad?
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. februar 2001 - 23:22 #14
Magnus, god morale ville være hvis du afleverede dine points tilbage, da du ikke liige har fortjent dem... Men det er op til dig selv..

/vh
Simon