Avatar billede pctiger Nybegynder
23. marts 2004 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Medion 19" TFT

Har just set at ALDI fra 24/3 sælger Medion 19" TFT til 3.999. Er der nogen der har flere spec. en dem som ALDI giver ?

Og nogen der generelt har erfaring med Medion TFT skærme. Og evt. kan sammenligne med Samsung som generelt anbefales (men ALDI tilbuddet er "sku" da billigt).

(de sælger ovenstående som 17" til 2.999)
På forhånd tak  :-)

Mvh
PCtiger
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
23. marts 2004 - 10:21 #1
Ups - det ser ud til at du har oprettet spørgsmålet 2 gange....!

Du må lukke det ene....
Avatar billede lede Nybegynder
23. marts 2004 - 18:45 #2
Medion laver ikke skærme (eller meget andet for den sags skyld) men får lavet/køber varerne hos forskellige leverandører.
Derfor ved man aldrig hvilket panel de bruger, pixel politik, garantiforhold, osv.
Det er desværre svært at vide hvad man får, og tager man i forhold til Samsungs billigste skærm er kontrasten næsten 30 % lavere på denne model.
Men det er billigt, og tager man de bare specifikationer er det ikke nødvendigvis en dårlig model, og den kan ligsesom 17" være ok som fritidsskærm et par timer om dagen.
Der hvor forskellen til f.eks. Samsung er mest udtalt er som regel billedkvalitet, garanti (Samsung har 3 års on-site ombytning) Ergonomi (højdejusterbarhed o.lign.) og pixel politik.
Da jeg købte min 19" Samsung var der et lignende tilbud, men jeg skal have skærmen i 6-8 år, så fordelt ud på brugsår bliver prisforskellen faktisk lille, og så ville jeg altså ikke spare de sidste penge, da det i forvejen var en stor investering, så kunne jeg lige så godt få det bedste.
Jeg skal dog sige at jeg bruger min skærm mange timer hver dag, så ergonomi, billedkvalitet, og garanti betyder ekstra meget for mig.
Avatar billede pctiger Nybegynder
24. marts 2004 - 08:52 #3
Fair svar.
Bruger du også din Samsung til spil; og i givet fald, hvad er dine erfaringer ?

Og ser man i http://www.prisindex.dk/ så har Samsung et utal af 19" modeller til forskellige priser. Hvilken skal man købe med fokus på den bedste ?
Avatar billede lede Nybegynder
24. marts 2004 - 10:28 #4
Ja jeg bruger min 192T til spil, og det er godt.
Dog er der ingen tvivl om at den nye 193P er verdens bedste 19", så den på Cebit og savlede vildt, men prisen er også høj.
læs evt.
http://www.slcentral.com/samsung-syncmaster-192t/
http://reviews.designtechnica.com/review510.html
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=330&83677http://www.extremeoverclocking.com/reviews/monitors/Samsung_192T_1.html
http://www.monkeyreview.com/reviews/review.php?num=294
Avatar billede pctiger Nybegynder
24. marts 2004 - 11:22 #5
Tak for dit svar.

Når jeg ser lidt mere på de forskellige modeller ser jeg nu en 193T, 193P og 193TMM. Små forskelle, men hvilken er bedst (var det kun 193P der blev vist på Cebit ?)
Avatar billede lede Nybegynder
24. marts 2004 - 12:29 #6
Nej de var der allesammen.
Til spil 193P efterfulgt af 192T
193T er primært en fantastisk grafisk/kontor skærm, så der vil være en smule ghosting.
Avatar billede pctiger Nybegynder
24. marts 2004 - 12:38 #7
Ja, SM193P er også den der har den største Contrast Ratio: 800:1

Men men, prisen er selvflg. også højere (kr. 6.200)..........sådan må det bare være.