Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 19:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Anmeldelse af karma'er

Jeg har ikke set en officiel annoncering, så jeg er lidt i tvivl
om reglerne.

Har jeg ret i at coadmins vil behandle anmeldelser noget a la:
  "" => OK
  "Tager selv point" => OK
  "Lukker ikke sine spørgsmål" => OK
  "Ligger svar om ting han ikke ved noget om" => OK
  "Point liderlig" => OK
  "Du er dum" => fjernes
  "Hold op med at bland dig i om mine spørgsmål er lovlige" => fjernes
  "Du gav mig dårlig karma så nu får du dårlig karma" => fjernes
?

Altså at karma er meget subjektive vurderinger (og at coadmin
ikke skal vurdere om hvorvidt en påstand om at en person ligger
dårlige svar er korrekt eller ej) og at anmeldelser går på om
de forholder sig til formålet med karma nemlig brugerens
opførsel på Eksperten og er i en nogenlunde tone (med
passende spillerum).
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. marts 2004 - 19:07 #1
Det er korrekt der er ikke kommet en e-nyt endnu, dog har admin skrevet dette til os coadmins:
"Brugere kan nu anmelde grove karma beskeder"

Det er også korrekt, karma uden kommentar gør vi ikke noget ved. For karmaen slettes skal kommentaren være i mod eksperten regler eller som admin skriver det grove beskeder. Hævn karma fjernes næppe da kommentaren ikke er grov eller et direkte person angreb.

Det er ikke meningen vi skal vurdere om en påstand er korret om en bruger, kun vurdere om kommentaren er ulovlig. Vi har p.t ikke mulighed for at se hvem karmaen er givet til eller fra kun vurdere kommentaren og side "behold eller slet".
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2004 - 19:08 #2
"Tager selv point" => Må man godt
  "Lukker ikke sine spørgsmål" => Må man godt
  "Ligger svar om ting han ikke ved noget om" => Må man godt
  "Point liderlig" => Må man godt
  "Hold op med at bland dig i om mine spørgsmål er lovlige" => Må man godt
  "Du gav mig dårlig karma så nu får du dårlig karma" => Må man godt

De kan faktisk ikke ret meget andet end hvis du får en ordentlig sviner.
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. marts 2004 - 19:10 #3
Det går godt for min stavefejl.... og side "behold eller slet". -->  og vælge "behold eller slet".
Avatar billede ellebaek Nybegynder
25. marts 2004 - 22:43 #4
Er lige nysgerrig... Er det her en fejl i forbindelse med slet af karma ?
For den skal da ikke vise en karma når han kun har 2, og slet ikke en 66%'s når han har 2 100%'s tildelinger..
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=steen_hansen&option=karma
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. marts 2004 - 22:44 #5
Ja det er der, admin er blevet gjort opmærksom på det :) Og han har lovet at rette fejlen...
Avatar billede fcs Novice
25. marts 2004 - 22:46 #6
Ellebaek>> Vi har taget problematikken op med Admin - han er opmærksom på det og kigger på det. Det lader til at Karma'en slettes, men de tildelte procenter fortsat bruges i beregningen.

Hygge

FCS/Coadmin
Avatar billede ellebaek Nybegynder
25. marts 2004 - 22:47 #7
Ok... Skulle bare være sikker.
Tak for hurtig respons ;-)
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2004 - 01:06 #8
Fejlen burde være rettet nu. :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
26. marts 2004 - 09:36 #9
Hej Norm...
Det tror jeg også det er. Det eksempel jeg gav før viser i hvert fald rigtigt nu ;-)

Takker for den gode respons.

Mvh. Jens
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 16:04 #10
ellebaek> måske er det fordi der er 3 vurderinger, hvor alle er på 100%? :-)
Find en bruger mere, med 2 vurderinger, og hvor begge er på 100% :-)
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. marts 2004 - 20:43 #11
Hvorfor dog ikke slette karma-tildelinger uden begrundelse?
Man skal da ligge en konstruktiv kommentar, når man tildeler karma :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. marts 2004 - 21:09 #12
Fordi der er ikke krav om at man skal give en kommentar.
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. marts 2004 - 22:47 #13
Så lav dog nogen krav :)
Hvad der ikke findes, kan altid oprettes...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. marts 2004 - 10:43 #14
Hej Surfer...

IRD afgav først karmaen til Steen efter jeg postede mit indlæg ;-)
Inden han gav karmaen havde steen kun 66% med 2 afgivne karmaer..

Men fejlen er tydeligvis blevet rettet ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. marts 2004 - 14:10 #15
ellebaek> Jeg så det godt.. det der med 2 karmaer og 66%.. men jeg så ikke hvordan det så ud, efter at n0rmality skrev "Fejlen burde være rettet nu. :)", og inden den 3. karma blev oprettet..

Så jeg kunne ikke se, om rettelsen var i orden :-)
..men det må man jo gå ud fra, at det er :-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. marts 2004 - 16:34 #16
arh smart ;-)

Jeg leder lidt..
Avatar billede exp Juniormester
29. marts 2004 - 11:15 #17
Fejlen er blevet rettet an admin - der er midlertidig nogle få brugere hvor fejlen af en eller anden grund stadig periodisk fremkommer, kontakt admin, så kigger han på det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2004 - 19:45 #18
Tak til co'erne for forklaringen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2004 - 19:45 #19
Lukket
Avatar billede exp Juniormester
30. marts 2004 - 18:02 #20
Jamen det var da så lidt :-)