Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 19:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at formatere min harddisk

Jeg har søgt en del på eksperten og de sp. der er her - men jeg er ikke så meget inde i alle de her fag udtryk, så jeg håber på lidt pædagor.. hjælp. Jeg skal have formateret min harddisk der er intet der på der skal gemmes jeg kører xp men det fungere ikke helt som det skal derfor vil jeg gerne formatere og installere det helt på ny hvordan fikser jeg den??

Nille
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 19:25 #1
Du booter på XPèn, springer det første R over, trykker F8 for accept af Ms. på det næste R, trykker du på ESC-L for at slette, O for at oprette partition, derefter formateres automatisk.
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 19:26 #2
okay hvad betyder booter og hvad står R for som sagt skal det skæres ud i pap..
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 19:30 #3
R står for repair
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 19:30 #4
Ved første R trykker du enter.
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 19:33 #5
Og hvad vil det sige at jeg skal boote fra xp?? undskyld mig men som sagt ikke helt skarp til dette -

Mie
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 19:35 #6
1. Tænd din computer
2. sæt din xp cd i
3. når den skriver tryk på en tast for at starte fra cd, gør du det..
4. Den spørger om du vil installere en ny version eller om du vil rep. den gamle, du svarer at du vil lave en ny.
5. Senere spørger den hvor den skal installeres, på dette billede kan du vælge at slette partitioner, (det stykke plads på din disk hvor dine filer ligger). Du vælger at slette alle partitioner. Marker den med pilene og tryk L for at slette så enter og E. (mener jeg, det er lidt forskelligt fra sprog til sprog..)
6. så er din harddisk tom, eller i hvert fald klar til at du opretter en ny partition. dette gøres med O som i opret. den forslår selv en størrelse og det siger du bare okay til..
7. valg af filsystem. Her får du muligheden for at vælge mellem fat og ntfs. Vælg NTFS
..
8. så skulle resten være lige til..

/Simon
www.simonlock.net
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 19:46 #7
bare lige et lille sp. simon før havde jeg fat32 burde jeg ikke vælge det igen?? jeg kan desuden vælge imellem hurtig NTFS
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 19:54 #8
fat et den gamle fil allokeringstabel brugt af win95, 98, Me..
NTFS er en hurtigere og mere sikker form for allokeringstabel.
Hvis du vælger hurtig ntfs laver du bare en hurtig formatering. også udemærket hvis disken ikke fejler noget.
hvis du der imod ikke er sikker på at din harddisk er helt okay. vælg så den alm. ntfs. så formaterer den og markerer evt. dårlige sektore..
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 20:02 #9
og derefter kan j så bare installere det igen?? du er en guttermand 1000 tak for hjælpen

Mie
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 20:05 #10
Når du nu er så kendt i Microsofts produkter kan du så svare på følgende:http://www.eksperten.dk/spm/476528
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 20:10 #11
Jamen det var så lidt da.. Skulle det være en anden gang.. ;)
Jeg har support 24 timer i døgnet på server@shitty.dk ;)
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 20:13 #12
... og Mie..
kan du ikke give mig lidt karma.. ?! please.. jeg har ikke noget herinde.. :)
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 20:38 #13
hvad vil det sige??
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 20:50 #14
du har fået karma
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 21:10 #15
Tålmodigheden længe leve!!
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 21:12 #16
hæh... jamen jeg takker Mie.. ;) og god weekend..
Avatar billede nillebis Nybegynder
26. marts 2004 - 21:24 #17
JEg takker også både mit access og windows virker perfekt nu
Avatar billede slock Novice
26. marts 2004 - 21:24 #18
jamen det er bare fjong... ;)