Avatar billede shoo Nybegynder
05. april 2004 - 17:59 Der er 10 kommentarer

links brugt i en flash fil

Er der nogen måde hvorpå man kan få adgang til de links som indgår i en .swf? jeg har prøvet at højreklikke og sig view source, men jeg kan ikke se nogle links der.. måske er der en anden måde man kan gøre det på`?
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. april 2004 - 18:05 #1
Nope! Det kan ikke lade sig gøre - men du kan prøve at trykke på dem og se hvor de fører hen :)

Man kan få nogle specielle programmer der kan rippe en flash - og så kan du åbne den med programmet Macromedia Flash - men det er ofte med dårligt resultat - og det er ikke sikkert at links'ne er med - og desuden er det ulovligt med mindre det er dig selv der har lavet flashen (og det er det nok ikke når du spørger om dette...)
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. april 2004 - 18:06 #2
Hvis du har *.fla filen
Avatar billede shoo Nybegynder
05. april 2004 - 18:11 #3
næ, det er ikke så ulovligt, det er en arbejdsopgave jeg skal løse og fla filen findes internt i firmaet, så det var såmænd bare for at spare andre for ekstra arbejde...
men jeg troede man forholdsvist nemt kunne rippe en flash fil..
og så mente jeg at kunne huske links i en view source når det drejede sig om .swfér.. men måske husker jeg forkert.
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. april 2004 - 20:45 #4
Nej man kan ikke forholdsvis nemt rippe en swf - tænk på de fatale sikkerhedhuller der kunne opstå!! Der kan ligge mange fortolige informationer i sådan en fil!

Hvis html-siden er genereret af flash skriver programmet ofte al teksten der står på Stagen i _root... men ikke links tror jeg...
Og jeg går heller ikke ud fra at i har brugt en html-side genereret af flash...

Men god arbejdslyst :)
Avatar billede mat Nybegynder
05. april 2004 - 21:42 #5
Hvis man har fortrolige oplysninger er en swf vist ikke det rigtige sted at opbevare dem :)

tjek: http://buraks.com/uae/

mvh mat
Avatar billede brianus Nybegynder
06. april 2004 - 01:26 #6
Hvis du har fla-filen, kan du åbne den og gå ind i Window->Movie Explorer og sørge for at kun actionscript er valgt. Hvis du herefter søger på "http", så får du alle de steder, hvor der er kodet en url ind og kan se linksene.
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. april 2004 - 00:09 #7
mat => Ved godt at der findes disse programmer men har aldrig vidst hvor godt de virker - Får de al scriptet med?

Ville heller aldrig selv gemme på meget fortrolige oplysninger - men oplysninger om fx port og ip på sin server socket, kan vel ikke misbruges? -eller hvad?
Avatar billede mat Nybegynder
07. april 2004 - 12:22 #8
Jeg er ikke nogen haj til sikkerhed, så jeg ved ikke i hvor stort omfang en ip sammenholdt med en port kan misbruges. Men der er nok ikke noget deri som en potentiel "indbryder" ikke ville kunne finde ud af alligevel?

Jeg tror nu nok at f.eks ASV får det hele med, men jeg har kun prøvet programmet en enkelt gang så det er ikke det store grundlag at udtale sig på. Men hvis Burak siger han kan extracte det hele så kan han nok :)

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
07. april 2004 - 12:26 #9
..eller rettere, man kan se hvilken ip den server der kører dit serverside program har, og den ville måske være svær at opdage uden? Men i princippet er en ip jo altid synlig?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. april 2004 - 12:32 #10
Det er jo på til serverens opsætning om det kan misbruges - en god idé vil altid være at tjekke om kaldet til serveren kommer fra den korrekte url.