Avatar billede futtevil Nybegynder
25. april 2004 - 16:40 Der er 3 kommentarer

Vandmærke i Dreamweaver

Hej

Er der nogle den kan svare mig på hvordan jeg får et billede til at være i baggrunden på min side i sort hvid, lissom et vandmærke????
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. april 2004 - 16:54 #1
brug CSS og background
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 17:12 #2
Ja, det er rigtigt som fotografen skriver. Men kan du selv indsætte koden via "Code-wiew" eller kan du kun bruge "Design-view"? Ellers må du bare kopiere hele din kode, og indsætte den herinde, så skal jeg nok indsætte den for dig.

Her er ihvertfald koden:
<html>
<head>
<style type="text/css">
body
{
background-image:
url("billede.jpg")
}
</style>
</head>
<body>
</body>
</html>

Hvis du ønsker andre variationer af baggrunds-billeder, klikker du bare på dette link for at se andre eksempler:
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp
Avatar billede humpfrey Nybegynder
17. maj 2004 - 11:50 #3
Hvis din side er i tabeller kan du sætte et baggrundsbillede i en tabel sådan her:
<td border="1" width="80" height="488" background="vandmærke.jpg">, men du skal være opmærksom på at dit vandmærke skal have samme størrelse som den tabel du definerer.
Mvh Humpfrey