Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
26. april 2004 - 11:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Skæremærker til A3 format

Hej "Photoshop Haj"

jeg skal lave en A3 folder. Trykkeren vil have en "oversize A3" - dvs. et A3 format (420x297)+ ca. 3 mm. ekstra margen.

Går ud fra, at jeg skal oprette et dokument i A3 format og derefter ændre canvas size (?). Kan så lave mine guide-lines.

Er der en smart genvej til at få lavet skæremærker derefter. Altså placeret i det "ekstra canvas size område" ?
Avatar billede kdn Nybegynder
26. april 2004 - 12:00 #1
Jeg mener ikke at Photoshop kan eksportere PDF med skæremærker...
Når jeg skal gøre det du vil gøre, importerer jeg ind i "Adobe InDesign 2.0", som er ganske ideel til netop at eksportere PDF med skæremærker.

//kdn
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. april 2004 - 14:29 #2
du skal indsætte din photoshop fil i enten InDesign, Illustrator eller QuarkXpress. Så kan du eksportere til pdf med skæremærker.
Dvs. at du lave photoshop filen med de +3mm i hver side.
Og dokumentet i DTP-programmet laver du A3.
Man kan som kdn siger ikke lave skæremærker i PS
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
27. april 2004 - 09:20 #3
Thanks guys ! Adobe skal jo også sælge mere end "bare" ps ;-)