Avatar billede codebase Praktikant
12. februar 2001 - 21:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvornår er der 53 uger i et år ??

Jeg har tidliger oprette et spg. vedr. algoritmen for uge beregning.

http://www.eksperten.dk/spm/47513

Mit spg. er nu, om mit script virker ???

på denne side kan man se alle de år, der har 53 uger.
http://www.party.dk/codebase/getweek.php

Men jeg kan ikke kontrollere om det er rigtigt, da\' jeg ikke har nogle kalender der viser uger ???

Jeg ved at der var 53 uger i 1998, men hvad med 2004 osv.....

_codeb@se.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 21:50 #1
Ifølge min begrening var der 52,1428571428571428571428571428571 uger i 1998.

hvornår er der 53 uger i et år ?? Tjoo den dag hvor der er 7*53 = 371 dage på et år.

Er du meget træt?

/Nikolaj

Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2001 - 21:52 #2
jeg har kigget frem til 2020...dit script ser OK ud *S*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2001 - 21:58 #3
Nikolajdu: 53 uger er noget der er fra tid til anden, fordi der ikke er noget der hedder 52,1428571428571428571428571428571 uger.

Codebase: Kan du ikke lægge din algoritme ud. Ifølge min kalender er din kode ok.
Avatar billede codebase Praktikant
12. februar 2001 - 21:59 #4
-->nikolajdu

Tak for hjælpen, du er med i min SORTE BOG, over idioter jeg ikke gider hjælpe !!
Der findes faktisk en algoritme, over uge beregning!

Et godt råd skal du have med på vejen:
du skal ikke spamme alle mulige spg. du ikke magter at svar på.
PS: er du helt ny her inde på eksperten ??

-->riversen
hvordan ved du det ?? er det ud fra min algoritme, eller fra en anden kalender du har denne info.?

_codeb@se.
Avatar billede codebase Praktikant
12. februar 2001 - 22:00 #5
kopi af raivo\'s tekst:

Uge 1 er den uge hvor årets første torsdag forekommer.
Alle år har plads til 52 uger, og nogle år har 53 uger. Hvis året begynder med en torsdag, eller hvis et skudår begynder med onsdag eller torsdag, er der plads til 53 uger.

_codeb@se.
Avatar billede tommyp Nybegynder
12. februar 2001 - 22:25 #6
Du kan læse lidt om problematikken her: http://www.year2000.com/y2kcurrent1.html

vh Tommy
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 22:29 #7
Codebase - At jeg måske ikke forstod dit spørgsmål rigtigt er én ting. James_t prøver at forklare mig det. Du sviner mig bare til.

Anyway skal du til at finde dig en helt ny sort bog at skrive i og måske du dkulle starte med dig selv. For du har flere brugere.

http://www.eksperten.dk/spm/29909

party.dk har samme ICQ som dig... Meget meget uheldigt.

/Nikolaj
Avatar billede codebase Praktikant
12. februar 2001 - 23:13 #8
--> member of my black book NIKOLAJDU

det er et spg. som jeg HAR snakket med Andreas (Admin) om!!

Og Det er rigtigt, at jeg har brugt mit private ICQ nr. når jeg har arbejdet på vores portal www.party.dk.

Jeg kan fortælle dig at Vi brugte party.dk\'s login når spørgsmålet var vedr. Party.dk\'s hjemmeside, og at jeg nu (og fremover) benytter codebase når jeg har spørgsmål / svar.

Men tak for opmærksomheden, det er altid ret at du kan finde ud af bare en lille smule på egen hånd!! FJOLS!

Og nej det er ikke uheldigt, da\' det er MIT icq nummer :)

En anden gang du ikke FATTER hvad et spg. går ud på, er der ikke grund til at svare på spørgsmålet. Men man kan sende en kommentar !!
(du forsøgte at svare :)

-->Tommyp

er det ikke noget sludder:
A normal year has 53 weeks, where 51 or 52 are \"complete\" weeks, and 2 or 1 are \"incomplete\" (because they start or finish in the prior or following year).
???????
_CODEB@SE.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 23:40 #9
Fint hvis du har snakket med Admin om problemet, men da jeg ikke kan finde løsningen må jeg foreløbigt sige:

Du arbejder på party.dk og bruger denne bruger til spørgsmål herom. Fint, men det må også betyde at du nu indrømmer at du har brugt 2 brugere. Det er der ingen undskyldning for. Jeg kan jo ikke oprette flere brugere fordi jeg har flere domæner vel?? Anyway, spar på kræfterne. Hvis du er uskyldig er det jo nemt at bevise.

/Nikolaj
Avatar billede codebase Praktikant
13. februar 2001 - 00:01 #10
-->
jeg har oprettet spg. vedr. denne debat!
http://www.eksperten.dk/spm/49604

--> All

kan jeg regne med at min algoritme virker korrekt ?

_codeb@se.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
13. februar 2001 - 19:43 #11
nikolajdu>>> er det ikke at gå lidt i ekstremerne det der? hvis han laver en hjemmeside sammen med andre, så kan det da ikke være galt, at der bliver oprettet en ny profil. hvis han nu f.eks. ikke vil have at de andre som er med i party.dk har et spg., så kan codebase da ikke være tjent med at de snuser rundt på hans personlige profil.