Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

skærmopløsning sat forkert

I et forsøg på at øge skærmopløsning forsvandt mit skærmbillede. Efter 2 minutter var det ikke vendt tilbage (plejer vist at tælle ned fra 30 sek om man vil beholde opløsnigen). Jeg genstartede herefter og der fremkom nu et mindre desktop billede uden nogen ikoner og uden at kunne se nogle som helt menuer. Hvordan får jeg min gamle skærm opløsning tilbage? Kører pt i "enable vga mode". Har forsøgt starte med en gammel opsætning men det virkede ikke (Har vist nok disabled det da jeg på et tidspunkt havde virus og har ikke sat det til igen) . Er der en måde man kan starte i safe mode og sætte normal mode til en opløsning der vil virke. Har virkelig brug for hjælp!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2004 - 10:10 #1
tryk F8 når den starter op.

lidt mere info om pcén, ville hjælpe..O)
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2004 - 10:15 #2
Mange gange kan man i safe mode gå ind i system, hardware og enhedshåntering og slette sit grafikkort. Derefter klikker man på find ny harware og så skulle xp finde dit grafikkort som du så installerer på ny
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:15 #3
jeg har trykket f8 når den starter op. Har forsøgt med safe mode men ved ikke hvad jeg skal ændre. I safe mode kan jeg ikke komme på internet, derfor kører jeg pt i vga enabled mode. Har forsøgt med "try last working config" men det virkede ikke. Comp. er en amd 2800+ gforce mx420 64 mb. kører i windows xp. Er der andet der er vigtigt at vide , så sig til.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2004 - 10:20 #4
prøv at slette grafikkortet, som sagt. Og evt. software, i tilføj/fjern programmer.

Og indlæs en ny driver. >>http://www.hol.dk/downloads.asp?kategori=Nvidia%20Drivere
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2004 - 10:24 #5
Kan du ikke bare vælge -> start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemgendannelse ??
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:27 #6
det var vist systemgendannelse som jeg havde inaktiveret. prøver lige begge forslag
Avatar billede peet-49 Novice
08. maj 2004 - 10:27 #7
Tryk F8 og vælg VGA tilstand.
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:29 #8
jeg kører pt i vga tilstand peet49
systemgendannelse virker ikke.
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:31 #9
bartfreak og '/cdc skal jeg gøre det i siger i vga tilstand eller i safe mode?
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2004 - 10:43 #10
jeg gør det altid i safe mode
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 10:47 #11
/cdc og bartfreak, det virkede. Jeg gik ind i enhedshåndtering og afinstallerede mit grafikkort. Computeren genstartede og jeg dl så den nyeste nvidia driver pakke og installerede denne. Det hele virker nu og min skærm virker også med den højere opløsning som jeg ønskede i første omgang. Hvordan giver jeg point til jer begge to?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2004 - 10:50 #12
venter på at /cdc ligger et svar..O)
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2004 - 10:54 #13
svarer
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 11:14 #14
ok, det gik galt. Hvad nu?
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2004 - 11:16 #15
så laver bartfreak bar et spørgsmål i samme kategori, med points til mig
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2004 - 11:19 #16
yeps..O)
http://www.eksperten.dk/spm/497175

spændende at se hvem der for 8..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. maj 2004 - 11:20 #17
Ps:... slå din systemgendannelse til igen, og lav et genoprettelsespunkt
Avatar billede theriz Nybegynder
08. maj 2004 - 18:05 #18
tak. Er slået til nu!!