Avatar billede cjannic Nybegynder
17. maj 2004 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Port 8, 25 og 53 er åbne?

Efter at have skiftet router fra en Speedstream 2601 til en 5880 er port 8 (ICMP), 25 (SMTP) og 53 (DNS) åbne. Er tjekket med Sygates online scan og bruger Sygate Personal firewall. Alle porte har med den gamle router været lukkede eller i stealth. Er dette problematisk for sikkerheden og hvordan kan jeg lukke portene ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2004 - 23:50 #1
Det er det bestemt, isæt port 53, da DNS porten ofte er offer for snavs.

Hvis sygate ikke lukker dem default, så gør det under tools - advanced rules - add. herinde kan du lukke af for porte og protokoller med særlige regler inbound og outbound
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2004 - 23:51 #2
Husk at hvis du lukker for disse porte outbound, kan det give dig problemer, så hvis tingene ikke virker, så start med át lukke inbound
Avatar billede cjannic Nybegynder
18. maj 2004 - 00:08 #3
Jeg forsøgte mig med Zonealarm - og denne giver samme resultat! Hvordan lukker jeg for disse porte? - Hvad er syntaksen for sådanne regler?
Avatar billede cjannic Nybegynder
18. maj 2004 - 00:09 #4
Zone alarm er afinstalleret - så det er stadig Sygate der mangler "rules".
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. maj 2004 - 00:18 #5
Hvis du sidder bag en router, er det den du scanner inde hos sygate
Avatar billede cjannic Nybegynder
18. maj 2004 - 12:09 #6
Jeg sidder ganske rigtigt bag en router. Da det er en hjememsarbejdsplads har jeg nu tjekket med IT-afdelingen og routeren skal være sat sådan op! Spørgsmålet er så om Sygate Personal Firewall yder den nødvendige beskyttelse for selve maskinen? Kender nogen til en scanner der kan tjekke dette - dem jeg kender tjekker routeren? Min anden ADSL forbindelse har kun ICMP-porten(8) åben. Er dette en sårbar konfiguration?
Avatar billede cjannic Nybegynder
02. juli 2004 - 13:56 #7
Spørgsmålet lukkes